Napisano 19 Październik 201410 l Tematyka: Juliusz Verne * Czas malowania: 1,5 h. * Technika dowolna, cyfrowa bądź tradycyjna. * Prace umieszczamy w tym wątku. * Jedna osoba może umieścić dowolną ilość prac ale tylko jedną z nich poddać głosowaniu. Pracę pod głosowanie należy wskazać maks. dzień przed zakończeniem, jeżeli tak się nie stanie zostanie wybrana pierwsza praca jaka została umieszczona. * czas sondy 3 dni.
Napisano 21 Październik 201410 l pojincia nie mam cyz ma to faktyhcznie zwiazek z vernem, ale tki klimat mi sie z nim kojarzy
Napisano 24 Październik 201410 l ec wymiatasz. nie wiem jak ty to robisz ze dajesz rade w dwie godziny takie cos wyczarowac c:
Napisano 24 Październik 201410 l Dzięki Rozpu! Pomyślałem chwilę i spróbowałem wymienić czynniki które pomogły mi skrócić czas pracy, w nadziei, że może komuś to pomoże malować szybciej. 1. Prostota. Zwróć uwagę na to, jak prosta jest ta kompozycja. Brak tu skomplikowanej perspektywy, wielu figur, elementów o złożonej konstrukcji. Cały obrazek można sprowadzic do kilku prostych kształtów: W zasadzie jeden kontur postaci i jedno koło. Nie ma tu nawet drugiego planu :) To znacznie skraca czas potrzebny na ozdobienie tych prostych kształtów detalami. 2. Refka Zrobiłem sobie fotkę przy oknie w takiej pozie i malowałem postac na jej podstawie. Oczywiście detale takie jak kolory, fryzura, broda, ubranie i rysy twarzy są dodane/zmienione w stosunku do fotki, ale bez refki byłoby sporo błądzenia i poprawiania jeśli chodzi o kształt postaci, pozę, anatomię i padanie światła. Oszczędzasz sporo czasu gdy masz to podane na tacy (refce) 3. Photoshop. Największym błogosławieństwem i przyśpieszaczem są różne photoshopowe triki. Wszystkie 3 elementy w pracy (sylwetka postaci, okno i ściana) są na osobnych warstwch. Używając lock transparency nie trzeba się martwić o rysunek (rysunek w znaczeniu pozycji kształtów w kompozycji). To dla mnie największa oszczędność. Przykładowo te 3 paski na mankiecie. Można je namalować twardzym pędzlem i jednolitym kolorem, nie ważne jakim, tylko po to, żeby zaznaczyc ich kształt, potem zablokować przezroczystość i cieniować nie musząc się martwić o utratę kształtu. To bardzo przyśpiesza proces. Inna sprawa to na przykład nity. Namalowałem tylko jeden, reszta jest skopiowana, wklejona, pomniejszona i pomalowana po wierzchu (rysy itp). Do tego dochodzą teksturowe pędzle (detale takie jak przebarwienia na powierzchni ściany) połączone z różnymi typami warstw (głównie multyply i overlay) i filtrami (tutaj blur i noise), wspomagane wymazywaniem tego wszystkiego gdzieniegdzie za pomocą masek i różnych pędzli. 4. Szczęście Czasami wychodzi szybciej i lepiej, czasami się męczysz z marnymi efektami ;) Na szczęście szczęściu można pomóc ćwiczeniami. Mam nadzieję że pomoże Ci to w zmalowaniu czegoś w 1.5 godziny (nie 2! ;P) i we wzięciu udziału w TSP ;]
Napisano 24 Październik 201410 l Dzięki EC! Będe musiał zrobić pod ten schemat kilka prac, żeby to dobrze ogarnąć. Tu jest próba pierwsza. Spróbowałem zrobić prostą kompozycje, porozdzielać sobie warstwami wszystko i potem nakładać na to cienie i światło. wszystko w b&w, bo ostatnio uznałem, że musze troche bardziej się skupić na walorze (zresztą widac). Z brushami, texturami, filtrami itd juz w to nie wchodziłem. Refki też nie robiłem żadnej do tej pracy, ale przy robieniu nastepnej będe o tym pamietał. (i jakby co to do sondy narazie wybieram tę pracę, ale możliwe że zrobie jeszcze jedna czy dwie)
Napisano 24 Październik 201410 l EthicallyChallenged a dałbyś jakieś porady na temat tych teksturowych brushy ? :) Jakich tekstur do tego używasz? Albo inaczej, na co zwracać uwagę przy dodawaniu tekstury do brusha ? Bardzo jestem ciekawy jak np. uzyskałeś taką fajną teksturę na sziji albo brodzie
Napisano 25 Październik 201410 l SbN - najlepsza porada jaka moge dac to eksperymentowanie. Polecam posciagac pedzle uzywane przez roznych znanych artystow i zabawe tymi pedzlami. Te ktore Ci sie spodobaja zatrzymaj, te malo uzywane wywal, kilka ulubionych wez na warsztat, zdekonstruuj/zobacz jak dzialaja w opcjach pedzli, skonstruuj kilka swoich, po jakims czasie sam znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. daj sobie duzo czasu na zapoznanie sie z mechanika pedzli, oplaci sie. Na szyi o ile dobrze pamietam uzywalem mixer brush i pedzla zostawiajacego za soba setki malutenkich okraglych kropeczek. Ta informacja niewiele Ci da, musisz sam poogarniac i eksperymentowac.
Napisano 27 Październik 201410 l Autor Sonda tu: http://max3d.pl/forum/threads/96257-SONDA-TSP-197-Jules-Verne wrzucam do archiwum.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto