Skocz do zawartości

SJozwik

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa, Polska

SJozwik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. No tak. Nie ukrywam, że macie rację. Postaram się jeszcze jakoś tę teslę uruchomić. Może się uda. Generalnie - przepłacone. Ale pocieszam się, że się przyda jeszcze w czymś innym. Octane na pierwszy rzut oka ładnie działa. Viewport działa płynnie. Ale rendery koszmarnie wolne. No ale dopiero to zaczynam próbować. Pochylę się jeszcze nad tym IRayem w Maxie 2015 Może coś więcej wycisnę. Pozdx SJ - - - Połączono posty - - - A może ktoś wie, czy w IRAYU można importować tekstury które użyłem w budowie sceny w mental rayu? Octane ładnie importuje/konwertuje "zwykłe" Maxowe teksturki - choć trzeba będzie dużo poprawiać. Ni chce mi się ewentualnie teksturować scen na nowo.... S
  2. Dzięki za korespondencję. Wczoraj zainstalowałem sobie Maxa 2015 trial. Jest ok. No... prawie ok... IRAY od razu znalazł karty Quadro. Trzeba było tylko coś drobnego poprzestawiać w konfiguracji i dział. Karty pracują na 100%. Procesoty na 100% . Render szybki jednak nie jest. IRAY nawet proste układanki renderuje dość wolno - jak na te pieniądze, które wydałem. A już na pewno efektów tak dobrych jak w przesłanym filmiku nie będzie. Jest jeszcze jeden problem. Kompletnie martwa jest karta Tesla. Zainstaluję testową wersję Octana. Bardzo ciekawy renderer. Jeśli chodzi o CADa to na szczęście u mnie w firmie będzie taka potrzeba, aby hulał CAD. Tak więc pieniędzy nie wywaliłem. Martwi mnie ta Tesla. Jeszcze raz dziękuję i po testach Octana się odezwę jak poszło. Pozdx SJ
  3. O kurcze. Niezłe. Szczególnie ten helikopterek w Octanie. No, no - robi wrażenie. Octane chyba korzysta tylko z GPU? Może można ściągnąć jakiś trial. Sprawdził bym. Może uruchomi te Quadro? Muszę coś z tym zrobić. To po co są te quadro? Jak sie nie uda to sprzedam i skonfiguruje na nowo sprzęt. Dzięki.
  4. Dzięki. Pocieszyłeś mnie. :(Jaki zestaw w takim razie z tytanami - ile ich trzeba do b. szybkiego renderingu?
  5. Problem w tym, że mam też Teslę K20 i nie mogę jej zmusić do roboty. IRAY nie widzi GPU
  6. Dziękuję za pomoc. Próbowałem coś wyrenderować w IRAY ale efekty są żadne. To samo. Trochę szybciej, ale na szaro. Pewnie dlatego, ze w scenie użyte są zwykłe tekstury. Załączam efekty renderingu w IRAY. Smutne. Swoja drogą myślę, że mam chyba jakiś problem z konfiguracją sprzętu. Najgorsze jest to, że dla tego renderera technologia CUDA (czyli jak się domyślam również same GPU) są niewidoczne. Panel w IRAY pokazuje mi, ze "Not Supported CUDA Devices Detected" (jak na załączonym obrazku). Co to jest? Skalpel3d - co to znaczy wsparcie dla gpu dla A0? Nie rozumiem. Czyżby NVIDIA tworząc renderery dedykowane dla Quadro nie chciała wykorzystać ich możliwości? Nie rozumiem. Tak czy inaczej mam mocna maszynę, ale nie wiem jak jak skonfigurować, aby pod Maxem były dobre rezultaty - a powinny być. Proszę o dalszą pomoc. Może to sprawa jakiś jumperów na płycie głównej? To jest ASUS Z9 PE-D8 WS (dwuprocesorowa płyta dla serwerów).... Obsługująca SLI i CUDA. POMOCY!
  7. Witam serdecznie. Korzystam ze stacji graficznej, która niedawno została znacznie rozbudowana. Obecnie posiada system dwuprocesorowy (2 procki Intel Xeon E 5 2650 2 GH, każdy po 8 rdzeni i 16 wątków) 64 GB RAM-u, poza tym dwie karty Nvidia Quadro K5000 oraz procesor Tesla K20. Całość skonfigurowana w systemie NVIDIA Maximus. Całkiem porządny zestaw chodzący nieźle pod Win 7 Pro. Pracuje na nim korzystając z oprogramowania 3 ds Max 2013. Wszystko było by fajnie, tylko nie widzę jakiejś gigantycznej różnicy pomiędzy renderingiem w poprzedniej konfiguracji (1 Nvidia Quadro K5000), a obecnym zestawem. Renderuję obrazki w Nvidia Mental Ray w full HD. Są bardzo wymagające gdyż posiadają ogromne ilości poligonów oraz odbić. Poza tym jest w panelu sterowania Nvidia taka zakładka pod nazwą "Zarządzaj ustawieniami technologii Maximus" - po włączeniu zakładki pojawia się okno "NVIDIA Maximus Configuration Utility". Są tam okienka pokazujące aktualne użycie procesorów GPU. To, że się nic nie dzieje w trakcie prostej roboty to rozumiem. Ale podczas renderingu bardzo trudnej sceny wszystko w kompie pracuje na 200%. Oprócz tych GPU Nvidi. Największa aktywność tylko jednej karty podczas ekstremalnego renderingu wyniosła 7%. Druga K5000 i Tesla pokazywała cały czas "0" użycia GPU. Jednocześnie procesory układu podczas prawie całego renderingu klatki pracują na 100%. Aplikacja zużywa ponad 25 GB (!!!) RAM-u. A GPU NIC - pełen spokój. Mam pytanie. Czy jest tu jakaś tajemnica konfiguracji? Może źle korzystam z Maxa? Może da się jednak bardziej ten układ i zmusić go do pracy? Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Może jakaś dyskusja się wywiąże? A może już taki temat był poruszany i ktoś mi pomoże znaleźć odpowiedź na Forum... Dla ułatwienia załączam roboczą klatkę z renderowanej sceny. Jej rendering trwa obecnie 3 minuty i 33 sekundy. Rozmiar pliku z projektem 1.27 GB. Pozdrawiam serdecznie. Sławek Jozwik.
  8. Dziękuje bardzo za pomoc. Metodą prób i błędów udało mi się osiągnąć pozytywne rezultaty. Nie jest to takie proste jednak. Jak znajdę trochę czasu to opisze jak to się robi. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc. SJ
  9. Witam. Mam pytanie. Utworzyłem drzwi w projekcie w 3D Max 2013 poprzez użycie "Geometry/Doors/BiFold". Prosta sprawa, ale jak skoordynować tekstury w takim obiekcie tak, aby poruszały się razem z drzwiami przy ich otwieraniu. To nawet mniej więcej się mi udaje, ale mam problem z prawidłowym i precyzyjnym ustawieniem tekstur - nie mówiąc już o dokładnym ustawieniu tekstury z Bump-em. Wszystko mi się rozłazi. Ponieważ używam Multi Sub Objects do teksturowania poszczególnych elementów drzwi, to już nie mogę zastosować UVW bo jak zastosuję to ten "Modifer" uogólnia mapy do wszystkich elementów i jak otwieram drzwi (suwakiem "open") to tekstura pozostaje w miejscu, a drzwi otwierając się z niej wyskakują. Acha - jeszcze jedno. Czy możliwe jest podłączenie jakiegoś przedmiotu (płaskorzeźba) do powierzchni drzwi z zachowaniem drzwi "zautomatyzowanych", czyli bez przekształcania ich na "Mesha"? Tak, aby ten przedmiot poruszał się w skoordynowany sposób w czasie otwierania połaci drzwi poprzez funkcję "open"? Może ktoś z szanownych Forumowiczów ma jakiś adres do jakiegoś tutoriala? Albo sam mi wyjaśni? Zbudował bym drzwi samodzielnie - były by lepsze i ładniejsze od tych z "automatu", ale potrzebuję podwójne drzwi dwuskrzydłowe i zależy mi na zachowaniu tego "suwaka" do ich otwierania. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Sławek.
  10. Witam serdecznie. Jestem nowy na forum. Pozdrawiam wszystkich. Jako grafik 3d jestem dość średnio zaawansowany. Mam pewien kłopot. Renderuję obrazek gdzie w pewnym momencie obrotu kamery obecny w kadrze dym "nachodzi" na tło w postaci ścielącego się po podłodze Volume Fog'a umieszczonego w sześciennym gizmo. Dym zrobiony jest z Super Spra'ya. Oddzielnie wyglądają całkiem dobrze, ale gdy dym pojawia się na tle foga - widać krawędzie kwadratowych particli i maska tekstury nie wyrabia jakoś z ukryciem przeźroczystości na tle foga... Paskudna sprawa - bo nie wiem jak z tego wybrnąć. Renderuję w Mental Ray do sekwencji jpg-ów w full HD i mam bardzo dobry czas renderingu dość skomplikowanej sceny. Nie chciał bym rezygnować z tego renderera. Jak wyrenderować taka scenę? Próbowałem partiami, ale też się jakoś nie da. Może oddzielnie dym z alphą? Proszę o pomoc.... i z góry dziękuję. Sławek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności