Skocz do zawartości

Kopiowanie części animacji z innego modelu


Szczepenson

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Na wstępie zaznaczę, że szukałem takiego tematu, ale nic nie znalazłem :

Animuję właśnie postać do gry w 3ds maxie. Ogólnie potrzebuję minimum 5 animacji (tych najpotrzebniejszych, koniecznych):

- Poza neutralna

- Chód

- Postać atakująca z chodu

- Postać atakująca z pozy stojącej

- Postać ginie

 

Jak do tej pory zrobiłem chód, teraz robię pozę neutralną. Jednak przy animacji ataku z chodu raczej nie ma sensu animować nóg od początku, tylko dobrze by było jakoś skopiować sam ich ruch i później trochę poprawić. Chociażby po to, żeby pozycje początkowe kończyn się mniej więcej zgadzały ;) Czy ktoś wie w jaki sposób to osiągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

najprościej to skorzystać z tego samego pliku, dla bezpieczeństwa zapisać jako nowy cykl i wywalić niepotrzebną cześć animacji oraz dorobić atak.

 

jeśli animujesz na standardowych kościach, możesz skorzystać z opcji w menu Animation/ "save animation..." i "load animation..."

pozwala na przerzucanie animacji pomiędzy wszelkiego rodzaju obiektami jeśli pozwalają na to kontrolery tych obiektów. dla twojej animacji by zadziałało.

Edytowane przez zio_mal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, o to chodziło!

Obejrzałem jeszcze tutorial odnośnie exportu animacji do Unity. Tam wszystkie sekwencje animacji były robione w jednym pliku, każda po sobie, i chyba w unity już ustawia się od której klatki do której jest jaka sekwencja.

Za Twoją radą zapisałem i wczytałem animację, z sukcesem :) Teraz ruch i atak z ruchu mam już na jednym modelu - tylko jest trochę zabawy z poprawianiem animacji, niektóre klatki jakoś dziwnie się rozciągnęły na osi czasu, nie wiem do końca czym to było spowodowane, ale na szczęście szybko można to było poprawić ;) Teraz resztę sekwencji robię już na jednym, głównym modelu - dzięki czemu kopiowanie animacji ograniczy się do shift+drag, bez potrzeby zabawy w plikach ^^

 

Jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności