Skocz do zawartości

Precyzyjne przesuwanie objektów przy modelowaniu


IceTrooper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni staram się znaleźć prosty sposób na precyzyjne przesuwanie obiektów na ukos (np. wzdłuż ścianki innego obiektu). Niestety nic przydatnego nie znalazłem. Modeluję w 3ds Maxie od niedawna, więc nie potrafię rozwiązać tego sam.

ScreenShot, aby lepiej zrozumieć problem (widok od dołu): Ogfbor7.png

 

Mam obiekt - piramidka (narożna - ta co zaznaczona na screenshocie lub prosta znajdująca się obok niej). Piramidki te przylegają do wieży o podstawie ośmiokąta foremnego. Chciałbym przesunąć zaznaczoną piramidkę wzdłuż jednej ze ścianek wieży tak, aby znalazła się na drugim rogu (przy drugiej krawędzi).

Pytanie nr 1: Czy da się przesuwać obiekty wzdłuż ścianki innego obiektu.

PS: Tu znalazłem sposób, że można użyć opcji align (przycisk obok opcji mirror), jednak align też działa dość nieprecyzyjnie.

 

Powyższą operację (przesunięcie narożnej piramidki do drugiej krawędzi wieży) mógłbym również wykonać na 2. sposób, czyli równoczesne przesunięcie piramidki z osią x i y (tak, abym przesuwał obiekt wzdłuż osi x i y w tym samym momencie o tą samą odległość - na ukos). Z tego co wiem, 3ds Max umożliwia przesuwanie wzdłuż dwóch osi równocześnie, przytrzymując ten kwadracik pomiędzy dwoma osiami, ale problem w tym, że przesunięcie wzdłuż osi x jest o inną długość niż przesunięcie wzdłuż osi y.

Pytanie nr 2: Czy da się przesuwać obiekty równocześnie wzdłuż dwóch osi (np. x i y) o tą samą długość?

PS: Niby można otworzyć okienko do przesuwania o określoną wartość, ale trzebaby było wtedy dodawać po kolei długości, aż osiągniemy zamierzony efekt, co jest robotą na "chybił trafił".

 

Pytanie nr 3: Czy macie inne pomysły jak mógłbym optymalnie i precyzyjnie przesunąć ten obiekt do drugiej krawędzi wieży?

 

Drugi screenshot: qG4H0se.png

 

Trzeci screenshot: gzsUcTk.png

 

Drugi problem tyczy się tego samego (więc nie zakładam osobnego wątku), czyli "transform gizmo".

Pytanie nr 4: Czy da się "obrócić" transform gizmo (screenshot 2.), tak aby przylegało do obiektu jak na ScreenShocie 3.?

 

 

Proszę o proste wytłumaczenie krok po kroku jak mógłbym to zrobić.

Z góry dziękuję za chęci, wskazówki i pomoc ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zapoznaj się z opcjami dostępnymi w rozwijanej liście "Reference Coordinate System", na pasku narzędzi. Tam możesz przełączać układ współrzędnych aktualnie wybranych obiektów. W połączeniu z "Snap toggle" (ikona z magnesem) powinno wystarczyć.

Manipulacje transform gizmo znajdziesz w palecie narzędzi o nazwie "Hierarchy". Wciśnij Affect Pivot Only i już możesz przesuwać i obracać gizmo. Przyciski poniżej (Center to Object...) umożliwiają szybkie, automatyczne ustawianie gizma.

Poczytaj również o dodatkowych siatkach konstrukcyjnych - paleta Create -> Helpers -> Grid. Sa to dodatkowe siatki umieszczane na powierzchniach obiektów w scenie i ułatwiające np. własnie przesuwanie jednych obiektów po powierzchni drugich.

No i jeszcze narzędzie "Align", które w wielu sytuacjach będzie wystarczające i umożliwi Tobie ustawienie obiektów względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności