pikok Napisano 23 Sierpień 2014 Share Napisano 23 Sierpień 2014 Witam:) Panowie, pracuję nad ściśle tajnym, autorskim projektem i potrzebuję waszej pomocy. Przy następnej okazji zdradzę trochę szczegółów. Obecnie pracuję nad rigiem i chciałbym się od was dowiedzieć jak zrobić bendy limbs. czyli takie okrągłe łapki:) Wiecie o co chodzi. Korzystam z riga Rune Spaans - bardzo miły koleś - http://www.superrune.com/tools/supersimplerig.php Rig może trochę prymitywny ale nie znam żadnego riggera ani na rigowaniu się, także biorę co dają za friko. Chciałbym przerobić łapki na bendy w tym rigu. Łapki mają już po 6 kości i osobne helpery do wyginania. Gdyby ktoś sobie tego riga zainstalował i mi powiedział jak to zrobić byłoby super. Jak się do tego zabrać? Postawię butelkę dobrego alkoholu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 24 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2014 No powiedzcie jak to zrobić! Chodzi o takie bendy limbs jak u Pete'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hokmah Napisano 24 Sierpień 2014 Share Napisano 24 Sierpień 2014 W internetach jest sporo materiału na ten temat :) Tutaj masz przykładowy poradnik może coś Tobie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 24 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2014 to 3ds max niestety. Problem w tym, że nie mam czasu budować riga od podstaw. Muszę przerobić istniejący, a na tym się nie znam. Są na tym forum ludzie tylko od rigowania. Na pewno ktoś wie jak to przerobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 25 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2014 (edytowane) z tymi bendy limbs jakos sobie poradzę:) Dzięki! Tutaj turntable postaci. Mozecie ja znac z konceptów Daniela Pritcharda, który mi ich użyczył w swojej serdeczności. https://www.youtube.com/watch?v=EkNFrS6jxi8&feature=youtu.be Mam problem z tyłem. Czegos brakuje. Jeszcze trochę zbrudzę ale jest jakos tak płasko i pusto. Jakies pomysły? UVki juz rozłozone wiec moge nieznacznie cos zmodyfikowac albo jakis wzorek namalowac. Co sądzicie? Dodatkowo jest pomysl zeby ludzik byl jakby pusty w srodku (jego glowa) i zeby latajace swietliki robily czasem za oczy. Jak sie do tego zabrac zeby miec nad tym jakas kontrolę? (3ds max) Swietlik gasnie - mrugniecie, itd. Spojrzenie w inna strone - swietlik wylatuje a zanim podaza glowa np. [ATTACH=CONFIG]96277[/ATTACH] Edytowane 25 Sierpień 2014 przez pikok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pajrot Napisano 25 Sierpień 2014 Share Napisano 25 Sierpień 2014 Ja bym dodał ogon ;) Aby zrobic mrugające światełko pobaw sie multipiler/noise. Gdzies na forum byl tutorial jak to zrobić w maxie, sam korzystałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 25 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2014 Ogon to nie jest zły pomysl, ale nie rozwala mi sie UV-ki? ? Mrugajace swiatelko to jedno. Mozna tez w postprodukcji. Chodzi o fizycznie latajace w okół oczu "owady", oczywiscie mocno uproszczone. Fajnie by bylo pod to tez podpiac jakis ambient omni z malym zasiegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pajrot Napisano 25 Sierpień 2014 Share Napisano 25 Sierpień 2014 Jak zrobisz jako osobny obiekt to sie uv'ki nie rozwalą, gdybyś extrudowal z tułowia to tak. Mozesz zrobic rożne sfery/linie wokół głowy a później poprzez path constrain(czy jak to sie tam zwało, nie pamiętam już) połączyć z omni/vray light(sphere). Oczywiscie pewnie istnieją inne sposoby, pisze jak to robiłem u siebie. Co złego to nie ja. Moze masterzy forumowi coś doradzą. https://www.google.pl/search?q=witch+doctor&rlz=1C1MSIM_enPL580PL580&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=v4D7U7vXD8vXyQP-xYDIBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=908#q=witch+doctor+dota&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=zAk-1RkL5PgOLM%253A%3B9pyETxkL5DmO4M%3Bhttp%253A%252F%252Fcloud-2.steampowered.com%252Fugc%252F594722812886469607%252FD9CA4808398D810FC918B85BC5C62F0BB83F5F3C%252F%3Bhttp%253A%252F%252Ffacepunch.com%252Fshowthread.php%253Ft%253D1187703%2526page%253D35%3B860%3B698 Cos podobnego, moze sie zainspirujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blukazs Napisano 25 Sierpień 2014 Share Napisano 25 Sierpień 2014 Wow, ta postać wygląda super! Bardzo fajny klimat/styl. Nie wiem jak w maxie, ale w mayi możesz spokojnie do modelować ogon oddzielnie i potem go zunfoldowac/wrapować i wyczyścić non-deformable history, skina też można domalować. Zrób mu ogień na tyłku :D albo takie jaśniejsze jak na brzuchu, coś ala pawian, albo po prostu jakieś gatki. Tu jest ciekawy tutek, nie wiem czy o coś takiego chodzi? [sory, maya] http://polygonspixelsandpaint.tumblr.com/post/20136211708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 25 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2014 Cieszę się, że się podoba! Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft. Tzn zaraz jak skończe co mam do zrobienia:) Myslalem o różowych plamach a la pawian ale nie byłem jakoś przekonany. Może jakiś wzorek?:) Nie chcę też, żeby tył odwracał uwagę za bardzo, w zasadzie ma pełnić rolę sylwety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blukazs Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 Node editor duzo daje! Czekam na "better hypershade". Maye polecam, chociaż też wkurza, ale chyba najlmniej patrzać na inne XD Coś najprostrzego, może jakieś paski : http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2011/265/b/6/african_shaman_possessed_zombi_by_glaucolonghi-d4am9lc.jpg Albo taka przepaska ala ten nochal, których się ciągnie za tył głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pajrot Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft. W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blukazs Napisano 26 Sierpień 2014 Share Napisano 26 Sierpień 2014 W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie. Co wcalę nie oznacza że w maxie można zrobić to samo co w majce ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 27 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2014 (edytowane) Mniejsza o to co można a czego nie można:) Jakoś się obejdzie problem. Teraz zabieram się za jaskinię. Mam zerowe doświadczenie w tzw enviro, więc liczę na pomoc doświadczonych kolegów. Zrobiłem takiego o flaka i przyozdobiłem noisami różnistymi. [ATTACH=CONFIG]96325[/ATTACH] Kształt jest w dużej mierze warunkowany potrzebami fabularnymi. Zastanawiam się teraz jak się zabrać do tekstur. Wrzuciłem szybki bercon noise, ale bawię się tym pierwszy raz. I wygląda to średnio plastycznie. [ATTACH=CONFIG]96326[/ATTACH] Z animatika wyjdzie ile potrzebuję dużej rozdzielczości teł ale jakiś workflow by się przydał. Koledzy z internetu robią np coś takiego, że teksturują jakiś taki wygięty kawałek i różnie poprzewracanych duplikatów składają całość. Ja przy jednym z projektów robiłem po prostu podmalówkę i wrzucałem z projekcji. W końcu to nie gra, nikt nie będzie rozglądał się na boki. Może zrobię szybki sculpt w zbrushu i podmaluję, ale nie mam doświadczenia z taką materią. Marzą mi się ręcznie malowane teksturki ale nie mam za bardzo czasu na to. Kolesie na polycount wyczyniają cuda >> W tym koleś używa jakiegoś fajnego brusha którego nie mogę zidentyfikować. Wygląda jak Trim albo Flatten z jakimiś dziwnymi ustawieniami. Ktoś się orientuje na ten temat? *edit* szybki test przestrzeni. Włączyłem lightcache do podglądu GI i tak mi się spodobało, że chyba zostawie! Bardzo malarsko, trochę bez kontroli... Może wypluję pasa i zmieszam z diffuse w postpro. Takie falowanie to efekt timewarp w afterze. Zwolniłem ruch kamery 2 razy, ale ostatni raz. Strasznie psuje wrażenie filmowości, nie polecam. Lepiej się przemęczyć z dodatkowymi klatkami w renderze. Edytowane 27 Sierpień 2014 przez pikok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 1 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 1 Wrzesień 2014 @blukazs Pomyślę nad tymi paskami:) Przy następnej sesji w mudboxie coś domaluję:) Jakby kogoś to interesowało to obecnie animuję, w tempie ekspresowym po ok 15 sekund dziennie. Jak będę miał chwilkę to zrobię mały updejt. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikok Napisano 6 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 6 Wrzesień 2014 Szybki up. Jedno z ujęć do filmu. Zrzut z viewportu. Wiem, że animacja postaci kuleje, ale animuję w tempie ekspresowym. Mam jeszcze 13 dni na skonczenie filmu...Muzyka w zasadzie docelowa. Nie wiem czy nie pojechałem za mocno, ale kawałek mi się tak spodobał, że zostaje:) [video=youtube;M-Ib-tc0OJc]https://www.youtube.com/watch?v=M-Ib-tc0OJc&feature=youtu.be jakby ktoś chciał pomóc z malowaniem tekstur to stawiam flachę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 7 Listopad 2014 Share Napisano 7 Listopad 2014 Widze ze dawno to bylo i patrzac po tym co pisales w watku projekt juz powinien byc ukonczony. Ale moze przyda sie na przyszlosc, takze innym: Rig:http://www.bradnoble.net/rigging/skeleton_rig.html BTW pokaz co tam z tego wyszlo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się