Skocz do zawartości

Poly modelling - pytania dotyczące siatki.


Horvath

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy można prosić o ocenę siatki? Nie jestem pewien co do jej poprawności, głównie chodzi mi o zakończenia chamfer'ów.

Model po nałożeniu turbo smooth'a:

http://i.imgur.com/BqJRkSw.jpg

 

Czy to jest poprawne?:

 

http://i.imgur.com/KcB6Zfi.jpg

http://i.imgur.com/veRN608.jpg

http://i.imgur.com/zWalqtH.jpg

http://i.imgur.com/NACz2rA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cześć!

 

Twoje chamfery stworzyły n-gony, co nie jest poprawnym zakończeniem, i zazwyczaj owocuje złym wygładzaniem siatki.

W takich sytuacjach musisz je kasować, tworząc trójkąty lub quady.

 

Musisz to robić tak aby siatka po wygładzeniu nie została zniekształcona, tzn. nie tworzyły się na niej zmarszczki, górki, dołki.

Generalnie polega to na ciągłym sprawdzaniu modelu po nałożeniu TurmoSmooth.

 

Pracujesz w 3ds Max zgadza się?

Jeśli tak to mogę podesłać Ci kilka darmowych tutoriali, z których dowiesz się wielu ciekawych rzeczy.

 

Fajnym sposobem na sprawdzanie modelu po nałożeniu TurboSmooth jest skopiowanie go jako "Reference"

Modelujesz wtedy ten co nie ma TurboSmooth i obserwujesz jak reaguje ten z nałożonym TurboSmooth

 

Zacznij od tej strony, znajdziesz tam wiele odpowiedzi!

 

http://wiki.polycount.com/SubdivisionSurfaceModeling#Primers

 

A jeśli chcesz wydać trochę pieniędzy, no i oczywiście pracujesz w 3ds Max, i czujesz się na siłach na zaawansowane modelowanie, to koniecznie kup ten tutorial!

Moim zdaniem nie ma w sieci lepszego tutoriala odnośnie modelowania Hard Surface!

Musisz jednak być już jakoś przygotowany, mieć solidne podstawy modelowania aby się za niego zabrać!

 

[video=youtube;sLo-n9ccXGU]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności