Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od jakiś paru godzin próbuję rozwiązać kłopot powstawania artefaktów przy renderowaniu, ale nie daję rady. Dokładnie chodzi o coś takiego:AbpVHiA.png

Jako artefakty mam na myśli powstałą siateczkę na przycisku (na jednolitym kolorze czarnym). Czym może być to spowodowane?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nody wyglądają ok. Nie masz może tam zbuplikowanej geometrii? Te obiekty mają jakieś modyfikatory?

Napisano
  • Autor

Nie widzę żeby była zduplikowana geometria. Obiekt posiada subsurf (1) i edgeSplit.

Napisano

poco podłaczasz color do krzywej Oo a potem dalej krzywą do coloru xD nie mając nic wpiętego w fac. to jest strasznie bez sensu.

Napisano
  • Autor
  Azbesty napisał:
poco podłaczasz color do krzywej Oo a potem dalej krzywą do coloru xD

 

Taki nawyk :P, Krzywa daje mi możliwość zmiany koloru bazowego w danym kanale. Może bez sensu, ale złych przyzwyczajeń trudno się oduczyć. :)

Napisano

w danym kanale ale zdajesz sobię sprawy, że to jest bez sensu ponieważ nic wpiętego pod fac. więc wychodzi na zewnątrz tylko jeden kolor? a nie tint?

Napisano

To nie jest bez sensu tylko jest wygodne. Krzywa daje większe pole do popisu przy korekcji koloru niż zwykły color-wiget. Co z tego że wychodzi z tego jeden kolor?

Napisano

w sumie racja, ale.. jak już używać tej krzywej to warto z fac. bo prawie większość materiałow zmienia troche swój kolor :P szczególnie metale.

 

ja jestem przyzwyczajony do pracowania z wartościami hex. już gotowymi z palety.

Napisano

Zapodaj plik blend tego elementu. A z domyślnym shaderem też się dzieją takie sytuacje?

Napisano
  • Autor
  Reynevan napisał:
Przerzuc sie na vraya i maxa, nie bedziesz mial takich problemow.

xD. Na chwilę obecną zostanę przy blenderze :P

 

  Azbesty napisał:
Zapodaj plik blend tego elementu. A z domyślnym shaderem też się dzieją takie sytuacje?

Tak, z domyślnymi jest to samo. cKhOClA.png

 

Plik: http://goo.gl/vgnzIk (cała scena trochę zajmuje dlatego w tym pliku jest sam dany obiekt).

Napisano

wszystkiemu winna jest scala ten element ma wielkość 3mm czy coś takiego. Ciekawy przypadek prawdę mówiąc. Po prostu wszystko powiększ i już albo oddal kamerę :)

 

z ciekawości sprawdzę jak zachowują się inne silniki.

Napisano
  • Autor
  Azbesty napisał:
wszystkiemu winna jest scala ten element ma wielkość 3mm czy coś takiego. Ciekawy przypadek prawdę mówiąc. Po prostu wszystko powiększ i już albo oddal kamerę :)

 

z ciekawości sprawdzę jak zachowują się inne silniki.

 

Jeśli chodzi o wielkość elementu to u mnie blender pokazuje:

  Cytat
X: 7.144cm

Y: 7.144cm

Z: 4.816cm

:/

 

Tak, jak wspomniałeś przy większym obiekcie artefakty znikają. Przy 20x większym jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności