mblade Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Witam, mama takie pytanko. Jest takie coś w 3d studio max jak color ramp z Blendera? Chodzi mi o jego właściwość do mieszania tekstur przy pomocy gradientu, dzięki czemu można stworzyć poszarpany materiał mchu lub rdzy na innym materiale, podobnie jak wykorzystanie pędzli alpha w photoshopie, nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić więc może posłużę się obrazkami. Na poniższych obrazkach widać efekt przy zmianie gradientu na color ramp w blenderze, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić łopatologicznie jak zrobić podobne coś w 3ds? (jeśli się da oczywiście) z góry dziękuję pozdrawiam
l337 Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Masz materiał blend albo mapę mix lub composite
stormwind Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Najbliższy efekt i podobną obsługę osiągniesz używając mapy output. Wrzuć mapę, która ma być maską w slot mapy odtput a mapę output w slot mapy mix lub jako maskę w mapię composite. Gradientem sterujesz przez krzywą. Możesz też użyć mapy gradient Ramp i podpiąć mapy (dwie lub więcej), które chcesz zmieszać pod sloty (flagi) gradientu, ale używanie ouptut daje w mojej opinii większą kontrolę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się