IceTrooper Napisano 2 Czerwiec 2014 Share Napisano 2 Czerwiec 2014 Witam Od kilku dni staram się znaleźć prosty sposób na precyzyjne przesuwanie obiektów na ukos (np. wzdłuż ścianki innego obiektu). Niestety nic przydatnego nie znalazłem. Modeluję w 3ds Maxie od niedawna, więc nie potrafię rozwiązać tego sam. ScreenShot, aby lepiej zrozumieć problem (widok od dołu): Mam obiekt - piramidka (narożna - ta co zaznaczona na screenshocie lub prosta znajdująca się obok niej). Piramidki te przylegają do wieży o podstawie ośmiokąta foremnego. Chciałbym przesunąć zaznaczoną piramidkę wzdłuż jednej ze ścianek wieży tak, aby znalazła się na drugim rogu (przy drugiej krawędzi). Pytanie nr 1: Czy da się przesuwać obiekty wzdłuż ścianki innego obiektu. PS: Tu znalazłem sposób, że można użyć opcji align (przycisk obok opcji mirror), jednak align też działa dość nieprecyzyjnie. Powyższą operację (przesunięcie narożnej piramidki do drugiej krawędzi wieży) mógłbym również wykonać na 2. sposób, czyli równoczesne przesunięcie piramidki z osią x i y (tak, abym przesuwał obiekt wzdłuż osi x i y w tym samym momencie o tą samą odległość - na ukos). Z tego co wiem, 3ds Max umożliwia przesuwanie wzdłuż dwóch osi równocześnie, przytrzymując ten kwadracik pomiędzy dwoma osiami, ale problem w tym, że przesunięcie wzdłuż osi x jest o inną długość niż przesunięcie wzdłuż osi y. Pytanie nr 2: Czy da się przesuwać obiekty równocześnie wzdłuż dwóch osi (np. x i y) o tą samą długość? PS: Niby można otworzyć okienko do przesuwania o określoną wartość, ale trzebaby było wtedy dodawać po kolei długości, aż osiągniemy zamierzony efekt, co jest robotą na "chybił trafił". Pytanie nr 3: Czy macie inne pomysły jak mógłbym optymalnie i precyzyjnie przesunąć ten obiekt do drugiej krawędzi wieży? Drugi screenshot: Trzeci screenshot: Drugi problem tyczy się tego samego (więc nie zakładam osobnego wątku), czyli "transform gizmo". Pytanie nr 4: Czy da się "obrócić" transform gizmo (screenshot 2.), tak aby przylegało do obiektu jak na ScreenShocie 3.? Proszę o proste wytłumaczenie krok po kroku jak mógłbym to zrobić. Z góry dziękuję za chęci, wskazówki i pomoc ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 3 Czerwiec 2014 Share Napisano 3 Czerwiec 2014 Zapoznaj się z opcjami dostępnymi w rozwijanej liście "Reference Coordinate System", na pasku narzędzi. Tam możesz przełączać układ współrzędnych aktualnie wybranych obiektów. W połączeniu z "Snap toggle" (ikona z magnesem) powinno wystarczyć. Manipulacje transform gizmo znajdziesz w palecie narzędzi o nazwie "Hierarchy". Wciśnij Affect Pivot Only i już możesz przesuwać i obracać gizmo. Przyciski poniżej (Center to Object...) umożliwiają szybkie, automatyczne ustawianie gizma. Poczytaj również o dodatkowych siatkach konstrukcyjnych - paleta Create -> Helpers -> Grid. Sa to dodatkowe siatki umieszczane na powierzchniach obiektów w scenie i ułatwiające np. własnie przesuwanie jednych obiektów po powierzchni drugich. No i jeszcze narzędzie "Align", które w wielu sytuacjach będzie wystarczające i umożliwi Tobie ustawienie obiektów względem siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IceTrooper Napisano 3 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2014 Wielkie dzięki! Poczytałem o siatkach pomocniczych i widokach, o których powiedziałeś i robota nad modelem ruszyła dalej ;] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 3 Czerwiec 2014 Share Napisano 3 Czerwiec 2014 Nie zapomnij zapoznać się także z funkcją "Reset XForm" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się