Skocz do zawartości

Nieregularna bryła.


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam sposobu na wymodelowanie takiego oto kształtu, próbowałem użyć "generate topology - skin" ale te plaszczyzny muszą być płaskimi powierzchniami a przy użyciu tej metody nie są. Próbowałem zagęścić siatkę i użyć "displace" z mapą cellural, ale efekt jest daleki od doskonałości - za dużo poly a tego nie można edytować bryły po wszystkim.

Jeśli ktoś robił coś podobnego proszę o podpowiedz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Cześć

 

Kroki:

 

1. BOX + Turbo Smooth Interations 2

2. Convert to editable poly.

3. Topology Interaface (znajdziesz w Ribbon, poszukaj odpowiedniego podziału poligonów)

4. Spherify modifier (ustaw odpowiednią wartość)

5. Push modifier (ustaw odpowiednią wartość)

6. Convert to editable poly.

7. Quick Slice (odcinasz i kasujesz połowę)

8. Smoothing Groups (Clear all)

 

Gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może po prostu zrób geoSphere (hemisphere), usuń kilka edgy, wedle upodobań pomachaj werteksami z edge czy face constraints żeby zachować kształt . Na koniec jeśli chcesz żeby każdy wielobok był płaski zaznacz verteksy i po prostu make walnij make planar z editable poly. trochę żmudna robota ale nic lepszego mi nie przychodzi do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec jeśli chcesz żeby każdy wielobok był płaski zaznacz verteksy i po prostu make walnij make planar z editable poly.
tak raczej nie da rady, w jednym miejscu dasz 'make planar' to w sąsiednim się wykrzywi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kroków, które opisałem dodaj.

 

9. Ustaw dla każdego wieloboku inną grupę wygładzania (Smoothing Groups)

10. Dodaj modyfikator Turbo Smooth - Iterations 3, i zaznacz w nim "Smoothing Groups"

 

Teraz każda ścianka powinna być idealnie płaska.

 

Edit:

 

Tak się przyglądam, ale pewien nie jestem, no ale zobacz, bo wcześniej nie zauważyłem, że dzielą się na trójkąty.

Te dwa dodatkowe kroki powinny załatwić sprawę.

 

Co to w ogóle jest za przedmiot?

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności