Napisano 18 Sierpień 201410 l Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie? Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.
Napisano 18 Sierpień 201410 l w modo się da bez problemu konfigurowac co ma sie wyswietlac w danym viewporcie...(w odniesieniu do pytania, które padło, a którego już nie ma...) w mayi tez mozna... w maxie byly jakies inicjatywy ale ostatecznie nie trafiłem na nic niestety (może jest jakiś plugin ale nie znam architektury maxa i maxscriptu, żeby stwierdzićczy to w ogóle jest możliwe...) Edytowane 18 Sierpień 201410 l przez uzumakishadow celem klaryfikacji, że nie ot.
Napisano 18 Sierpień 201410 l Autor Pytam o Maxa, może ktoś zna jakiś skrypt czy plugin. Nie interesuje mnie co się da w Modo, minus za offtopa. (edit: odnosiło się do nieistniejącego już posta). Edytowane 18 Sierpień 201410 l przez Ania
Napisano 18 Sierpień 201410 l http://forums.cgarchitect.com/27037-objects-specific-viewport-show-hide-settings.html tu był wątek o tym, na sieci może jeszcze jeden. Pod "viewport specific display filter" i pochodne raczej nic nie wyrzuca niestety...
Napisano 18 Sierpień 201410 l Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max. Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie?
Napisano 19 Sierpień 201410 l To może inną drogą. Nadaj materiał o pełnej przeźroczystości i w pozostałych oknach wyłącz przeźroczystość.
Napisano 19 Sierpień 201410 l Autor Mam FFD box space wrap. To nie ma materiału. Widać te takie jakby vertexy.
Napisano 24 Sierpień 201410 l Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max. Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie? teoretycznie da sie. Z tym ze bedzie to uzaleznione od aktywnego viewporta. Dla przykladu modifier TS bedzie wlacza sie tylko w Ortho i Perspective, TS:OFF w reszcie. na szybko...zakladam, ze wiesz z gory jaka ilosc iteracji ma miec obiekt i znasz nazwe tego obiektu (jesli nie - mozesz przeszukiwac ZAZNACZONY obiekt, badz jesli jest ich wiecej - wpisac je do tablicy i przeszukiwac kazdy element tej tablicy). if(viewport.GetType() == #view_persp_user OR viewport.GetType() == #view_iso_user) then ( for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 0 )else for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 2 Mozesz tez po prostu wylaczac wlaczac modifier m.enabled = false (lub true) - jesli jest >1 TurboSmooth w stacku i maja rozne iteracje EDIT: ja zawsze pracuje na 1 duzym oknie i przelaczam widoki - w takim wypadku skrypt mozesz podpiac pod przelaczanie widoku. Uzywam rowniez powerSwitchera do przelaczanie widokow - mozesz nadpisac skrypt. EDIT2: Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie? Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa. podobnie jak z TurboSmooth wyzej z tym ze uzywasz Hide/Unhide na tablicy z wpisanymi obiektami. Robisz skrypt pod ktory podpisujesz ALBO 1. Hide/Unhide tablica obiektow (albo hide/unkide layer) lub przeszukiwanie obiektow i Hide/Unhide te z FFD albo 2. Ustawiasz aktywny viewport na ten z kamera / na inny i podczas przelaczania odpalasz skrypt z Hide/Unhide Ustawiasz skrypt pod klawisz i gotowe ;) EDIT3: Na skrypt ukrywajacy w zaleznosci of viewportu (zakladajac ze masz 2x2 layout caly czas aktywny) jestem jeszcze zbyt poczatkujacy, ale jestem pewien ze istnieje mozliwosc napisania takiego ;) Edytowane 24 Sierpień 201410 l przez Drathir
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor Drathir działa, niestety tylko dla aktywnego widoku, nie odświeża na bierząco. Ale już coś :) Przypisałam sobie do skrótu. Edytowane 27 Sierpień 201410 l przez Ania
Napisano 31 Sierpień 201410 l Jesli to cos pomoze, max ma funkcje pokazywania calych warstw jako boxy (wlasnie zauwazylem ;). Mozesz wrzucic dane obiekty pod jakas warstwe i ustawic w skrypcie zamiast hide/unhide na pokazywanie warstwy z boxow. recznie: Tools > New Scene Explorer > zaznacz warstwe > RMB > Display Prop > Display As Box
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto