czaaje Napisano 22 Wrzesień 2014 Napisano 22 Wrzesień 2014 Siemka, poznałem podstawy Blendera, można powiedzieć, że tam jestem średnio zaawansowany, lecz naukę 3D zaczynałem z myślą o maxie. Wiem, że zrobiłem źle zabierając się za Blendera na początek, ale nie zmienię tego. Chciałem się was spytać od czego zacząć? Polecacie jakieś tutoriale na YT? Całkowite podstawy, obsługę niektórych funkcji chciałbym poznać w naszym języku, później bez problemu będę korzystał z tutoriali praktycznych po angielsku. A może jakaś książką? Lub kurs online? Kierunek w jakim chcę się rozwijać to tworzenie assetów do gier, więc mogę robić praktycznie wszystko, więc praktycznie każdy rodzaj ,,pomocy naukowych" będzie odpowiedni. Animację zostawiam na potem;p Co polecacie, chciałbym zacząć uczyć się teraz, nie marnując czasu, więc liczę na szybką odpowiedź. Pozdrawiam. Pozdrawiam.
Reynevan Napisano 22 Wrzesień 2014 Napisano 22 Wrzesień 2014 Ksiazka: 3D Studio Max Cwiczenia Praktyczne, chyba Helionu. W Expercie tez byla kiedys ksiazka z mayka i maxem. Od tych pozycji zaczynalem. Przydatne jak sie nie zna branzowego angielskiego i nie rozumie sie czesci tutoriala. 1
czaaje Napisano 23 Wrzesień 2014 Autor Napisano 23 Wrzesień 2014 Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Biblia 2014 nie jest jeszcze przetłumaczona na polski, czy wersja 2012 i 2014 różnią się jakoś bardzo? Czy warto kupić 2014?
Reynevan Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Wiem, że zrobiłem źle zabierając się za Blendera na początek Dlaczego? Ja uważam odwrotnie, zrobiłem zle biorac sie za nauke maxa. Drugi raz zaczął bym z mayka/modo/blenderem. W tym ostatnim nie dalem rady ogarnac interfejsu....
czaaje Napisano 23 Wrzesień 2014 Autor Napisano 23 Wrzesień 2014 Dlaczego? Ja uważam odwrotnie, zrobiłem zle biorac sie za nauke maxa. Drugi raz zaczął bym z mayka/modo/blenderem. W tym ostatnim nie dalem rady ogarnac interfejsu.... Jak dla mnie interfejs w Blenderze jest banalnie prosty;D Ale jak włączyłem max'a to tak siedziałem przez 2 minuty i patrzałem na niego i się zastanawiałem jak ja to ogarnę...
IceTrooper Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 To może ja ci powiem jak ja zacząłem i sobie odpowiesz czy ci to odpowiada: Zacząłem tak jak kolega mówi od Książeczki Komputer Expert i tam przerabiałem statek kosmiczny w Maxie. Dobry model jak na początek, bo nie musiałeś bazować na żadnych materiałach referencyjnych i ogółem mogłeś sobie tam cuda tworzyć oraz pobawić się opcjami sub-modelingu. Potem jak już coś tam zrozumiałem, zacząłem sam robić różne przedmioty z biurka (mogłem je sam obejrzeć i przenieść do Maxa z różnym skutkiem). Następnie tutorial dostępny na YT od 3dPalace (angielski): http://www.youtube.com/watch?v=rFjsLFB_ZCc , czyli modeling wyimaginowanego zamku. Obecnie przerabiam tutoriale od Digital Tutors i uważam, że można było od razu od nich zacząć. Co prawda wszystkie tutki po angielsku, no i co gorsze dla początkujących - są one płatne, ale jak poszukasz to i na chomiku znajdziesz. Najpierw można zacząć od serii "Introduction to 3ds Max 2015" (12h30m), a w przerwach "Quick Start to Modeling in 3ds Max". Mówią, że na DT nie dbają zbytnio o siatkę modeli, ale na razie się z tym nie spotkałem. Z tego co czytam wypowiedzi na tym forum, ludzie odradzają kupowanie Biblii do 3ds Maxa. Znajdziesz tam może zbiór wszystkiego, ale uczyć się z takiej cegły i z opisów opcji w programie, to mordęga. Po drugie: jest droga. Jak to ktoś tu kiedyś powiedział: Lepiej kupić dostęp do DT, zamknąć się na pół roku w domu i oglądać. Powodzenia ;]
tugatsu Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Prawda. Sam jeszcze jestem początkujący i zaczelem od may'i. Kiedy zaczelem kumać o co tak naprawdę chodzi z gradika 3d przezucilem sie na maxa. Nie robie JESZCZE jakiś cudow ale DT oglądam codziennie i mimo że początek jest zawsze taki sam to jakiś nowy tips wpadnie. Nigdy nie przeczytałem żadnej książki o maxie. Przegladalem nie jedną ale one wszystkie są strasznie sztywne. Tlumacza po prostu interface. To samo można znaleźć na necie (wersji angielskiej ofc) i nie trzeba przeglądać całej książki aby dowiedzieć się jak edytowac boxa. Jednak osobiscie uważam ze najwazniejsze jest doawiadczenie jakie sie nabywa wraz z tworzeniem projektow.
czaaje Napisano 24 Wrzesień 2014 Autor Napisano 24 Wrzesień 2014 Ja osobiście, jestem jednak za kupnem tej książki, gdyż gdy uczyłem się blendera miałem PKB. Dzięki Piotrowi, nauczyłem się podstaw i kilku bardziej zaawansowanych rzeczy w Blenderze. Przypuszczam, że taka biblia będzie miała podobny efekt, ale skoro mówicie, że nie polecacie jej kupować, to tego nie zrobię. Lecz mam jeszcze pytanie. Czy po wykupieniu konta na Digital-tutors, jest szansa by pobrać dane kursy? W takim wypadku, kupiłbym dostęp na miesiąc, pobrał wszystko(albo większość;D) i przerabiał sobie bez spiny. Jak bym przerobił, albo jeszcze w trakcie, kupiłbym dostęp gdzie indziej. Zawsze to więcej materiału do obejrzenia i więcej rzeczy do nauczenia. No więc gdyby była możliwość pobrania tych plików, to czy są jeszcze jakieś płatne kursy, które byłby według was godne polecenia? A tak po za tym, dziękuję wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi;D @tugatsu, też uważam to co ty i co zaznaczyłeś w ostatni akapicie, lecz najpierw trzeba znać chociaż na poziomie średnio zaawansowanym interfejs. Samo modelowanie pewnie nie różni się bardzo od modelowania w Blenderze, z tego co zdążyłem zauważyć.
Ajgor Napisano 24 Wrzesień 2014 Napisano 24 Wrzesień 2014 Bo biblia jest dobra dla kogoś, kto już zna program, ale czegoś zapomniał (bo na przyklad rzadko używa). Wtedy zagląda do biblii i szybko znajduje to, czego szuka.
IceTrooper Napisano 24 Wrzesień 2014 Napisano 24 Wrzesień 2014 @czaaje Tutoriali ze strony DigitalTutors nie da się legalnie pobrać. Są tam dwa typy kont premium, które można zakupić: Basic (29$/month) i Plus (49$/month) http://www.digitaltutors.com/11/pricing.php. Jak widzimy na porównaniu konto Basic daje nam możliwość oglądania logując się na ich stronie (dostęp przez internet) i oglądając w przeglądarce. Za to konto Plus umożliwia nam pobieranie "project files" oraz oglądanie filmów "offline". Ale co dokładnie znaczy offline? Oglądanie filmów offline działa podobnie (z tego co czytałem) jak licencje na programy anty-wirusowe. Ściągasz z oryginalnej strony DT ich odtwarzacz, tam logujesz się przynajmniej raz (takie jakby sprawdzenie licencji jak w anty-wirusie) i możesz oglądać (nie pobierać!) ile chcesz, aż ci się dostęp do konta skończy, nie mając dostępu do internetu. Kiedyś tutoriale od DT były dostępne na płytach w Ameryce, ale długi czas temu DT zmieniło politykę udostępniania swoich filmów. Czy możesz pobrać? Praktycznie-tak, prawnie-nie. Tu dopowiem, jakby ktoś wpadł na głupi pomysł wykupywania konta dzieląc z innymi osobami. Prawnie nie można dzielić jednego konta z kilkoma użytkownikami. Na pewnym forum już było takie pytanie, czy to źle, że ktoś dzieli konto z 6 osobami z różnych miast. Oczywiście każdy miał swoje godziny wchodzenia na serwis. Myślał, że takie coś jest "bardziej legalne" niż pobieranie filmów DT z nielegalnych źródeł. Niestety nie ma czegoś takiego jak "bardziej legalnie". Albo postępujemy według prawa, albo nie. Tutoriale (płatne i niepłatne), z których akurat nie korzystałem, ale istnieją: http://www.3d-palace.com/ http://www.thegnomonworkshop.com/store/category/6/ http://www.3dtotal.com/index_tutorial.php?catDisplay=1&p=1&sort=date&order=1&detailsoff=0 No i oczywiście tutoriale pisane przez użytkowników tego forum ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się