Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mama takie pytanko.

Jest takie coś w 3d studio max jak color ramp z Blendera? Chodzi mi o jego właściwość do mieszania tekstur przy pomocy gradientu, dzięki czemu można stworzyć poszarpany materiał mchu lub rdzy na innym materiale, podobnie jak wykorzystanie pędzli alpha w photoshopie, nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić więc może posłużę się obrazkami.

Na poniższych obrazkach widać efekt przy zmianie gradientu na color ramp w blenderze, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić łopatologicznie jak zrobić podobne coś w 3ds? (jeśli się da oczywiście)

 

z góry dziękuję

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 922
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz materiał blend albo mapę mix lub composite

Napisano

Najbliższy efekt i podobną obsługę osiągniesz używając mapy output. Wrzuć mapę, która ma być maską w slot mapy odtput a mapę output w slot mapy mix lub jako maskę w mapię composite.

Gradientem sterujesz przez krzywą.

Możesz też użyć mapy gradient Ramp i podpiąć mapy (dwie lub więcej), które chcesz zmieszać pod sloty (flagi) gradientu, ale używanie ouptut daje w mojej opinii większą kontrolę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności