Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Chcę wypalić normal mape w xNormal. I jakoś nie moge dojść jak to ustawić żeby było dobrze. Bo zawsze na normalce coś gdzieś indziej się wypala. Modele sobie rozstrzeliłem. Korzystałem z Ray distance calculator bo jak dobrze rozumiem to w tym można sobie policzyć i nie trzeba cage ustawiać. Próbowałem również eksportować cage w pliku .sbm ale chyba go nie widzi. Męczę się z tym już długo. Plose o pomoc.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

To drugie widziałem. W pierwszym gostek mówi że ustawienie smoothing groups jest ważne a w drugim że nie trzeba bo xNormal zrobi to za nas. A jak rozstrzeliłem sobie model to nie jest to troche jak bym wypalał każdy element osobno? Bo jak mam np. 20 małych elementów to z podzieleniem, wyeksportowaniem, wypalaniem wszystkiego osobno i poskładaniem tego chwile zejdzie.

Napisano

Sam przygotowuję się do wypalania Normalek i zapisałem sobie te tutoriale, sądziłem że ilość lajków przekłada się na bezproblemowe wypalenie.

Ale widzę, że masz problem.

Pokombinuj jeszcze, i daj znać w tym temacie co było powodem, o ile oczywiście Ci się powiedzie.

 

Pokaż jak to wygląda u ciebie, zrób screeny zarówno modelu i mapy po wypaleniu.

Tak na sucho ciężko komukolwiek odpowiedzieć i udzielić Ci pomocy.

Napisano
  • Autor

Ok. Tak wygląda normalka wypalona z cage w pliku .sbm:

b5c28f0537dceb71.jpg

 

cf99377f46d6e744.png

Tak wygląda z policzonym cagem w xNormal:

847ae19edcd93ce6.jpg

 

8d19c29e9f36172d.png

A jeszcze tak cage i rozstrzelenie modelu w maxie:

bcb441b332f572c7.jpg

Napisano
  • Autor

Dobra wziąłem się jeszcze raz za to i tym razem mam zamiar wypalić normal mape w maxie. Ale mam inny problem, do unwrapa użyłem headus UVLayout, wcześniej sobie ustawiłem smoothing grupy. Po eksporcie do maxa niestety wszystkie znikają. Jest jakiś sposób żeby przetrwały one unwrap w UVLayout.

Napisano

Smoothgroupy możesz automatycznie ustawić zgodnie z wyspami na unwrapie (do wypalania normalmapy powinno się tak robić) np. za pomocą Textools.

6jpg_eaxqpwn.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności