Napisano 23 Sierpień 201410 l Witam:) Panowie, pracuję nad ściśle tajnym, autorskim projektem i potrzebuję waszej pomocy. Przy następnej okazji zdradzę trochę szczegółów. Obecnie pracuję nad rigiem i chciałbym się od was dowiedzieć jak zrobić bendy limbs. czyli takie okrągłe łapki:) Wiecie o co chodzi. Korzystam z riga Rune Spaans - bardzo miły koleś - http://www.superrune.com/tools/supersimplerig.php Rig może trochę prymitywny ale nie znam żadnego riggera ani na rigowaniu się, także biorę co dają za friko. Chciałbym przerobić łapki na bendy w tym rigu. Łapki mają już po 6 kości i osobne helpery do wyginania. Gdyby ktoś sobie tego riga zainstalował i mi powiedział jak to zrobić byłoby super. Jak się do tego zabrać? Postawię butelkę dobrego alkoholu :)
Napisano 24 Sierpień 201410 l Autor No powiedzcie jak to zrobić! Chodzi o takie bendy limbs jak u Pete'a
Napisano 24 Sierpień 201410 l W internetach jest sporo materiału na ten temat :) Tutaj masz przykładowy poradnik może coś Tobie pomoże
Napisano 24 Sierpień 201410 l Autor to 3ds max niestety. Problem w tym, że nie mam czasu budować riga od podstaw. Muszę przerobić istniejący, a na tym się nie znam. Są na tym forum ludzie tylko od rigowania. Na pewno ktoś wie jak to przerobić.
Napisano 25 Sierpień 201410 l Autor z tymi bendy limbs jakos sobie poradzę:) Dzięki! Tutaj turntable postaci. Mozecie ja znac z konceptów Daniela Pritcharda, który mi ich użyczył w swojej serdeczności. https://www.youtube.com/watch?v=EkNFrS6jxi8&feature=youtu.be Mam problem z tyłem. Czegos brakuje. Jeszcze trochę zbrudzę ale jest jakos tak płasko i pusto. Jakies pomysły? UVki juz rozłozone wiec moge nieznacznie cos zmodyfikowac albo jakis wzorek namalowac. Co sądzicie? Dodatkowo jest pomysl zeby ludzik byl jakby pusty w srodku (jego glowa) i zeby latajace swietliki robily czasem za oczy. Jak sie do tego zabrac zeby miec nad tym jakas kontrolę? (3ds max) Swietlik gasnie - mrugniecie, itd. Spojrzenie w inna strone - swietlik wylatuje a zanim podaza glowa np. [ATTACH=CONFIG]96277[/ATTACH] Edytowane 25 Sierpień 201410 l przez pikok
Napisano 25 Sierpień 201410 l Ja bym dodał ogon ;) Aby zrobic mrugające światełko pobaw sie multipiler/noise. Gdzies na forum byl tutorial jak to zrobić w maxie, sam korzystałem.
Napisano 25 Sierpień 201410 l Autor Ogon to nie jest zły pomysl, ale nie rozwala mi sie UV-ki? ? Mrugajace swiatelko to jedno. Mozna tez w postprodukcji. Chodzi o fizycznie latajace w okół oczu "owady", oczywiscie mocno uproszczone. Fajnie by bylo pod to tez podpiac jakis ambient omni z malym zasiegiem.
Napisano 25 Sierpień 201410 l Jak zrobisz jako osobny obiekt to sie uv'ki nie rozwalą, gdybyś extrudowal z tułowia to tak. Mozesz zrobic rożne sfery/linie wokół głowy a później poprzez path constrain(czy jak to sie tam zwało, nie pamiętam już) połączyć z omni/vray light(sphere). Oczywiscie pewnie istnieją inne sposoby, pisze jak to robiłem u siebie. Co złego to nie ja. Moze masterzy forumowi coś doradzą. https://www.google.pl/search?q=witch+doctor&rlz=1C1MSIM_enPL580PL580&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=v4D7U7vXD8vXyQP-xYDIBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=908#q=witch+doctor+dota&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=zAk-1RkL5PgOLM%253A%3B9pyETxkL5DmO4M%3Bhttp%253A%252F%252Fcloud-2.steampowered.com%252Fugc%252F594722812886469607%252FD9CA4808398D810FC918B85BC5C62F0BB83F5F3C%252F%3Bhttp%253A%252F%252Ffacepunch.com%252Fshowthread.php%253Ft%253D1187703%2526page%253D35%3B860%3B698 Cos podobnego, moze sie zainspirujesz.
Napisano 25 Sierpień 201410 l Wow, ta postać wygląda super! Bardzo fajny klimat/styl. Nie wiem jak w maxie, ale w mayi możesz spokojnie do modelować ogon oddzielnie i potem go zunfoldowac/wrapować i wyczyścić non-deformable history, skina też można domalować. Zrób mu ogień na tyłku :D albo takie jaśniejsze jak na brzuchu, coś ala pawian, albo po prostu jakieś gatki. Tu jest ciekawy tutek, nie wiem czy o coś takiego chodzi? [sory, maya] http://polygonspixelsandpaint.tumblr.com/post/20136211708
Napisano 25 Sierpień 201410 l Autor Cieszę się, że się podoba! Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft. Tzn zaraz jak skończe co mam do zrobienia:) Myslalem o różowych plamach a la pawian ale nie byłem jakoś przekonany. Może jakiś wzorek?:) Nie chcę też, żeby tył odwracał uwagę za bardzo, w zasadzie ma pełnić rolę sylwety.
Napisano 26 Sierpień 201410 l Node editor duzo daje! Czekam na "better hypershade". Maye polecam, chociaż też wkurza, ale chyba najlmniej patrzać na inne XD Coś najprostrzego, może jakieś paski : http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2011/265/b/6/african_shaman_possessed_zombi_by_glaucolonghi-d4am9lc.jpg Albo taka przepaska ala ten nochal, których się ciągnie za tył głowy.
Napisano 26 Sierpień 201410 l Jak takie rzeczy można robić w Majce to myślę, że czas się przestawić na ten soft. W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie.
Napisano 26 Sierpień 201410 l W majce mozna zrobic dokładnie to samo co w maxie. Co wcalę nie oznacza że w maxie można zrobić to samo co w majce ;D
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor Mniejsza o to co można a czego nie można:) Jakoś się obejdzie problem. Teraz zabieram się za jaskinię. Mam zerowe doświadczenie w tzw enviro, więc liczę na pomoc doświadczonych kolegów. Zrobiłem takiego o flaka i przyozdobiłem noisami różnistymi. [ATTACH=CONFIG]96325[/ATTACH] Kształt jest w dużej mierze warunkowany potrzebami fabularnymi. Zastanawiam się teraz jak się zabrać do tekstur. Wrzuciłem szybki bercon noise, ale bawię się tym pierwszy raz. I wygląda to średnio plastycznie. [ATTACH=CONFIG]96326[/ATTACH] Z animatika wyjdzie ile potrzebuję dużej rozdzielczości teł ale jakiś workflow by się przydał. Koledzy z internetu robią np coś takiego, że teksturują jakiś taki wygięty kawałek i różnie poprzewracanych duplikatów składają całość. Ja przy jednym z projektów robiłem po prostu podmalówkę i wrzucałem z projekcji. W końcu to nie gra, nikt nie będzie rozglądał się na boki. Może zrobię szybki sculpt w zbrushu i podmaluję, ale nie mam doświadczenia z taką materią. Marzą mi się ręcznie malowane teksturki ale nie mam za bardzo czasu na to. Kolesie na polycount wyczyniają cuda >> W tym koleś używa jakiegoś fajnego brusha którego nie mogę zidentyfikować. Wygląda jak Trim albo Flatten z jakimiś dziwnymi ustawieniami. Ktoś się orientuje na ten temat? *edit* szybki test przestrzeni. Włączyłem lightcache do podglądu GI i tak mi się spodobało, że chyba zostawie! Bardzo malarsko, trochę bez kontroli... Może wypluję pasa i zmieszam z diffuse w postpro. Takie falowanie to efekt timewarp w afterze. Zwolniłem ruch kamery 2 razy, ale ostatni raz. Strasznie psuje wrażenie filmowości, nie polecam. Lepiej się przemęczyć z dodatkowymi klatkami w renderze. Edytowane 27 Sierpień 201410 l przez pikok
Napisano 1 Wrzesień 201410 l Autor @blukazs Pomyślę nad tymi paskami:) Przy następnej sesji w mudboxie coś domaluję:) Jakby kogoś to interesowało to obecnie animuję, w tempie ekspresowym po ok 15 sekund dziennie. Jak będę miał chwilkę to zrobię mały updejt. Pozdrawiam
Napisano 6 Wrzesień 201410 l Autor Szybki up. Jedno z ujęć do filmu. Zrzut z viewportu. Wiem, że animacja postaci kuleje, ale animuję w tempie ekspresowym. Mam jeszcze 13 dni na skonczenie filmu...Muzyka w zasadzie docelowa. Nie wiem czy nie pojechałem za mocno, ale kawałek mi się tak spodobał, że zostaje:) [video=youtube;M-Ib-tc0OJc]https://www.youtube.com/watch?v=M-Ib-tc0OJc&feature=youtu.be jakby ktoś chciał pomóc z malowaniem tekstur to stawiam flachę!
Napisano 7 Listopad 201410 l Widze ze dawno to bylo i patrzac po tym co pisales w watku projekt juz powinien byc ukonczony. Ale moze przyda sie na przyszlosc, takze innym: Rig:http://www.bradnoble.net/rigging/skeleton_rig.html BTW pokaz co tam z tego wyszlo :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto