gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 Czy jest sposób aby ładować do niego .psd na warstwach i malować wybraną warstwę? Podmalowuję tekstury twarzy w MODO i po zapisaniu chciałbym sobie podglądać już w silniku. Było by cool. Myślę jak to zrobić aby to super sprawnie i szybko szło. Macie jakieś pomysły ? Na ten moment robiłem tak że sprasowaną wersję tekstury twarzy wczytywałem do MODO i dokładałem sobie już tam nową teksturę w .tga która służyła jako layer malowania. Potem tą namalowaną teksturę wczytywałem jako layer do mojej głownej mapy w .psd i dopiero po zapisaniu jej mogłem sobie podglądnąć w silniku. Wszystko super fajnie, ale przy dziarganiu konkretnych detali idzie to mega wolno. Szukam jakiegoś innego patentu który pozwoli mi to szybciej podglądać.
uzumakishadow Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 A moze tak, nie wiem czy korzystasz z CC ale jesli tak to w ogole bajka bo on ma mozliwosc ladowania plikow jako "linked". Wiec: - masz powiedzmy 3 pliki z warstwami. Wczytujesz je do psd jako "linked" i zapisujesz sobie psd. Do modo wczytujesz sobie te 3 tekstury, ktore masz tez zaladowane w psd (nie jako psd tylko normalnie) i teraz jak bedzies sobie mazial po nich to te texy w psd sie beda aktualizowac w momencie kiedy na clip liscie kliniesz save na danej texie. Potem save psd. Nie wiem co prawda niestety jak by sobie radzil ten "silnik" z takim setupem.
gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Napisano 8 Grudzień 2014 Genialne! Jednakże nie do końca lub też muszę lepiej zrozumieć MODO. Problemem jest tutaj sposób w jaki MODO zapisuje przeźroczystość pliku. Gdyby Photoshop CC tą linkowaną teksturę ładował mi z alphą którą wypluwa MODO lub też gdyby MODO .psd zapisywał mi z przeźroczystością był bym w domu.
gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Napisano 8 Grudzień 2014 Potrzebował bym pomocy kogoś kto zna system malowania w MODO. Gdyby MODO zapisywało mi spłaszczony uwzględniając alphę obrazek na białym tle z tymi detalami, to w Photoshopie bym sobie tą warstwę wmnażał overlayował itd. Bo na obecną chwilę MODO zapisuje sam kolor w pliku natomiast przejścia tonalne w alphie. Nie wiem czy jest jakiś sposób aby to co wypluwa było spłaszczone z wykorzystaniem tej alphy.
gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Napisano 8 Grudzień 2014 A jednak! .PNG to jest wyjście. Tylko te obrazki zapisuje w taki sposób że przeźroczystość z kolorem jest na jednej warstwie. Zwracam honor uzumakishadow. Dzięki wielkie za ten patent.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się