Napisano 11 Sierpień 201410 l Witam, mama takie pytanko. Jest takie coś w 3d studio max jak color ramp z Blendera? Chodzi mi o jego właściwość do mieszania tekstur przy pomocy gradientu, dzięki czemu można stworzyć poszarpany materiał mchu lub rdzy na innym materiale, podobnie jak wykorzystanie pędzli alpha w photoshopie, nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić więc może posłużę się obrazkami. Na poniższych obrazkach widać efekt przy zmianie gradientu na color ramp w blenderze, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić łopatologicznie jak zrobić podobne coś w 3ds? (jeśli się da oczywiście) z góry dziękuję pozdrawiam
Napisano 11 Sierpień 201410 l Najbliższy efekt i podobną obsługę osiągniesz używając mapy output. Wrzuć mapę, która ma być maską w slot mapy odtput a mapę output w slot mapy mix lub jako maskę w mapię composite. Gradientem sterujesz przez krzywą. Możesz też użyć mapy gradient Ramp i podpiąć mapy (dwie lub więcej), które chcesz zmieszać pod sloty (flagi) gradientu, ale używanie ouptut daje w mojej opinii większą kontrolę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto