Napisano 19 Listopad 201410 l Szukam tutorialu, który pokazywałby jak sprawnie działać w Modo kiedy chce 'postawić' obiekt 3d na zdjęciu. Chodzi mi ofc o ustawinie obiektu w perspektywie, zrobienu jakiś cieni na przeźroczystym plane'ie itp. rzeczy. Ktoś coś takiego ma? :) Edytowane 19 Listopad 201410 l przez MaggotMaker
Napisano 20 Listopad 201410 l Prosze bardzo :) http://community.thefoundry.co.uk/tv/training/view.aspx?id=228
Napisano 20 Listopad 201410 l Może to pomoże: http://www.cgchannel.com/2010/07/lighting-and-rendering-for-compositing-in-modo/
Napisano 22 Listopad 201410 l Autor genialny tutek, 100procent tego co szukałem. Żeby nie zakładać nowego wątku, wie ktoś czy jest jakiś skrót klawiszowy na 'niewidoczność' obiektu? Zarówno mój direct light jak i camera są niewidoczne, mogę nimi poruszać, obracać, edytować wszelkie parametry, ale nia ma ich "fizycznie" w scenie. Ktoś coś wie?
Napisano 22 Listopad 201410 l Bo to jest tak. Domyslnie w widoku modelowania, zarowno swiatla jak i kamera sa niewidoczne dla wyswietlania we viewporcie. Zeby to zmienic to pacnij klawisz O (o nie zero) lub ikone zebatki w prawym gornym rogu viewportu nastepnie zakladka visibility i zakliknij show lights, show cameras. Minus pokazywania swiatel w momencie gdy modelujesz jest taki, ze masz od niego (lub nich) cieniowania na obiekcie, wiec moze to przeszkadzac. No ale to kwestia przyzwyczajen. Uwaga: Kazdy viewport moze miec indywidualne ustawienia odnosnie tego co bedzie wyswietlane i w jaki sposob. (tylko do pelnej indywidualnosci vieportow nalezaloby jeszcze (znow klawisz O) w zakladce Drawing Control - Viewport Independence zakliknac: Independent Center, Scale, Rotate).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto