Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie?

Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w modo się da bez problemu konfigurowac co ma sie wyswietlac w danym viewporcie...(w odniesieniu do pytania, które padło, a którego już nie ma...) w mayi tez mozna...

w maxie byly jakies inicjatywy ale ostatecznie nie trafiłem na nic niestety (może jest jakiś plugin ale nie znam architektury maxa i maxscriptu, żeby stwierdzićczy to w ogóle jest możliwe...)

Edytowane przez uzumakishadow
celem klaryfikacji, że nie ot.

Napisano
  • Autor

Pytam o Maxa, może ktoś zna jakiś skrypt czy plugin. Nie interesuje mnie co się da w Modo, minus za offtopa.

(edit: odnosiło się do nieistniejącego już posta).

Edytowane przez Ania

Napisano

Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max.

Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie?

Napisano

To może inną drogą. Nadaj materiał o pełnej przeźroczystości i w pozostałych oknach wyłącz przeźroczystość.

Napisano
  • Autor

Mam FFD box space wrap. To nie ma materiału. Widać te takie jakby vertexy.

Napisano
Podłączę się z podobnym pytaniem do 3ds Max.

Czy da się zrobić tak aby w jednym oknie model miał nałożony turbosmooth a w reszcie okien widoczny był bez turbosmooth, i odwrotnie?

 

teoretycznie da sie. Z tym ze bedzie to uzaleznione od aktywnego viewporta. Dla przykladu modifier TS bedzie wlacza sie tylko w Ortho i Perspective, TS:OFF w reszcie.

 

na szybko...zakladam, ze wiesz z gory jaka ilosc iteracji ma miec obiekt i znasz nazwe tego obiektu (jesli nie - mozesz przeszukiwac ZAZNACZONY obiekt, badz jesli jest ich wiecej - wpisac je do tablicy i przeszukiwac kazdy element tej tablicy).

 

if(viewport.GetType() == #view_persp_user OR viewport.GetType() == #view_iso_user) then

(

for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 0

)else

for m in $OBIEKT_DO_SPRAWDZENIA.modifiers where classOf m == TurboSmooth do m.iterations = 2

 

Mozesz tez po prostu wylaczac wlaczac modifier m.enabled = false (lub true) - jesli jest >1 TurboSmooth w stacku i maja rozne iteracje

 

EDIT:

ja zawsze pracuje na 1 duzym oknie i przelaczam widoki - w takim wypadku skrypt mozesz podpiac pod przelaczanie widoku. Uzywam rowniez powerSwitchera do przelaczanie widokow - mozesz nadpisac skrypt.

 

EDIT2:

 

Czy da się wyświetlić obiekt w jednym viewporcie, a w innym nie?

Konkretnie mam space wrapa FFD którym edytuję kilka obiektów, chciałabym w viewporcie z kamerą widzieć tylko te obiekty bez space wrapa, a w innym viewporcie widzieć i edytować space wrapa.

 

podobnie jak z TurboSmooth wyzej z tym ze uzywasz Hide/Unhide na tablicy z wpisanymi obiektami. Robisz skrypt pod ktory podpisujesz ALBO

 

1. Hide/Unhide tablica obiektow (albo hide/unkide layer) lub przeszukiwanie obiektow i Hide/Unhide te z FFD

albo

2. Ustawiasz aktywny viewport na ten z kamera / na inny i podczas przelaczania odpalasz skrypt z Hide/Unhide

 

Ustawiasz skrypt pod klawisz i gotowe ;)

 

EDIT3:

Na skrypt ukrywajacy w zaleznosci of viewportu (zakladajac ze masz 2x2 layout caly czas aktywny) jestem jeszcze zbyt poczatkujacy, ale jestem pewien ze istnieje mozliwosc napisania takiego ;)

Edytowane przez Drathir

Napisano

@Drathir bardzo Ci dziękuję!

Niebawem to sprawdzę! :)

Napisano
  • Autor

Drathir działa, niestety tylko dla aktywnego widoku, nie odświeża na bierząco. Ale już coś :) Przypisałam sobie do skrótu.

Edytowane przez Ania

Napisano

Jesli to cos pomoze, max ma funkcje pokazywania calych warstw jako boxy (wlasnie zauwazylem ;). Mozesz wrzucic dane obiekty pod jakas warstwe i ustawic w skrypcie zamiast hide/unhide na pokazywanie warstwy z boxow.

 

recznie:

Tools > New Scene Explorer > zaznacz warstwe > RMB > Display Prop > Display As Box

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności