Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Tak słowem wstępu bo jestem świeży w tym dziale :) .. Przygode z 2d rozpocząlem stosunkowo niedawno bo jakies 3 miesiące temu. Wcześniej tylko i wyłącznie 3d i CAD.

Przyznam ze nigdy jakoś mnie rysowanie nie kręciło ale czym więcej ćwicze tym bardziej mi się to podoba. Dużo pracuję w 3d i

zawsze brakowało mi tej umiejętnosci zrobienia sobie szybkiego rysunku w 2d do zweryfikowania różnych załozeń projektowych/kolorystycznych itp. Tego własnie chciałbymsię nauczyć :)

 

Wrzucam pierwszą pracę która jako tako wygląda. Jest to koncept motocykla który docelowo będzie cały

robiony w 3d. Do ustawienia perspektywy wykonałem uproszczony model (rama, makiety kół i kilka duzych detali ).

Reszta rysowana juz w 2d w Sketchbook Pro rysikiem na tablecie Lenovo X61T.

 

Będę wdzięczny za konstruktywną krytykę. Co jest w miare ok a nad czym trzeba sie pochylić.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć! Ja też uwielbiam takie zabawy z hard surface. Na temat designu się nie wypowiadam, bo to kwestia gustu, ale ta rama chyba trochę by się wbijała w uda przy siedzeniu- tyle jeśli chodzi o funkcjonalność. Renderu nie komentuję, na miniaturce wygląda jak fotka:) Fajnie, gdybyś tak to dopieścił, żeby było czytelne bez linii- tak, żeby formę można było przeczytać z samego renderu.

Napisano

Hej, Dzięki za opinię :) .. W kwestii ramy to zobaczymy. Wstępnie została sprawdzona w 3ds razem z manekinem i nie ma tragedii chociaz to motocykl customowy a takie rzadko są wygodne.

Co do renderu to przeglądałem dużo grafik tego typu i można powiedzieć ze jest

kilka różnych styli. Mi jakoś jak na razie najbardziej spodobał się właśnie taki gdzie rysunek po kolorowaniu i cieniowaniu ma pozostawione linie szkicu czasem nawet przerysowane i takie "nieczyste" jakby to powiedzieć ( np https://www.youtube.com/user/SangwonSeok

Najwiekszy problem sprawia mi rozłożenie cieni i refleksów. Refleksy i cienie na takich rysunkach koncepcyjnych często występują w miejscach w których w rzeczywistości lub na renderingu 3d by nie wystąpiły a służą poprawie wizualnego odbioru pracy. Ciężko to rozpracować więc za każdą wskazówkę będę wdzięczny :)

Napisano

Cześć! Ja tam się interesuję tylko i wyłącznie konceptami do gier (no i może w minimalnym stopniu do filmów) i stąd moja sugestia o poprowadzeniu renderu w taki sposób. Pamiętam jednak, że jako dzieciak wprost uwielbiałem przeglądać wszelkie rysunki koncepcyjne samochodów robione w taki sposób o którym piszesz. Tego pana z YT też kojarzę, czasami sobie odpalam coś od niego- ma świetnego skilla! Obecnie interesuje mnie przedstawianie formy w taki sposób, jak by miała ona wyglądać potem w 3D w grze- gdzie (generalnie rzecz biorąc) linii nie ma (podobnie jak w rzeczywistości). Na pewno jednak tak jak napisałeś jest wiele styli, fajnie jest pracować w tym, który Tobie odpowiada. Wrzuć więcej prac jeśli możesz, chętnie popatrzę na więcej! Aha i jeszcze piszesz o nierealistycznym rozkładaniu cieni i odblasków tak, żeby ułatwić czytanie formy. Ja osobiście kieruję się taką zasadą, że staram się renderować tak, jak to by wyglądało w 3D i żeby ułatwić czytanie po prostu "ustawiam" szkic i światło w taki sposób w przestrzeni, żeby właśnie ten odbiór ułatwić przy zachowaniu zasad jakimi kieruje się światło i cień w rzeczywistości. Nie wiem z jakich materiałów korzystasz do nauki, ale poszukaj "lighting strategies", powinno coś ci wyskoczyć. John Park np. zanim zabierze się za ostateczny rzut, robi sobie dwuwalorowe thumbnaile i sprawdza jak się będzie to czytać przy skończonej pracy (no, teraz to pewnie już sobie to w głowie układa z jego umiejętnościami). U siebie w teczce praktycznie przy każdym wpisie wspominam o nazwisko Scotta Robertsona, także jego też polecam. Niedługo można się będzie spodziewać jego książki "How to render" i tam będzie na prawdę kopalnia wiedzy na temat. Pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

jak obchodzi cię skąd wiedziec gdzie dawac cienie i refleksy, to moze zaitneresuje cie to

ostatnio zacząłem oglądac, nie mialem jeszcze czasu obejrzec wszystkiego ale bardzo duzo fajnej wiedzy jest na tej playliscie

 

a jak chodzi o lineart to mozesz np zamiast czarnego dawac jakis inny kolor, zeby nie bylo tak topornie. i na warstwie z lineartem dac maske i miekkim pedzlem dac wiecej przezroczystosci lineartowi w tych mniej waznych ze strategicznego punktu widzenia miejscach

Edytowane przez Rozpu
Napisano

Dzieki Rozpu za kompendium. Na pewno przejże i mam nadzieje ze trochę mnie to oświeci w temacie oświetlenia ;) .. Co do twojej metody to poćwiczę i zobacze jak wychodzi.

ActualRobot jeśli chodzi o to gdzie i co doświetlić to już będzie sprawa indywidualna i chyba zgodzimy się ze nadrzędne jest to aby całość po prostu wyglądała dobrze. Scotta kanał na YT również subskrybuje :) To co on wyprawia w grafice kompozycji i triki jakie zna zwalają z nóg. Tylko oglądać i się uczyć. Co do innych prac to puki co nie wrzucę bo ich po prostu nie ma. Przed motorem nie zrobiłem żadnej kompletnej pracy tylko jakieś testy nigdy nie dokończone. Jak coś wyskrobię na pewno wrzucę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności