gregory Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Witam, szukam sposobu na wymodelowanie takiego oto kształtu, próbowałem użyć "generate topology - skin" ale te plaszczyzny muszą być płaskimi powierzchniami a przy użyciu tej metody nie są. Próbowałem zagęścić siatkę i użyć "displace" z mapą cellural, ale efekt jest daleki od doskonałości - za dużo poly a tego nie można edytować bryły po wszystkim. Jeśli ktoś robił coś podobnego proszę o podpowiedz. Pozdrawiam
2013 Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Cześć Kroki: 1. BOX + Turbo Smooth Interations 2 2. Convert to editable poly. 3. Topology Interaface (znajdziesz w Ribbon, poszukaj odpowiedniego podziału poligonów) 4. Spherify modifier (ustaw odpowiednią wartość) 5. Push modifier (ustaw odpowiednią wartość) 6. Convert to editable poly. 7. Quick Slice (odcinasz i kasujesz połowę) 8. Smoothing Groups (Clear all) Gotowe
GreenScreen Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Można zawsze potworzyć kilka powyginanych boxów i boolean'em je powcinać w box z bevel'em.
gregory Napisano 3 Czerwiec 2014 Autor Napisano 3 Czerwiec 2014 Dzięki: 2013, efekt jest lepszy od mojego ale nadal to wieloboki nie są płaskimi powierzchniami.
porti Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 a może po prostu zrób geoSphere (hemisphere), usuń kilka edgy, wedle upodobań pomachaj werteksami z edge czy face constraints żeby zachować kształt . Na koniec jeśli chcesz żeby każdy wielobok był płaski zaznacz verteksy i po prostu make walnij make planar z editable poly. trochę żmudna robota ale nic lepszego mi nie przychodzi do głowy
pecet Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Na koniec jeśli chcesz żeby każdy wielobok był płaski zaznacz verteksy i po prostu make walnij make planar z editable poly. tak raczej nie da rady, w jednym miejscu dasz 'make planar' to w sąsiednim się wykrzywi.
2013 Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 (edytowane) Do kroków, które opisałem dodaj. 9. Ustaw dla każdego wieloboku inną grupę wygładzania (Smoothing Groups) 10. Dodaj modyfikator Turbo Smooth - Iterations 3, i zaznacz w nim "Smoothing Groups" Teraz każda ścianka powinna być idealnie płaska. Edit: Tak się przyglądam, ale pewien nie jestem, no ale zobacz, bo wcześniej nie zauważyłem, że dzielą się na trójkąty. Te dwa dodatkowe kroki powinny załatwić sprawę. Co to w ogóle jest za przedmiot? Edytowane 3 Czerwiec 2014 przez 2013
porti Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 może się przyda http://xoio-air.de/2011/slicemodeller-%E2%80%93-script-v1-0/
Rekomendowane odpowiedzi