Skocz do zawartości

Wyświetlanie obiektów tylko w jednym viewporcie


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie?

Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

w modo się da bez problemu konfigurowac co ma sie wyswietlac w danym viewporcie...(w odniesieniu do pytania, które padło, a którego już nie ma...) w mayi tez mozna...

w maxie byly jakies inicjatywy ale ostatecznie nie trafiłem na nic niestety (może jest jakiś plugin ale nie znam architektury maxa i maxscriptu, żeby stwierdzićczy to w ogóle jest możliwe...)

Edytowane przez uzumakishadow
celem klaryfikacji, że nie ot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max.

Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie?

 

teoretycznie da sie. Z tym ze bedzie to uzaleznione od aktywnego viewporta. Dla przykladu modifier TS bedzie wlacza sie tylko w Ortho i Perspective, TS:OFF w reszcie.

 

na szybko...zakladam, ze wiesz z gory jaka ilosc iteracji ma miec obiekt i znasz nazwe tego obiektu (jesli nie - mozesz przeszukiwac ZAZNACZONY obiekt, badz jesli jest ich wiecej - wpisac je do tablicy i przeszukiwac kazdy element tej tablicy).

 

if(viewport.GetType() == #view_persp_user OR viewport.GetType() == #view_iso_user) then

(

for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 0

)else

for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 2

 

Mozesz tez po prostu wylaczac wlaczac modifier m.enabled = false (lub true) - jesli jest >1 TurboSmooth w stacku i maja rozne iteracje

 

EDIT:

ja zawsze pracuje na 1 duzym oknie i przelaczam widoki - w takim wypadku skrypt mozesz podpiac pod przelaczanie widoku. Uzywam rowniez powerSwitchera do przelaczanie widokow - mozesz nadpisac skrypt.

 

EDIT2:

 

Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie?

Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.

 

podobnie jak z TurboSmooth wyzej z tym ze uzywasz Hide/Unhide na tablicy z wpisanymi obiektami. Robisz skrypt pod ktory podpisujesz ALBO

 

1. Hide/Unhide tablica obiektow (albo hide/unkide layer) lub przeszukiwanie obiektow i Hide/Unhide te z FFD

albo

2. Ustawiasz aktywny viewport na ten z kamera / na inny i podczas przelaczania odpalasz skrypt z Hide/Unhide

 

Ustawiasz skrypt pod klawisz i gotowe ;)

 

EDIT3:

Na skrypt ukrywajacy w zaleznosci of viewportu (zakladajac ze masz 2x2 layout caly czas aktywny) jestem jeszcze zbyt poczatkujacy, ale jestem pewien ze istnieje mozliwosc napisania takiego ;)

Edytowane przez Drathir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to cos pomoze, max ma funkcje pokazywania calych warstw jako boxy (wlasnie zauwazylem ;). Mozesz wrzucic dane obiekty pod jakas warstwe i ustawic w skrypcie zamiast hide/unhide na pokazywanie warstwy z boxow.

 

recznie:

Tools > New Scene Explorer > zaznacz warstwe > RMB > Display Prop > Display As Box

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności