Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

Korzystam ze stacji graficznej, która niedawno została znacznie rozbudowana. Obecnie posiada system dwuprocesorowy (2 procki Intel Xeon E 5 2650 2 GH, każdy po 8 rdzeni i 16 wątków) 64 GB RAM-u, poza tym dwie karty Nvidia Quadro K5000 oraz procesor Tesla K20. Całość skonfigurowana w systemie NVIDIA Maximus.

Całkiem porządny zestaw chodzący nieźle pod Win 7 Pro. Pracuje na nim korzystając z oprogramowania 3 ds Max 2013.

Wszystko było by fajnie, tylko nie widzę jakiejś gigantycznej różnicy pomiędzy renderingiem w poprzedniej konfiguracji (1 Nvidia Quadro K5000), a obecnym zestawem.

Renderuję obrazki w Nvidia Mental Ray w full HD. Są bardzo wymagające gdyż posiadają ogromne ilości poligonów oraz odbić. Poza tym jest w panelu sterowania Nvidia taka zakładka pod nazwą "Zarządzaj ustawieniami technologii Maximus" - po włączeniu zakładki pojawia się okno "NVIDIA Maximus Configuration Utility". Są tam okienka pokazujące aktualne użycie procesorów GPU. To, że się nic nie dzieje w trakcie prostej roboty to rozumiem. Ale podczas renderingu bardzo trudnej sceny wszystko w kompie pracuje na 200%. Oprócz tych GPU Nvidi. Największa aktywność tylko jednej karty podczas ekstremalnego renderingu wyniosła 7%. Druga K5000 i Tesla pokazywała cały czas "0" użycia GPU. Jednocześnie procesory układu podczas prawie całego renderingu klatki pracują na 100%. Aplikacja zużywa ponad 25 GB (!!!) RAM-u. A GPU NIC - pełen spokój.

Mam pytanie. Czy jest tu jakaś tajemnica konfiguracji? Może źle korzystam z Maxa? Może da się jednak bardziej ten układ i zmusić go do pracy? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Może jakaś dyskusja się wywiąże? A może już taki temat był poruszany i ktoś mi pomoże znaleźć odpowiedź na Forum... Dla ułatwienia załączam roboczą klatkę z renderowanej sceny. Jej rendering trwa obecnie 3 minuty i 33 sekundy. Rozmiar pliku z projektem 1.27 GB.

Pozdrawiam serdecznie.

Sławek Jozwik.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Mental ma wsparcie dla gpu dla AO Jak chcesz wykorzystać moc tego quadro to użyj takich rendererów jak octane idący tylko na gpu lub indigo, thea, arion które są hybrydami działającymi na cpu +gpu

Napisano

Dziękuję za pomoc.

Próbowałem coś wyrenderować w IRAY ale efekty są żadne. To samo. Trochę szybciej, ale na szaro. Pewnie dlatego, ze w scenie użyte są zwykłe tekstury. Załączam efekty renderingu w IRAY. Smutne.

Swoja drogą myślę, że mam chyba jakiś problem z konfiguracją sprzętu. Najgorsze jest to, że dla tego renderera technologia CUDA (czyli jak się domyślam również same GPU) są niewidoczne. Panel w IRAY pokazuje mi, ze "Not Supported CUDA Devices Detected" (jak na załączonym obrazku). Co to jest?

Skalpel3d - co to znaczy wsparcie dla gpu dla A0? Nie rozumiem. Czyżby NVIDIA tworząc renderery dedykowane dla Quadro nie chciała wykorzystać ich możliwości? Nie rozumiem.

Tak czy inaczej mam mocna maszynę, ale nie wiem jak jak skonfigurować, aby pod Maxem były dobre rezultaty - a powinny być. Proszę o dalszą pomoc.

Może to sprawa jakiś jumperów na płycie głównej? To jest ASUS Z9 PE-D8 WS (dwuprocesorowa płyta dla serwerów).... Obsługująca SLI i CUDA.

POMOCY!

Napisano

Mental ray nie jest dedykowany dla CUDA - to renderer CPU. W IRAY pewnie wrzuciłeś jakiś nieobsługiwany typ materiału. Sprawdź w helpie wspierane materiały i światła, IRAY wspiera CPU + GPU. Jak masz możliwość przejdź na max 2015 dużo poprawili w irayu. Z tym unsupported GPU ci nie pomogę bo mam zwykłego GTX'a a nie quadro i mi ładnie zasuwa bez problemów. Może sterowniki? Spytaj na forum Area, może ktoś odpowie z autodeska;)

Napisano

O kurcze. Niezłe. Szczególnie ten helikopterek w Octanie. No, no - robi wrażenie. Octane chyba korzysta tylko z GPU? Może można ściągnąć jakiś trial. Sprawdził bym. Może uruchomi te Quadro?

Muszę coś z tym zrobić. To po co są te quadro?

Jak sie nie uda to sprzedam i skonfiguruje na nowo sprzęt.

Dzięki.

Napisano

Octane chodzi tylko na GPU. więc w przypadku titanów jesteś ograniczony tylko do 6giga pamieci na scenę. Jest trial octane. więc testuj.

 

Ja bym się wstrzymał ze zmianą sprzętu i poczekał na serię GTX 8xx bo możliwe a raczej pewne że będą konfiguracje 8 giga albo może i więcej.

 

z plusów octane jest taki że octane jest chyba do wszystkich softów 3D jakie są nawet do blendera więc tak wiesz uczysz się silnika który jest do każdego programu co jest dość sporym plusem...

 

 

Quatro kiedyś było do wyświetlania viewportu max i maya miały specialne drivery do nich.. ale GTX'y stały się tak potężne a viewporty zaczeły przypominać gry że przewaga quadro/gtx nie istnieje a w sumie chyba GTX jest nawet szybszy?

 

Quadro wymiata w aplikacjach CAD, Solid works itp..

Napisano

Dzięki za korespondencję.

Wczoraj zainstalowałem sobie Maxa 2015 trial. Jest ok. No... prawie ok... IRAY od razu znalazł karty Quadro. Trzeba było tylko coś drobnego poprzestawiać w konfiguracji i dział. Karty pracują na 100%. Procesoty na 100% . Render szybki jednak nie jest. IRAY nawet proste układanki renderuje dość wolno - jak na te pieniądze, które wydałem. A już na pewno efektów tak dobrych jak w przesłanym filmiku nie będzie. Jest jeszcze jeden problem. Kompletnie martwa jest karta Tesla. Zainstaluję testową wersję Octana. Bardzo ciekawy renderer.

Jeśli chodzi o CADa to na szczęście u mnie w firmie będzie taka potrzeba, aby hulał CAD. Tak więc pieniędzy nie wywaliłem.

Martwi mnie ta Tesla.

Jeszcze raz dziękuję i po testach Octana się odezwę jak poszło.

Pozdx

SJ

Napisano

Jest wolny bo quadro jest słabiutkie, powinno wykryć tesle, napewno by było dużo szybciej, u mnie na gtx 580 studyjne renderki w iray ładnie zasuwają, dużo szybciej niż mental ray. Chyba się nie spodziewałeś że będzie zaiwaniać jak octane na 4 titanach z filmiku Kramona/Azbestiego na jednym słabym quadro;)

Napisano
Filmy poniżej pokazują do czego są karty Quadro :) Ktoś kto ci je zaoponował nie za bardzo wiedział co oferuje do kompa

 

Znaczy ogólnie do niczego:)

Napisano

No tak. Nie ukrywam, że macie rację. Postaram się jeszcze jakoś tę teslę uruchomić. Może się uda. Generalnie - przepłacone. Ale pocieszam się, że się przyda jeszcze w czymś innym.

Octane na pierwszy rzut oka ładnie działa. Viewport działa płynnie. Ale rendery koszmarnie wolne. No ale dopiero to zaczynam próbować. Pochylę się jeszcze nad tym IRayem w Maxie 2015 Może coś więcej wycisnę.

Pozdx

SJ

 

- - - Połączono posty - - -

 

A może ktoś wie, czy w IRAYU można importować tekstury które użyłem w budowie sceny w mental rayu? Octane ładnie importuje/konwertuje "zwykłe" Maxowe teksturki - choć trzeba będzie dużo poprawiać. Ni chce mi się ewentualnie teksturować scen na nowo....

S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności