Napisano 3 Grudzień 201410 l Hej! Na wstępie zaznaczę, że szukałem takiego tematu, ale nic nie znalazłem : Animuję właśnie postać do gry w 3ds maxie. Ogólnie potrzebuję minimum 5 animacji (tych najpotrzebniejszych, koniecznych): - Poza neutralna - Chód - Postać atakująca z chodu - Postać atakująca z pozy stojącej - Postać ginie Jak do tej pory zrobiłem chód, teraz robię pozę neutralną. Jednak przy animacji ataku z chodu raczej nie ma sensu animować nóg od początku, tylko dobrze by było jakoś skopiować sam ich ruch i później trochę poprawić. Chociażby po to, żeby pozycje początkowe kończyn się mniej więcej zgadzały ;) Czy ktoś wie w jaki sposób to osiągnąć?
Napisano 4 Grudzień 201410 l najprościej to skorzystać z tego samego pliku, dla bezpieczeństwa zapisać jako nowy cykl i wywalić niepotrzebną cześć animacji oraz dorobić atak. jeśli animujesz na standardowych kościach, możesz skorzystać z opcji w menu Animation/ "save animation..." i "load animation..." pozwala na przerzucanie animacji pomiędzy wszelkiego rodzaju obiektami jeśli pozwalają na to kontrolery tych obiektów. dla twojej animacji by zadziałało. Edytowane 4 Grudzień 201410 l przez zio_mal
Napisano 4 Grudzień 201410 l Autor Dzięki, o to chodziło! Obejrzałem jeszcze tutorial odnośnie exportu animacji do Unity. Tam wszystkie sekwencje animacji były robione w jednym pliku, każda po sobie, i chyba w unity już ustawia się od której klatki do której jest jaka sekwencja. Za Twoją radą zapisałem i wczytałem animację, z sukcesem :) Teraz ruch i atak z ruchu mam już na jednym modelu - tylko jest trochę zabawy z poprawianiem animacji, niektóre klatki jakoś dziwnie się rozciągnęły na osi czasu, nie wiem do końca czym to było spowodowane, ale na szczęście szybko można to było poprawić ;) Teraz resztę sekwencji robię już na jednym, głównym modelu - dzięki czemu kopiowanie animacji ograniczy się do shift+drag, bez potrzeby zabawy w plikach ^^ Jeszcze raz dzięki!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto