Ania Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie? Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.
uzumakishadow Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 (edytowane) w modo się da bez problemu konfigurowac co ma sie wyswietlac w danym viewporcie...(w odniesieniu do pytania, które padło, a którego już nie ma...) w mayi tez mozna... w maxie byly jakies inicjatywy ale ostatecznie nie trafiłem na nic niestety (może jest jakiś plugin ale nie znam architektury maxa i maxscriptu, żeby stwierdzićczy to w ogóle jest możliwe...) Edytowane 18 Sierpień 2014 przez uzumakishadow celem klaryfikacji, że nie ot.
Ania Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 (edytowane) Pytam o Maxa, może ktoś zna jakiś skrypt czy plugin. Nie interesuje mnie co się da w Modo, minus za offtopa. (edit: odnosiło się do nieistniejącego już posta). Edytowane 18 Sierpień 2014 przez Ania
uzumakishadow Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 http://forums.cgarchitect.com/27037-objects-specific-viewport-show-hide-settings.html tu był wątek o tym, na sieci może jeszcze jeden. Pod "viewport specific display filter" i pochodne raczej nic nie wyrzuca niestety...
2013 Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max. Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie?
PICsell Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 To może inną drogą. Nadaj materiał o pełnej przeźroczystości i w pozostałych oknach wyłącz przeźroczystość.
Ania Napisano 19 Sierpień 2014 Autor Napisano 19 Sierpień 2014 Mam FFD box space wrap. To nie ma materiału. Widać te takie jakby vertexy.
Drathir Napisano 24 Sierpień 2014 Napisano 24 Sierpień 2014 (edytowane) Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max. Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie? teoretycznie da sie. Z tym ze bedzie to uzaleznione od aktywnego viewporta. Dla przykladu modifier TS bedzie wlacza sie tylko w Ortho i Perspective, TS:OFF w reszcie. na szybko...zakladam, ze wiesz z gory jaka ilosc iteracji ma miec obiekt i znasz nazwe tego obiektu (jesli nie - mozesz przeszukiwac ZAZNACZONY obiekt, badz jesli jest ich wiecej - wpisac je do tablicy i przeszukiwac kazdy element tej tablicy). if(viewport.GetType() == #view_persp_user OR viewport.GetType() == #view_iso_user) then ( for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 0 )else for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 2 Mozesz tez po prostu wylaczac wlaczac modifier m.enabled = false (lub true) - jesli jest >1 TurboSmooth w stacku i maja rozne iteracje EDIT: ja zawsze pracuje na 1 duzym oknie i przelaczam widoki - w takim wypadku skrypt mozesz podpiac pod przelaczanie widoku. Uzywam rowniez powerSwitchera do przelaczanie widokow - mozesz nadpisac skrypt. EDIT2: Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie? Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa. podobnie jak z TurboSmooth wyzej z tym ze uzywasz Hide/Unhide na tablicy z wpisanymi obiektami. Robisz skrypt pod ktory podpisujesz ALBO 1. Hide/Unhide tablica obiektow (albo hide/unkide layer) lub przeszukiwanie obiektow i Hide/Unhide te z FFD albo 2. Ustawiasz aktywny viewport na ten z kamera / na inny i podczas przelaczania odpalasz skrypt z Hide/Unhide Ustawiasz skrypt pod klawisz i gotowe ;) EDIT3: Na skrypt ukrywajacy w zaleznosci of viewportu (zakladajac ze masz 2x2 layout caly czas aktywny) jestem jeszcze zbyt poczatkujacy, ale jestem pewien ze istnieje mozliwosc napisania takiego ;) Edytowane 24 Sierpień 2014 przez Drathir
2013 Napisano 25 Sierpień 2014 Napisano 25 Sierpień 2014 @Drathir bardzo Ci dziękuję! Niebawem to sprawdzę! :)
Ania Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Napisano 27 Sierpień 2014 (edytowane) Drathir działa, niestety tylko dla aktywnego widoku, nie odświeża na bierząco. Ale już coś :) Przypisałam sobie do skrótu. Edytowane 27 Sierpień 2014 przez Ania
Drathir Napisano 31 Sierpień 2014 Napisano 31 Sierpień 2014 Jesli to cos pomoze, max ma funkcje pokazywania calych warstw jako boxy (wlasnie zauwazylem ;). Mozesz wrzucic dane obiekty pod jakas warstwe i ustawic w skrypcie zamiast hide/unhide na pokazywanie warstwy z boxow. recznie: Tools > New Scene Explorer > zaznacz warstwe > RMB > Display Prop > Display As Box
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się