Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam:)

Panowie, pracuję nad ściśle tajnym, autorskim projektem i potrzebuję waszej pomocy.

Przy następnej okazji zdradzę trochę szczegółów.

Obecnie pracuję nad rigiem i chciałbym się od was dowiedzieć jak zrobić bendy limbs. czyli takie okrągłe łapki:)

Wiecie o co chodzi. Korzystam z riga Rune Spaans - bardzo miły koleś - http://www.superrune.com/tools/supersimplerig.php

Rig może trochę prymitywny ale nie znam żadnego riggera ani na rigowaniu się, także biorę co dają za friko.

Chciałbym przerobić łapki na bendy w tym rigu. Łapki mają już po 6 kości i osobne helpery do wyginania.

Gdyby ktoś sobie tego riga zainstalował i mi powiedział jak to zrobić byłoby super. Jak się do tego zabrać?

Postawię butelkę dobrego alkoholu :)

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No powiedzcie jak to zrobić! Chodzi o takie bendy limbs jak u Pete'a

Napisano

W internetach jest sporo materiału na ten temat :) Tutaj masz przykładowy poradnik może coś Tobie pomoże

 

Napisano
  • Autor

to 3ds max niestety. Problem w tym, że nie mam czasu budować riga od podstaw. Muszę przerobić istniejący, a na tym się nie znam. Są na tym forum ludzie tylko od rigowania. Na pewno ktoś wie jak to przerobić.

Napisano
  • Autor

z tymi bendy limbs jakos sobie poradzę:) Dzięki!

Tutaj turntable postaci. Mozecie ja znac z konceptów Daniela Pritcharda, który mi ich użyczył w swojej serdeczności.

https://www.youtube.com/watch?v=EkNFrS6jxi8&feature=youtu.be

Mam problem z tyłem. Czegos brakuje. Jeszcze trochę zbrudzę ale jest jakos tak płasko i pusto. Jakies pomysły? UVki juz rozłozone wiec moge nieznacznie cos zmodyfikowac albo jakis wzorek namalowac. Co sądzicie?

Dodatkowo jest pomysl zeby ludzik byl jakby pusty w srodku (jego glowa) i zeby latajace swietliki robily czasem za oczy.

Jak sie do tego zabrac zeby miec nad tym jakas kontrolę? (3ds max) Swietlik gasnie - mrugniecie, itd. Spojrzenie w inna strone - swietlik wylatuje a zanim podaza glowa np.

[ATTACH=CONFIG]96277[/ATTACH]

Edytowane przez pikok

Napisano

Ja bym dodał ogon ;)

Aby zrobic mrugające światełko pobaw sie multipiler/noise.

Gdzies na forum byl tutorial jak to zrobić w maxie, sam korzystałem.

Napisano
  • Autor

Ogon to nie jest zły pomysl, ale nie rozwala mi sie UV-ki? ? Mrugajace swiatelko to jedno. Mozna tez w postprodukcji. Chodzi o fizycznie latajace w okół oczu "owady", oczywiscie mocno uproszczone. Fajnie by bylo pod to tez podpiac jakis ambient omni z malym zasiegiem.

Napisano

Jak zrobisz jako osobny obiekt to sie uv'ki nie rozwalą, gdybyś extrudowal z tułowia to tak.

Mozesz zrobic rożne sfery/linie wokół głowy a później poprzez path constrain(czy jak to sie tam zwało, nie pamiętam już) połączyć z omni/vray light(sphere). Oczywiscie pewnie istnieją inne sposoby, pisze jak to robiłem u siebie. Co złego to nie ja. Moze masterzy forumowi coś doradzą.

 

https://www.google.pl/search?q=witch+doctor&rlz=1C1MSIM_enPL580PL580&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=v4D7U7vXD8vXyQP-xYDIBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=908#q=witch+doctor+dota&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=zAk-1RkL5PgOLM%253A%3B9pyETxkL5DmO4M%3Bhttp%253A%252F%252Fcloud-2.steampowered.com%252Fugc%252F594722812886469607%252FD9CA4808398D810FC918B85BC5C62F0BB83F5F3C%252F%3Bhttp%253A%252F%252Ffacepunch.com%252Fshowthread.php%253Ft%253D1187703%2526page%253D35%3B860%3B698

Cos podobnego, moze sie zainspirujesz.

Napisano

Wow, ta postać wygląda super! Bardzo fajny klimat/styl. Nie wiem jak w maxie, ale w mayi możesz spokojnie do modelować ogon oddzielnie i potem go zunfoldowac/wrapować i wyczyścić non-deformable history, skina też można domalować.

Zrób mu ogień na tyłku :D albo takie jaśniejsze jak na brzuchu, coś ala pawian, albo po prostu jakieś gatki.

Tu jest ciekawy tutek, nie wiem czy o coś takiego chodzi? [sory, maya]

http://polygonspixelsandpaint.tumblr.com/post/20136211708

Napisano
  • Autor

Cieszę się, że się podoba! Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft. Tzn zaraz jak skończe co mam do zrobienia:) Myslalem o różowych plamach a la pawian ale nie byłem jakoś przekonany. Może jakiś wzorek?:) Nie chcę też, żeby tył odwracał uwagę za bardzo, w zasadzie ma pełnić rolę sylwety.

Napisano
Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft.

W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie.

Napisano
W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie.

Co wcalę nie oznacza że w maxie można zrobić to samo co w majce ;D

Napisano
  • Autor

Mniejsza o to co można a czego nie można:) Jakoś się obejdzie problem. Teraz zabieram się za jaskinię. Mam zerowe doświadczenie w tzw enviro, więc liczę na pomoc doświadczonych kolegów. Zrobiłem takiego o flaka i przyozdobiłem noisami różnistymi.

[ATTACH=CONFIG]96325[/ATTACH]

Kształt jest w dużej mierze warunkowany potrzebami fabularnymi. Zastanawiam się teraz jak się zabrać do tekstur. Wrzuciłem szybki bercon noise, ale bawię się tym pierwszy raz. I wygląda to średnio plastycznie.

[ATTACH=CONFIG]96326[/ATTACH]

Z animatika wyjdzie ile potrzebuję dużej rozdzielczości teł ale jakiś workflow by się przydał. Koledzy z internetu robią np coś takiego, że teksturują jakiś taki wygięty kawałek i różnie poprzewracanych duplikatów składają całość. Ja przy jednym z projektów robiłem po prostu podmalówkę i wrzucałem z projekcji. W końcu to nie gra, nikt nie będzie rozglądał się na boki.

Może zrobię szybki sculpt w zbrushu i podmaluję, ale nie mam doświadczenia z taką materią. Marzą mi się ręcznie malowane teksturki ale nie mam za bardzo czasu na to. Kolesie na polycount wyczyniają cuda >> W tym

koleś używa jakiegoś fajnego

brusha którego nie mogę zidentyfikować. Wygląda jak Trim albo Flatten z jakimiś dziwnymi ustawieniami. Ktoś się orientuje na ten temat?

 

*edit*

szybki test przestrzeni. Włączyłem lightcache do podglądu GI i tak mi się spodobało, że chyba zostawie! Bardzo malarsko, trochę bez kontroli... Może wypluję pasa i zmieszam z diffuse w postpro.

Takie falowanie to efekt timewarp w afterze. Zwolniłem ruch kamery 2 razy, ale ostatni raz. Strasznie psuje wrażenie filmowości, nie polecam. Lepiej się przemęczyć z dodatkowymi klatkami w renderze.

Edytowane przez pikok

Napisano
  • Autor

@blukazs Pomyślę nad tymi paskami:) Przy następnej sesji w mudboxie coś domaluję:)

Jakby kogoś to interesowało to obecnie animuję, w tempie ekspresowym po ok 15 sekund dziennie. Jak będę miał chwilkę to zrobię mały updejt. Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Szybki up. Jedno z ujęć do filmu. Zrzut z viewportu. Wiem, że animacja postaci kuleje, ale animuję w tempie ekspresowym. Mam jeszcze 13 dni na skonczenie filmu...Muzyka w zasadzie docelowa. Nie wiem czy nie pojechałem za mocno, ale kawałek mi się tak spodobał, że zostaje:)

[video=youtube;M-Ib-tc0OJc]https://www.youtube.com/watch?v=M-Ib-tc0OJc&feature=youtu.be

 

jakby ktoś chciał pomóc z malowaniem tekstur to stawiam flachę!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności