Gordy Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Witam, Chcę uzyskać następujący model: Mam 3DS MAX 6 od niedawna i 99% rzeczy jest mi nieznanych. Modelowałem już używając programu dedykowanego dla gry ale spodobało mi się to na tyle, że zapragnąłem robić dużo więcej i lepiej. 1. Jak zrobić te dziury? 2. Czy da sie zrobić tę szynę mocującą inaczej niż przy pomocy spline'u? Sorry za takie płytkie pytania. Wy takie niesamowite rzeczy robicie a ja z takim czymś. JEdnak muszę zacząć od czegoś.
Marcin Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 napewno nie zrobisz takiego czegos odrazu ;) musisz pocwiczyc modelling w poly ;) dziure mozna wyciac booleanem ale takie bledy robi w siatce ze wiecej nerwow niz pozytku ... moze zainteresuje cie Power booleans jset troche lepszy ... moze znajdziesz go na http://www.maxplugins.de ale predzej zrobisz to recznie niz booleanem ;) jescze prostrze bylo by wymodelowanie tego w Rhino .... tam modelowanie otworow jest przyjemne i raczej nie spotyka sie bledow .... pozniej wyexportowac do maxa i wsio ;)
Gordy Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Napisano 20 Wrzesień 2004 napewno nie zrobisz takiego czegos odrazu ;) musisz pocwiczyc modelling w poly ;) dziure mozna wyciac booleanem ale takie bledy robi w siatce ze wiecej nerwow niz pozytku ... moze zainteresuje cie Power booleans jset troche lepszy ... moze znajdziesz go na www.maxplugins.de ale predzej zrobisz to recznie niz booleanem ;) jescze prostrze bylo by wymodelowanie tego w Rhino .... tam modelowanie otworow jest przyjemne i raczej nie spotyka sie bledow .... pozniej wyexportowac do maxa i wsio ;) Dzieki za rady. Ten program jest nieźle wypasiony, w porównaniu do tego co używałem. Rhino? Program?
SansSerif Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 jak chcesz zarznac kompa to rhino bedzie w tym najlepszy. moze wymodeluj zeberka a otwory zrob mapa opacity + bump.
uncle Napisano 22 Wrzesień 2004 Napisano 22 Wrzesień 2004 BOLEANEM, i nie sluchaj ich ze siatke jeb.. psuje, owszem psuje jak sie nie umie go uzyc :* a power bolean robi taka sama siate jak bolean.. no moze kilka vertexow za ciebie usunie
thud Napisano 22 Wrzesień 2004 Napisano 22 Wrzesień 2004 lub ewentualnie mozna uzyc narzedzia Collapse (zakladka Utilities), jest prostsze w uzyciu, choc ma kilka wad w porownaniu z Boolea'nem (chocby trzeba pamietac o skopiowaniu obiektu wycinajacego); i tak jak uncle mowi trzeba umiec uzyc Boolea'na, bo to dobre narzedzie...a Power Boolean'a na oczy nie widzialem wiec sie nie wypowiem :) pzdr
Gordy Napisano 23 Wrzesień 2004 Autor Napisano 23 Wrzesień 2004 przepraszam za to ale jak znaleźć Bolean? Uczę się - z bólem.
Gordy Napisano 24 Wrzesień 2004 Autor Napisano 24 Wrzesień 2004 Ok, Mam. Jest pod compound objects. Wyszło całkiem całkiem.
Rekomendowane odpowiedzi