zerocool-wolomin Napisano 19 Październik 2014 Napisano 19 Październik 2014 Tematyka: Juliusz Verne * Czas malowania: 1,5 h. * Technika dowolna, cyfrowa bądź tradycyjna. * Prace umieszczamy w tym wątku. * Jedna osoba może umieścić dowolną ilość prac ale tylko jedną z nich poddać głosowaniu. Pracę pod głosowanie należy wskazać maks. dzień przed zakończeniem, jeżeli tak się nie stanie zostanie wybrana pierwsza praca jaka została umieszczona. * czas sondy 3 dni.
zerocool-wolomin Napisano 21 Październik 2014 Autor Napisano 21 Październik 2014 Nie spać, zwiedzać :)
Rozpu Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 pojincia nie mam cyz ma to faktyhcznie zwiazek z vernem, ale tki klimat mi sie z nim kojarzy
BartLight Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Dwadzieścia tysięcy mil podmorskiej żeglugi
EthicallyChallenged Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Ja jak kolega powyzej, kpt. Nemo
Rozpu Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 ec wymiatasz. nie wiem jak ty to robisz ze dajesz rade w dwie godziny takie cos wyczarowac c:
EthicallyChallenged Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Dzięki Rozpu! Pomyślałem chwilę i spróbowałem wymienić czynniki które pomogły mi skrócić czas pracy, w nadziei, że może komuś to pomoże malować szybciej. 1. Prostota. Zwróć uwagę na to, jak prosta jest ta kompozycja. Brak tu skomplikowanej perspektywy, wielu figur, elementów o złożonej konstrukcji. Cały obrazek można sprowadzic do kilku prostych kształtów: W zasadzie jeden kontur postaci i jedno koło. Nie ma tu nawet drugiego planu :) To znacznie skraca czas potrzebny na ozdobienie tych prostych kształtów detalami. 2. Refka Zrobiłem sobie fotkę przy oknie w takiej pozie i malowałem postac na jej podstawie. Oczywiście detale takie jak kolory, fryzura, broda, ubranie i rysy twarzy są dodane/zmienione w stosunku do fotki, ale bez refki byłoby sporo błądzenia i poprawiania jeśli chodzi o kształt postaci, pozę, anatomię i padanie światła. Oszczędzasz sporo czasu gdy masz to podane na tacy (refce) 3. Photoshop. Największym błogosławieństwem i przyśpieszaczem są różne photoshopowe triki. Wszystkie 3 elementy w pracy (sylwetka postaci, okno i ściana) są na osobnych warstwch. Używając lock transparency nie trzeba się martwić o rysunek (rysunek w znaczeniu pozycji kształtów w kompozycji). To dla mnie największa oszczędność. Przykładowo te 3 paski na mankiecie. Można je namalować twardzym pędzlem i jednolitym kolorem, nie ważne jakim, tylko po to, żeby zaznaczyc ich kształt, potem zablokować przezroczystość i cieniować nie musząc się martwić o utratę kształtu. To bardzo przyśpiesza proces. Inna sprawa to na przykład nity. Namalowałem tylko jeden, reszta jest skopiowana, wklejona, pomniejszona i pomalowana po wierzchu (rysy itp). Do tego dochodzą teksturowe pędzle (detale takie jak przebarwienia na powierzchni ściany) połączone z różnymi typami warstw (głównie multyply i overlay) i filtrami (tutaj blur i noise), wspomagane wymazywaniem tego wszystkiego gdzieniegdzie za pomocą masek i różnych pędzli. 4. Szczęście Czasami wychodzi szybciej i lepiej, czasami się męczysz z marnymi efektami ;) Na szczęście szczęściu można pomóc ćwiczeniami. Mam nadzieję że pomoże Ci to w zmalowaniu czegoś w 1.5 godziny (nie 2! ;P) i we wzięciu udziału w TSP ;]
Rozpu Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Dzięki EC! Będe musiał zrobić pod ten schemat kilka prac, żeby to dobrze ogarnąć. Tu jest próba pierwsza. Spróbowałem zrobić prostą kompozycje, porozdzielać sobie warstwami wszystko i potem nakładać na to cienie i światło. wszystko w b&w, bo ostatnio uznałem, że musze troche bardziej się skupić na walorze (zresztą widac). Z brushami, texturami, filtrami itd juz w to nie wchodziłem. Refki też nie robiłem żadnej do tej pracy, ale przy robieniu nastepnej będe o tym pamietał. (i jakby co to do sondy narazie wybieram tę pracę, ale możliwe że zrobie jeszcze jedna czy dwie)
SbN Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 EthicallyChallenged a dałbyś jakieś porady na temat tych teksturowych brushy ? :) Jakich tekstur do tego używasz? Albo inaczej, na co zwracać uwagę przy dodawaniu tekstury do brusha ? Bardzo jestem ciekawy jak np. uzyskałeś taką fajną teksturę na sziji albo brodzie
EthicallyChallenged Napisano 25 Październik 2014 Napisano 25 Październik 2014 SbN - najlepsza porada jaka moge dac to eksperymentowanie. Polecam posciagac pedzle uzywane przez roznych znanych artystow i zabawe tymi pedzlami. Te ktore Ci sie spodobaja zatrzymaj, te malo uzywane wywal, kilka ulubionych wez na warsztat, zdekonstruuj/zobacz jak dzialaja w opcjach pedzli, skonstruuj kilka swoich, po jakims czasie sam znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. daj sobie duzo czasu na zapoznanie sie z mechanika pedzli, oplaci sie. Na szyi o ile dobrze pamietam uzywalem mixer brush i pedzla zostawiajacego za soba setki malutenkich okraglych kropeczek. Ta informacja niewiele Ci da, musisz sam poogarniac i eksperymentowac.
zerocool-wolomin Napisano 26 Październik 2014 Autor Napisano 26 Październik 2014 Zamykamy, jutro ankieta ;)
zerocool-wolomin Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 Sonda tu: http://max3d.pl/forum/threads/96257-SONDA-TSP-197-Jules-Verne wrzucam do archiwum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się