Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Czy jest sposób aby uzyskać Z-Depth wewnątrz modelu?

Przykładowo mam szklaną butelkę, z przodu i z tyłu ma pewną teksturę, renderując oddzielną mapę dla Z-Depth brzegi butelki stają się mniej wyraźne, jednak przód i tył mają taki sam depth przez co i przód i tył są tak samo wyraźne, co psuje efekt makro który chciałbym uzyskać.

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki lub poszlaki ;)

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ym. jeżeli dobrze rozumiem to vray jakoś dziwnie i źle renderuje z-depth szkła? Ja osobiście co prawda w innym silniku, bo z-depth nie miał kilku informacji np motion blure etc.. Zrobiłem po prostu shader emission a jego wartość to była po prostu odległość od kamery.. potem tylko normalizate i już :P

Napisano (edytowane)

Z-depth nie będzie działał z elementami przeźroczystymi. Musisz użyć DOF.

Tak w uproszczeniu: Z-depth "zatrzymuje się" na napotkanej płaszczyźnie, czyli jeżeli masz dwa lub więcej przeźroczystych obiektów, ustawionych jeden za drugim (szklanka, butelka...), wszystkie obiekty uzyskają głębię ostrości taką, jaką ma pierwszy przesłaniający je obiekt. Np. szyba jest na pierwszym planie i ten plan jest "ostry", to wszystkie elementy widoczne za nią, mimo iż z odległości od kamery wynikałoby, że mają być już rozmyte, też będą "ostre".

Edytowane przez Dynamico
Napisano
Z-depth nie będzie działał z elementami przeźroczystymi. Musisz użyć DOF.

Tak w uproszczeniu: Z-depth "zatrzymuje się" na napotkanej płaszczyźnie, czyli jeżeli masz dwa lub więcej przeźroczystych obiektów, ustawionych jeden za drugim (szklanka, butelka...), wszystkie obiekty uzyskają głębię ostrości taką, jaką ma pierwszy przesłaniający je obiekt.

No dokładnie tak jak piszesz, chodzi o tego DoFa w "8" effects?

Bo w Vrayu nie widzę aby dało się renderować dodatkowe mapy do DoFa prócz Z-Depth

Napisano

Włącz DOF w kamerze (jest tam taka opcja), a potem odpowiednio ustawiając f-number dostosowujesz głębię ostrości - im mniejszy tym "krótszy" zasięg ostrego widzenia. Ustaw Target kamery w miejscu gdzie obraz ma być ostry. Zmieniając f-number będziesz widział jak przesuwają się płaszczyzny ograniczające 100% ostrość.

Napisano
Włącz DOF w kamerze (jest tam taka opcja), a potem odpowiednio ustawiając f-number dostosowujesz głębię ostrości - im mniejszy tym "krótszy" zasięg ostrego widzenia. Ustaw Target kamery w miejscu gdzie obraz ma być ostry. Zmieniając f-number będziesz widział jak przesuwają się płaszczyzny ograniczające 100% ostrość.

 

aaa w ten sposób, myślałem, że da się to jakoś wyodrębnić mape do późniejszej obróbki w PS/AE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności