SEWO123 Napisano 2 Grudzień 2014 Napisano 2 Grudzień 2014 (edytowane) Witam Chcialem sie podzielic moim najnowszym projektem. Od jakiegos juz czasu chcialem wymodelowac cos organicznego i stworzyc prosta scene, padlo na taka oto mrowke. Wszystko wykonane w 3ds max,vray i photoshop. Ciekawy jestem jak sie podoba ? https://www.behance.net/gallery/21674671/The-Ant Edytowane 2 Grudzień 2014 przez SEWO123
rino Napisano 2 Grudzień 2014 Napisano 2 Grudzień 2014 Nieco razi w oczy ta czarna obwódka wokół mrówki. Chyba renderowałeś na czarnym tle? Spróbuj wyrenderować na zielonym albo najlepiej przy renderingu wstawić tło którego później użyłeś w fotoszapie.
SEWO123 Napisano 2 Grudzień 2014 Autor Napisano 2 Grudzień 2014 Dobra uwaga... Dzieki.Nie spodziewalem sie ze to widac az tak bardzo.To pewnie przez tlo albo cos przekombinowalem podczas skladania passow w photoshopie bo przed postpro chyba az tak bardzo to sie nie wyroznialo.
Ania Napisano 3 Grudzień 2014 Napisano 3 Grudzień 2014 (edytowane) Plus za temat. Model ładny. Shader do wymiany, wygląda jak kiepski plastik. Wielka szkoda żeby taki model tak kiepsko zaprezentować. Jest masa zdjęć mrówek w internecie, obserwuj. Np. http://www.peterandpaulspestcontrol.com.au/files/media/thumbcache/011/c11/60b/ant.jpg http://thumbs.dreamstime.com/z/ant-formica-rufa-grass-26376817.jpg Zresztą sądząc po modelu, sam na pewno uzbierałeś masę dobrych referek. Najbardziej razi brak SSS, można też spróbować wmieszać w shader coś w rodzaju rozmytego ciemnego szkła. Specular czy tam refleksja powinna być ostrzejsza, wyglądałaby też lepiej gdyby coś się odbijało (chociażby niebo z mapy hdr). Warto też poeksperymentować z mapą glossiness, nawet włożenie tam na szybko mapę z bumpa wygląda często lepiej niż bez mapy, jeszcze lepiej żeby to zróżnicować wedłóg referek (np. obserwuj jak się rozkłada glossiness na tyłku). Nie ma tu żadnej tekstury diffuse, albo jej nie widać. Cienie też spróbowałabym bardziej miękkie. Edytowane 3 Grudzień 2014 przez Ania
SEWO123 Napisano 3 Grudzień 2014 Autor Napisano 3 Grudzień 2014 Dzieki za odpowiedz. Refek bardzo duzo nazbieralem paru rodzajow roznych mrowek... z materialem bardzo dlugo walczylem, uzylem sss2 wsadzilem wprawdzie troche map w bumpa i specular ale w malych wartosciach zeby nie przesadzic. Jakies dobre rady co do sss2 ? bawilem sie duzo IOR oraz innymi wartosciami i jesli juz wyszla mi przezroczystosc to bardzo sztucznie wygladalo wiec poszedlem w strone tego co jest teraz.
Ania Napisano 3 Grudzień 2014 Napisano 3 Grudzień 2014 (edytowane) W sss2 baw się też scatter radius. W takim obiekcie dałabym dużo większy. Kombinowałabym materiałem VrayBlend, jako Base Material normalny VrMat, na którym są odbicia, przezroczystość (glossy), fog, a jako Coat material ten SSS2. W SSS2 powinny być mapy, żeby nie miało wszędzie tego samego koloru. W VrMat w Fog color i reflection glossiness też mapy, diffuse w tym wypadku najlepszy będzie czarny albo ciemne odcienie czerwieni. Sam SSS, bez "szkła" z VrMat, nie odwzoruje takiej mrówki, zawsze będzie wyglądało zbyt matowe od środka. Podziel w myślach shader na komponenty (odbicia, refrakcje, sss itd.) i dopasowuj je po kolei, nie wszystkie na raz, zaczynając od tych którymi model najbardziej różni się od referek (w tym wypadku przezroczystość, więc zacząłbyś od VrMat, podłączył na początku bez SSS, bez odbić i czarny diffuse, i kręcił refraction color, glossiness, IOR, fog aż sama przezroczystość będzie w miarę dobra, podłączasz/tworzysz mapki tam gdzie nie wystarczy sam kolor, potem dopiero włączasz np. odbicia i dopasowujesz w podobny sposób, potem osobno wrzucasz na model shader SSS2, dopasowujesz, potem VrayBlend oba razem i dopasowujesz ilość mieszania. Edytowane 3 Grudzień 2014 przez Ania
SEWO123 Napisano 4 Grudzień 2014 Autor Napisano 4 Grudzień 2014 Dzieki za porade. Sprobuje pobawic sie jeszcze materialem i jak tylko wyjdzie cos fajnego to wrzuce.
qnaman Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 Świetny model, który będzie się dobrze prezentował po dodaniu odpowiednich shaderów.
SEWO123 Napisano 13 Grudzień 2014 Autor Napisano 13 Grudzień 2014 Poprawilem troche materialy i mysle ze jest lepiej. Ciekawy jestem waszych opini ? (troche sie WIP zrobil, jesli komus przeszkadza to prosze o przeniesienie) Dzieki
Ania Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 Idziesz w dobrym kierunku i już nie wygląda jak plastikowa zabawka, ale do realizmu jeszcze daleka droga. Shader na całym modelu wygląda tak samo, trzeba zróżnicować teksturami (wedłóg referek które masz). Obserwuj gdzie na ciele mrówki jest jaki kolor, gdzie są ostrzejsze refleksy a gdzie rozmyte, gdzie bardziej prześwieca a gdzie mniej itd. Czarne włosy może odrobinę jaśniejsze? Zastanów się nad jakimś innym hdr jako odbicia, teraz odbija białą płaszczyznę. http://noemotionhdrs.net/ np. tu ostatnio pojawiły się gratisowe hdr, i gdzieś tam widziałam las który by pewnie lepiej pasował niż to białe. Spróbuj miękksze cienie na liściu.
Rekomendowane odpowiedzi