Napisano 5 Sierpień 201410 l Czy mógłby ktoś pomóc w kwestii "czarnego koła" które widnieje w moim odbiciu materiału? Wszystko się odbija elegancko tylko widnieje tam jakieś dziwne koło nie wiem skąd... ? Jakby odbicie kamery?? Widzącego? (VRay 2.40)
Napisano 5 Sierpień 201410 l Autor a nie masz jakiegoś światła wstawionego na środku pomieszczenia ? Nie mam. Tylko V-Ray Sun + background z materiałem Vraylightmaterial i Skyportale no i te co widać podłużne nad blatem. Znalazłem jakiś wątek w sieci żeby zmienić w opcjach materiału cutoff z 0,01 na 0,001 ale nie pomogło... link do tematu z cg architect: http://forums.cgarchitect.com/38614-mysteroius-black-shape-reflections.html Mam źródła światła ale wyłączone (jeśli to ma jakieś znaczenie).
Napisano 5 Sierpień 201410 l rozumiem , że miała się tam odbijać widok zza okna ? Dla testu usuń okno i zostaw otwór - zobacz co się stanie, może coś na szybie Ci się zatrzymuje ?
Napisano 5 Sierpień 201410 l Autor Nie wapdłem na to... Teraz jest jakaś dziwna poświata ale na tyle minimalna, że po prostu schowam szyby w oknie i tyle. Dzięki za pomoc. - Ale spróbuje jeszcze pokombinować z materiałem. - Coś jest ze szkłem, zmniejszyłem cutoff na 0,001 w materiale szkła z okna i koło jest tylko mniejsze Edytowane 5 Sierpień 201410 l przez Nero87
Napisano 5 Sierpień 201410 l Autor Zmniejszenie cutoff w materiale szkła na 0,0 zlikwidowało problem.
Napisano 5 Sierpień 201410 l kazdy model ktory ma sluzyc za szklo i ma byc renderowany poprawnie musi miec grubosc, sprobuj dac okno z powrotem i dac mu shell modyfikator
Napisano 5 Sierpień 201410 l Autor Jak wyzerowałem cutoff zniknęło to dziwne koło. Wszystko wygląda ok. Światło też przepuszcza dobrze. Nie widzę różnicy. A czy wiecie może jak skutecznie zlikwidować noise w tej scence?? Wczoraj naprawdę próbowałem wszystkiego na wszystkich możliwych ustawieniach nawet Adaptive DMC na min1 max256 :D i nic nie dało... Chodzi mi o ten noise pod kanapą... coś tam światło nie dociera i nie wiem jak to rozkminić :D Vray sun i skylight portale na 16 subdivów. Może ktoś w Was wie, w którym magicznym miejscu mogę podkręcić żeby usunąć te szumy? tak to wygląda: Edytowane 5 Sierpień 201410 l przez Nero87
Napisano 5 Sierpień 201410 l sample swiatel musisz zwiekszyc, zawsze gdy na cieniach jest typowy drobny noise to jest to wina sampli swiatel, dmc sampler masz 0,001 wiec tutaj juz niepodciagniesz wiecej
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor a ile zwiększyć żeby było bezpiecznie? Nie znam górnej granicy jeśli chodzi o światła. Zwiększyć we wszytkich?
Napisano 6 Sierpień 201410 l Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise
Napisano 6 Sierpień 201410 l najlepiej zaznacz sobie ten fragment, który Cię interesuje, żeby tylko renderowało ten kawałek i zwiększaj sample światła/cieni powiedzmy co 8 aż do momentu Ciebie zadowalającego
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor Dobra to jeszcze zwiększ subdivs materiałów w Reflect. Podobnie zwiększ w szybie bo miałem kiedyś tak , że to znów przez szybę robił mi się noise Na podłodze mam 64 i z teo co wiem to chyba nie ma sensu dawać więcej. Sprawdzę co z tą szybą i spróbuję podkręcić subdivy w Vray Sun i Skyportalach do 64. A gdzie znajdują się sample cieni?
Napisano 6 Sierpień 201410 l zwieksz wszystkie swiatla do 32 subdivow, refleksji nie musisz zwiekszac, to nie przez nie jest ziarno, w zakladce tools masz vray light lister, swietna rzecz do zabawy ze swiatlami
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor No już jestem głupi naprawdę :D Nie wiem jak to rozwiązać :D Ciągle mnie jakaś ziarnistość trapi w tej scence :D :/ Bez okna też próbowałem z samym otworem. Możecie spojrzeć? (na materiale dałem 128 subdivów już z bezsilności :P) Edytowane 6 Sierpień 201410 l przez Nero87
Napisano 6 Sierpień 201410 l sprobuj wylaczyc light material dla tego backgroundu za oknem, a dla wszystkich swiatel ktore sa poza pomieszczeniem daj exclude i spikuj obiekt szyby - - - Połączono posty - - - i wylacz dla testu to cienkie swiatlo nad lozkiem, tam moze byc problem z odbijaniem swiatla od sciany
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor Nie chciałem rezygnować z tego backgroundu z lightmaterialem bo daje mi przyjemne miękkie oświetlenie, jednak wyłączyłem je i było to samo... Podkręcenie materiału na wartości 256 i wyżej sprawia, że jest ok. Dziwne... 512 załatwiło sprawę... choć byłem przekonany, że więcej niż 64 nie robi różnicy bo w różnych źródłach w necie tak podają a jednak w moim przypadku robi. Nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie ale w tym przypadku skuteczne :)
Napisano 6 Sierpień 201410 l Autor Podbiłem na 32 tak jak napisałeś we wszystkich światłach ale nie zauważyłem różnicy. Zmieniłem też w materiale z moich 128 na 64 skoro napisałeś, że to nie materiał śnieży ale znowu była różnica i spróbowałem na 256 i zrobiło się miękko no i podkręciłem jeszcze na 336 a potem na 512 i zadowala mnie to :) a czas renderu chyba się nie wydłuży znacząco... nie wiem czy mam rację :) Może ta moja scenka jakaś dziwna.
Napisano 6 Sierpień 201410 l no jest to troche dziwne, bo przy 32 subdiv robi sie juz naprade czysto :), no ale nic, jak dziala i nie leci za dlugo to cel uzyskany :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto