Highlander Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Witam, nie dawno przesiadłem się na 3ds Max 2014 i poza tym, że ułatwił mi prawie wszystko co robiłem na mniej zaawansowanym programie to nie mogę rozgryźć jednej rzeczy. Jak zaokrąglić plane ? tak by miał okrągłe kanty, da się zrobić chamferem ale w przypadku Plane robi tylko "jeden kant", przycina rogi. Da sie zrobić z boxa i usunąc reszte, tylko robiąc bardziej skomplikowany kształt to sie nie sprawdza. Prosiłbym o pomoc, gdyż ciężko mi co kolwiek wywnioskowac z poradników na ten temat, pod spodem załączam pare screenów z moim problemem, robiłem to z Boxa lecz na jednym edge chamfer zrobi sie ok na innym nie... (te rogi które wyglądają ok wycinalem po prostu cylindrem, skopało mi to cienie i narobiło wiele wertexów)
2013 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Takie rzeczy wycina się z szablonu, czyli najpierw robisz szablon, powiedzmy ze splajna, układasz go w miejscu gdzie chcesz zrobić wycięcie, i wycinasz za pomocą CUT TOOL, z włączonym VERTEX SNAP. Modelujesz pod TurboSmooth? Jeśli tak, to musisz nauczyć się jak działają "support loops", które trzymają formę. W obecnym stanie siatka nie nadaje się pod TurboSmooth. Zniekształcenie siatki na ostatnim screenie powstało przez zbytnie zagęszczenie linii. Powinieneś tak je poprowadzić aby nie napinały niepotrzebnie siatki. Pajęczynki które Ci się porobiły powinny zostać wyczyszczone, łatwo to zrobić za pomocą TARGET WELD. Zacznij od tego.
Highlander Napisano 29 Sierpień 2014 Autor Napisano 29 Sierpień 2014 (edytowane) Rozumiem, już mi ułatwiłeś sprawe, ale czy da sie jak zrobie przykładowo szablon z line, zaokrąglić jego rogi symetrycznie wszystkie np 4 ? i drugie pytanie, gdzie znajde to narzędzie CUT TOOL ? chodzi może o "cut" ? do tej pory tylko umiałem nim ciąć polygony ale nie jednym obiektem drugi... nie moge sie doszukać tego CUT TOOL Edytowane 29 Sierpień 2014 przez Highlander
2013 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Jasne, że się da. 1. Splines / Rectangle 2. Convert to Editable Spline 3. Zaznacz wszystkie vertexy i za pomocą narzędzia FILET zrób zaokrąglenie. 4. Teraz udaj się do zakładki INTERPOLATION i ustaw sobie wartość STEPS. 5. Convert to Editable Poly Gotowe.
Highlander Napisano 29 Sierpień 2014 Autor Napisano 29 Sierpień 2014 (edytowane) Dzięki wielkie, że mi pomagasz. Zrobiłem sobie ten Line, i wyglada to tak jak na 1 screenie. jeżeli dam editable poly to mi sie zrobi ok, tak jak chce, tylko bardzo przeszkadzają mi te linie które zaznaczyłem w screene 2, szczególnie przy tworzeniu chamferów. Ew. rozumiem, że lepiej by było wyciąć ten wzór w plane ? a jeżeli tak to jak to zrobić tym cut tool bo za bardzo nie potrafie. Na więkoszści tuturiali jest wycinanie ale bool co daje jak dla mnie fatalne skutki. Pozdrawiam Edytowane 29 Sierpień 2014 przez Highlander
2013 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Nie miałem na myśli zrobienia wielu form ze splajnów i połączenia ich w całość, ale jednej, która miała posłużyć jako szablon do wycinania z zagęszczonej siatki za pomocą CUT TOOL. Te linie co zaznaczyłeś trzymają formę, czyli ten wielki n-gon, bez nich miałbyś same obrysy. Naucz się jak działa Snap to Vertex, bez tego nie będziesz w stanie dobrze wycinać za pomocą CUT TOOL! Wycinanie szablonu za pomocą CUT TOOL robi się tak. Robisz szablon powiedzmy kwadrat, umieszczasz go nad modelem, włączasz Snap to Vertex i włączasz CUT TOOL. Teraz jedziesz z kursorem nad pierwszy vertex szablonu i klikasz myszką, właśnie zacząłeś przecinanie, teraz kierujesz kursor do kolejnego vertexa i tak do końca. Zobacz tutorial który Ci dałem. Oraz koniecznie jakiś tutorial z modelowania! Modelowanie samochodu. Musisz zrozumieć jak te elementy łączy się ze sobą, każdy vertex musi być gdzieś zaczepiony, otwory w płaszczyźnie którą zrobiłeś wiszą na kilku vertexach, reszta z nich nie jest z niczym połączona, a jeśli modelujesz pod TurboSmooth to musi być połączona. Zacznij zatem od zobaczenia tych kursów :)
2013 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Przygotowałem Ci kilka screenów. Siatkę oczywiście da się jeszcze uprościć, ale wprowadziłoby to zamieszanie, a tak będziesz widział dokładnie jak to wygląda. Dodane support loopy, które trzymają formę po nałożeniu TurboSmooth Po wygładzeniu TurboSmooth
Highlander Napisano 29 Sierpień 2014 Autor Napisano 29 Sierpień 2014 Dzięki ! opierając sie na Twoich postach i szperaniu w sieci zrozumiałem o co chodziło ze snap i cut, wyciąłem to co zobrazowałem na screenie. Mam nadzieje, że o to chodziło. Co do tych support loopów, jak je sie wstawia ? bo ja zawsze robiąc turbosmootha robiłem chamfery, małe ale 3-4 iteracje i wystarczało, natomiast widzę, że siatka u Ciebie wygląda wzorcowo...Z Plane użyłem modyfikatora Shell, zrobiłem chamfery ale coś poszło nie tak co widać... ale fakt, metoda ze Snap jest bardzo wygodna...
ciacho191 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 Boże! 2013! jak ja się nie lubię! zawsze zabierasz mi okazję do pomocy! :D od siebie dodam jeszcze tą stronę http://wiki.polycount.com/wiki/Subdivision_Surface_Modeling polecam przestudiować ją całą :)
2013 Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 @Highlander Ten pierwszy loop na płaskim, najpierw CAP aby zakryć otwory (to otwarte wycięcie musiałem zamknąć zanim skorzystałem z CAP) Zatem CAP, potem zaznaczasz poligony powstałe po CAP i robisz INSET. Następnie albo robisz na nich EXTRUDE 2x Pierwszy EXTRUDE to support loop, drugi to wnętrze otworu. Albo kasujesz te poligony powstałe po CAP, zaznaczasz BORDER, i z wciśniętym SHIFT za pomocą SELECT & MOVE ciągniesz je wyciągając nowe poligony. Korzystam także z INSET LOOP i EXTRUDE, (przy EXTRUDE musisz ustawić EXTRUSION HEIGHT na ZERO!) Czyli najpierw INSET LOOP (albo CONNECT) a następnie EXTRUDE albo CHAMFER Zależnie od sytuacji :) Zobacz jeszcze raz jak wygląda siatka na modelu który przygotowałem, wszędzie są quady. Siatka była cięta ręcznie i układana za pomocą Snap to Vertex. Zobacz ten kur modelowania! @ciacho191 Przepraszam! :D
Highlander Napisano 31 Sierpień 2014 Autor Napisano 31 Sierpień 2014 Witam, zrobiłem sobie siatkę (screen 1) pod turbosmooth, zwykły plane, ale wziąż efekt jest fatalny, jak poprowadzić te cięcia (robie to cut) by układała się lepiej ? Wcześniej miałem tak zrobiony ten element jak na screenie 2, lecz cienie również dawały sie we znaki ;/
Highlander Napisano 16 Wrzesień 2014 Autor Napisano 16 Wrzesień 2014 Witam, czego to efekt ? te poly trojkątne na dole w renderze wyglądają przedziwnie... Normal, Optimize czy Smooth nic nie zmienia....
Rekomendowane odpowiedzi