Skocz do zawartości

Dziury w ścianach przez mapowanie


Gość Kisiello

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kisiello

Witam, jestem studentem architektury i wpadłem w opały. Projektuję basen, którego geometrię wymodelowałem, bo jest dosyć prosta. Problem pojawia się przy elewacji. Składa się ona z bardzo wielu dziur (coś podobnego do budynku Toyo Ito, http://isabelbarrosarchitects.ie/blog/wp-content/uploads/2013/03/toyo-ito_matsumoto-arts-04.jpg). Na początku chciałem to wymodelować i booleanem powycinać takie dziury, jednak geometria tak się komplikowała i powstawało tyle vertexów, że max wymiękał. Na kursie 3ds instruktor pokazał za to inny trick, dziury w blasze perforowanej zrobił poprzez mapowanie ich. Chciałem coś podobnego zrobić i ja. I tu się pojawia mój problem. Nadaję mapy przez opacity i rzeczywiście dziury powstają. I było by fajnie, gdyby nie fakt, że nadają się jak chcą i ich skala też jest losowa. Kurs się skończył tydzień temu, nie mam kontaktu z instruktorem, a filmiki na youtube o modyfikacjach z uvw w nazwie naoglądałem się ile mogłem ale dalej mi to nie wychodzi. Mógłby ktoś na to rzucić okiem? Poniżej podaję linka z modelem, rzutem z opisanymi numerami ścian/map, mapami ścian i dokładnymi wymiarami w txt i materiałem który mapuję. Rara przeskanowałem przed wrzuceniem, nic nie powinno zaskoczyć dobrego człowieka, który by to pobrał.

http://przeklej.org/file/iRJN0H/basen.wizualizacja.rar

 

http://www10.zippyshare.com/v/6165346/file.html //tutaj jest link bez żadnych limitów i czasów

 

Dodam tylko, że mapowane ściany są ponumerowane w pdf, natomiast najdłuższa elewacja jest podzielona na 2 części, gdyż nie chciał program przyjąć mapy dłuższej niż 100m. Stąd 100-metrowa część nazywa się 1, a pozostałe 50parę metrów zostało oznaczone numerem 2. W paczce znajduje się sam model, światła i otoczenie już powstało jako praca zespołowa, ale waży 1gb.

Edytowane przez Kisiello
doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach