Nero87 Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 Czy mógłby ktoś pomóc w kwestii "czarnego koła" które widnieje w moim odbiciu materiału? Wszystko się odbija elegancko tylko widnieje tam jakieś dziwne koło nie wiem skąd... ? Jakby odbicie kamery?? Widzącego? (VRay 2.40)
W Art Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 a nie masz jakiegoś światła wstawionego na środku pomieszczenia ?
Nero87 Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 a nie masz jakiegoś światła wstawionego na środku pomieszczenia ? Nie mam. Tylko V-Ray Sun + background z materiałem Vraylightmaterial i Skyportale no i te co widać podłużne nad blatem. Znalazłem jakiś wątek w sieci żeby zmienić w opcjach materiału cutoff z 0,01 na 0,001 ale nie pomogło... link do tematu z cg architect: http://forums.cgarchitect.com/38614-mysteroius-black-shape-reflections.html Mam źródła światła ale wyłączone (jeśli to ma jakieś znaczenie).
W Art Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 rozumiem , że miała się tam odbijać widok zza okna ? Dla testu usuń okno i zostaw otwór - zobacz co się stanie, może coś na szybie Ci się zatrzymuje ?
Nero87 Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 (edytowane) Nie wapdłem na to... Teraz jest jakaś dziwna poświata ale na tyle minimalna, że po prostu schowam szyby w oknie i tyle. Dzięki za pomoc. - Ale spróbuje jeszcze pokombinować z materiałem. - Coś jest ze szkłem, zmniejszyłem cutoff na 0,001 w materiale szkła z okna i koło jest tylko mniejsze Edytowane 5 Sierpień 2014 przez Nero87
Nero87 Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 Zmniejszenie cutoff w materiale szkła na 0,0 zlikwidowało problem.
plasti Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 kazdy model ktory ma sluzyc za szklo i ma byc renderowany poprawnie musi miec grubosc, sprobuj dac okno z powrotem i dac mu shell modyfikator
Nero87 Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 (edytowane) Jak wyzerowałem cutoff zniknęło to dziwne koło. Wszystko wygląda ok. Światło też przepuszcza dobrze. Nie widzę różnicy. A czy wiecie może jak skutecznie zlikwidować noise w tej scence?? Wczoraj naprawdę próbowałem wszystkiego na wszystkich możliwych ustawieniach nawet Adaptive DMC na min1 max256 :D i nic nie dało... Chodzi mi o ten noise pod kanapą... coś tam światło nie dociera i nie wiem jak to rozkminić :D Vray sun i skylight portale na 16 subdivów. Może ktoś w Was wie, w którym magicznym miejscu mogę podkręcić żeby usunąć te szumy? tak to wygląda: Edytowane 5 Sierpień 2014 przez Nero87
plasti Napisano 5 Sierpień 2014 Napisano 5 Sierpień 2014 sample swiatel musisz zwiekszyc, zawsze gdy na cieniach jest typowy drobny noise to jest to wina sampli swiatel, dmc sampler masz 0,001 wiec tutaj juz niepodciagniesz wiecej
Nero87 Napisano 6 Sierpień 2014 Autor Napisano 6 Sierpień 2014 a ile zwiększyć żeby było bezpiecznie? Nie znam górnej granicy jeśli chodzi o światła. Zwiększyć we wszytkich?
W Art Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise
DrRambo Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 najlepiej zaznacz sobie ten fragment, który Cię interesuje, żeby tylko renderowało ten kawałek i zwiększaj sample światła/cieni powiedzmy co 8 aż do momentu Ciebie zadowalającego
Nero87 Napisano 6 Sierpień 2014 Autor Napisano 6 Sierpień 2014 Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise Na podłodze mam 64 i z teo co wiem to chyba nie ma sensu dawać więcej. Sprawdzę co z tą szybą i spróbuję podkręcić subdivy w Vray Sun i Skyportalach do 64. A gdzie znajdują się sample cieni?
plasti Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 zwieksz wszystkie swiatla do 32 subdivow, refleksji nie musisz zwiekszac, to nie przez nie jest ziarno, w zakladce tools masz vray light lister, swietna rzecz do zabawy ze swiatlami
Nero87 Napisano 6 Sierpień 2014 Autor Napisano 6 Sierpień 2014 (edytowane) No już jestem głupi naprawdę :D Nie wiem jak to rozwiązać :D Ciągle mnie jakaś ziarnistość trapi w tej scence :D :/ Bez okna też próbowałem z samym otworem. Możecie spojrzeć? (na materiale dałem 128 subdivów już z bezsilności :P) Edytowane 6 Sierpień 2014 przez Nero87
plasti Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 sprobuj wylaczyc light material dla tego backgroundu za oknem, a dla wszystkich swiatel ktore sa poza pomieszczeniem daj exclude i spikuj obiekt szyby - - - Połączono posty - - - i wylacz dla testu to cienkie swiatlo nad lozkiem, tam moze byc problem z odbijaniem swiatla od sciany
Nero87 Napisano 6 Sierpień 2014 Autor Napisano 6 Sierpień 2014 Nie chciałem rezygnować z tego backgroundu z lightmaterialem bo daje mi przyjemne miękkie oświetlenie, jednak wyłączyłem je i było to samo... Podkręcenie materiału na wartości 256 i wyżej sprawia, że jest ok. Dziwne... 512 załatwiło sprawę... choć byłem przekonany, że więcej niż 64 nie robi różnicy bo w różnych źródłach w necie tak podają a jednak w moim przypadku robi. Nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie ale w tym przypadku skuteczne :)
Nero87 Napisano 6 Sierpień 2014 Autor Napisano 6 Sierpień 2014 Podbiłem na 32 tak jak napisałeś we wszystkich światłach ale nie zauważyłem różnicy. Zmieniłem też w materiale z moich 128 na 64 skoro napisałeś, że to nie materiał śnieży ale znowu była różnica i spróbowałem na 256 i zrobiło się miękko no i podkręciłem jeszcze na 336 a potem na 512 i zadowala mnie to :) a czas renderu chyba się nie wydłuży znacząco... nie wiem czy mam rację :) Może ta moja scenka jakaś dziwna.
plasti Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 no jest to troche dziwne, bo przy 32 subdiv robi sie juz naprade czysto :), no ale nic, jak dziala i nie leci za dlugo to cel uzyskany :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się