Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy mógłby ktoś pomóc w kwestii "czarnego koła" które widnieje w moim odbiciu materiału? Wszystko się odbija elegancko tylko widnieje tam jakieś dziwne koło nie wiem skąd... ? Jakby odbicie kamery?? Widzącego? (VRay 2.40)

 

test.jpg

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
a nie masz jakiegoś światła wstawionego na środku pomieszczenia ?

 

Nie mam. Tylko V-Ray Sun + background z materiałem Vraylightmaterial i Skyportale no i te co widać podłużne nad blatem. Znalazłem jakiś wątek w sieci żeby zmienić w opcjach materiału cutoff z 0,01 na 0,001 ale nie pomogło... link do tematu z cg architect: http://forums.cgarchitect.com/38614-mysteroius-black-shape-reflections.html

Mam źródła światła ale wyłączone (jeśli to ma jakieś znaczenie).

Napisano

rozumiem , że miała się tam odbijać widok zza okna ? Dla testu usuń okno i zostaw otwór - zobacz co się stanie, może coś na szybie Ci się zatrzymuje ?

Napisano (edytowane)

Nie wapdłem na to... Teraz jest jakaś dziwna poświata ale na tyle minimalna, że po prostu schowam szyby w oknie i tyle. Dzięki za pomoc.

- Ale spróbuje jeszcze pokombinować z materiałem.

- Coś jest ze szkłem, zmniejszyłem cutoff na 0,001 w materiale szkła z okna i koło jest tylko mniejsze

 

test2.jpg

Edytowane przez Nero87
Napisano (edytowane)

Jak wyzerowałem cutoff zniknęło to dziwne koło. Wszystko wygląda ok. Światło też przepuszcza dobrze. Nie widzę różnicy. A czy wiecie może jak skutecznie zlikwidować noise w tej scence?? Wczoraj naprawdę próbowałem wszystkiego na wszystkich możliwych ustawieniach nawet Adaptive DMC na min1 max256 :D i nic nie dało...

Chodzi mi o ten noise pod kanapą... coś tam światło nie dociera i nie wiem jak to rozkminić :D

Vray sun i skylight portale na 16 subdivów.

Może ktoś w Was wie, w którym magicznym miejscu mogę podkręcić żeby usunąć te szumy?

 

tak to wygląda:

 

001_01.jpg

 

001problem.png

Edytowane przez Nero87
Napisano

sample swiatel musisz zwiekszyc, zawsze gdy na cieniach jest typowy drobny noise to jest to wina sampli swiatel, dmc sampler masz 0,001 wiec tutaj juz niepodciagniesz wiecej

Napisano

Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise

Napisano

najlepiej zaznacz sobie ten fragment, który Cię interesuje, żeby tylko renderowało ten kawałek i zwiększaj sample światła/cieni powiedzmy co 8 aż do momentu Ciebie zadowalającego

Napisano
Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise

 

Na podłodze mam 64 i z teo co wiem to chyba nie ma sensu dawać więcej. Sprawdzę co z tą szybą i spróbuję podkręcić subdivy w Vray Sun i Skyportalach do 64.

A gdzie znajdują się sample cieni?

Napisano

zwieksz wszystkie swiatla do 32 subdivow, refleksji nie musisz zwiekszac, to nie przez nie jest ziarno, w zakladce tools masz vray light lister, swietna rzecz do zabawy ze swiatlami

Napisano (edytowane)

No już jestem głupi naprawdę :D Nie wiem jak to rozwiązać :D

Ciągle mnie jakaś ziarnistość trapi w tej scence :D :/ Bez okna też próbowałem z samym otworem.

Możecie spojrzeć?

(na materiale dałem 128 subdivów już z bezsilności :P)

test003.jpg

testy003_01.jpg

testy003_02.jpg

Edytowane przez Nero87
Napisano

sprobuj wylaczyc light material dla tego backgroundu za oknem, a dla wszystkich swiatel ktore sa poza pomieszczeniem daj exclude i spikuj obiekt szyby

 

- - - Połączono posty - - -

 

i wylacz dla testu to cienkie swiatlo nad lozkiem, tam moze byc problem z odbijaniem swiatla od sciany

Napisano

Nie chciałem rezygnować z tego backgroundu z lightmaterialem bo daje mi przyjemne miękkie oświetlenie, jednak wyłączyłem je i było to samo...

Podkręcenie materiału na wartości 256 i wyżej sprawia, że jest ok. Dziwne... 512 załatwiło sprawę... choć byłem przekonany, że więcej niż 64 nie robi różnicy bo w różnych źródłach w necie tak podają a jednak w moim przypadku robi. Nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie ale w tym przypadku skuteczne :)

Napisano

Podbiłem na 32 tak jak napisałeś we wszystkich światłach ale nie zauważyłem różnicy. Zmieniłem też w materiale z moich 128 na 64 skoro napisałeś, że to nie materiał śnieży ale znowu była różnica i spróbowałem na 256 i zrobiło się miękko no i podkręciłem jeszcze na 336 a potem na 512 i zadowala mnie to :) a czas renderu chyba się nie wydłuży znacząco... nie wiem czy mam rację :) Może ta moja scenka jakaś dziwna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności