Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Jako początkujący grafik 3d nie mam wielu zleceń, jednak żeby się rozwijać robię sporo tutoriali. Chciałabym także rozbudowywać portfolio i tu pojawia się moje pytanie natury bardziej moralnej: czy mogę te prace umieszczać w portfolio.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiesz tutorial to jest taka nauka przez powtarzanie i zasadniczo kopiowanie czyjejś pracy i jesli wykonujesz dokładnie go to właściwie nie tworzysz nic nowego tylko go powielasz, co innego jeśli tworzysz własne obiekty modele robisz jakieś przeróbki a wykorzystujesz tylko np ustawienia renderera czy kamery bo się jeszcze dajmy na to nie czujesz w tym pewnie. Także raczej nie umieszczaj prac które są powieleniem tutoriala bo możesz przypadkiem trafić na człowieka który je tworzył lub który je zna aż za dobrze o co w tej branży nie jest tak wcale trudno. Jeśli ukierunkowujesz się w stronę np wizualizacji architektonicznych to na priva mogę ci podesłać trochę planów cad już istniejących obiektów architektonicznych na których będziesz mogła tworzyć sobie swoje własne wizualizacje\aranżacje zawsze jet łatwiej budować na rzeczywistych planach architektonicznych

Napisano

Jestem architektem więc jakieś plany zawsze znajdę, tylko robię sporo tutoriali i tak chowam je "do szuflady". Jednak masz rację, tego się właśnie obawiałam, że łatwo skojarzyć z tutorialami, dlatego wolałam spytać czy aby nie przesadzam.

Napisano

:-) miło mi:-) Czyli wstawianie w swoje wnętrza rzeczy wymodelowanych i oteksturowanych jak w tutorialu byłoby w miarę ok? Raczej jakiś miks tutoriali niż tylko z jednego...

Napisano

Wszystko zależy od tego co robisz. Jeśli starasz się o pracę przy tworzeniu wizualizacji architektonicznych to nie ma nic w tym złego, że użyjesz gotowców z neta, wiele osób tak robi, np. zrobisz wizualizację sklepu, przed sklepem będzie stał samochód i jakieś rośliny, które nie są Twoje, ale masz prawo do wykorzystania ich komercyjnie, które powiedzmy kupiłaś i ściągnęłaś z neta. Jeżeli jednak chcesz pracować jako osoba, która potrafi np. wymodelować dany obiekt, który masz wykorzystany w scenie ale nie jest Twój, to moim zdaniem mija to się z celem, bo praca i tak zweryfikuję, że danej rzeczy nie potrafisz zrobić. Jeszcze co do tych tutoriali, to ja jestem tego samego zdania co kolega. Jeśli obiekt będzie identyczny jak z tutoriala to masz duże szanse, że trafisz na osobę, która jest na bieżąco z tematem i się domyśli. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by robienie czegoś dokładnie tym samym sposobem jak w tutorialu, ale niech to będzie coś co wygląda inaczej. Powiedzmy, że modelujesz krzesło z tutoriala do którego jest dołączony blueprint, więc zamiast robić to samo krzesło, szukasz blueprinta w necie innego krzesła, ale robisz to dokładnie tą samą metodą. Wtedy nie ma szans, żeby ktoś się domyślił to po pierwsze, a po drugie więcej się w ten sposób nauczysz, bo będziesz interpretować informację, a nie powielać.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności