Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, postanowiłem założyć osobny wątek żeby nie mieszać rzeczy w teczce.

 

Każdy z tych matte jest poszukiwaniem nastroju, pomysłów dla świata który buduje.

Myślę że koncowymi pracami dla mojego świata będo właśnie takie ralistyczne obrazki.

 

Chciałem także nawiązać dyskusję (może w większej mierze z początkującymi) że matte painting wcale łatwiejszy od malowania nie jest.

KOńcowym produktem musi być "zdjęcie" w którym trzeba zawrzeć koncept, co więcej płaski obrazek 2D nie jest końcowym produktem, trzeba przewidzieć projekcje kamery animacje niektórych elementów.

Proces powstawania jest oczywiście inny, jednak wymaga to niemałych umiejętności żeby stworzyć realistyczną i spójna pracę.

 

Jeśli natomiast chodzi o używanie fototografi w pracach malowanych, czy to jako baza do podmalówki, czy jako wykończenie, uważam za kolejną ważną umiejętność, oczywiście jeśli ktoś zamierza pracować przy grach czy filmie

Uważam tak z dwóch względów: oszczędzanie czasu, łatwiejsze (i szybsze) osiągnięcie realizmu.

 

Mi ciągle dużo brakuje, bardziej myślę w tych pracach jak malarz że łatwiej mi było coś domalować, jest dużo odpuszczeń, mam problem żeby się zmusić do utrzymania "sterylności" w pracy

 

Pojawia się też problem roździelczości zdjęć które się znajduje w momencie gdy pracuje w 4700x2000x300dpi , i tak na przykład rozwalona autostrada jest ponownie oteksturowana, problem jest łatwiejszy do rozwiązania jeśli zna się 3D

Wrzuciłem też zestawienie fotek użytych w jednej z prac, nie są to wszystkie, i nie wszystkie miałem w czystej postaci niestety.

Jeśli macie uwagi do prac chętnie wysłucham, na pytania do procesu chętnie odpowiem.

 

Ps> dajcie znać która z dwóch prac wam się bardziej podoba, bo mi się wydaje że jednak ta z ograniczoną ilością elementów.

 

zcM1tle.jpg

 

iWxTLYw.jpg

 

 

 

K6JUfCb.jpg

ZrwtHhi.jpg

 

OpUT3DM.jpg

 

skCuw0v.jpg

 

7F4iSWu.jpg

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak dla mnie mega. najbardziej podchodzą mi 3 i 5 (liczę łącznie z tymi stockami z drugiego) Kocham takie kolory. Co do dyskusji, ciekawy pomysł. W dużej mierze właśnie zależy co kto chce osiągnąć lub co musi osiągnąć. Miałem epizod, kiedy bardzo chciałem dążyć do takiego właśnie realizmu (że umiejętności nie pozwalały i nadal nie pozwalają to inna sprawa ;) ). Z czasem trochę odpuściłem, moze z trochę z lenistwa, nie wiem, ale matte w sumie nadal jest poniekąd pracą artystyczną i nie wiem czy trzeba pozbawiać jej tej malarskości. Może fakt, praca przy filmach tego wymaga, nie mam z tym doświadczeń.

Napisano

Dzięki mats.

 

Fajnie że podjąłeś temat :) Wiadomo, każdy ma jakiś plan i cel, ja chciałbym pracować przy grach, także przy filmach (ale to taki end goal) jako environment artist.

Ja jeszcze rok temu też nie miałem umiejętnośći do zrobienia takich prac, wszystko przychodzi z czasem. Wiele rzeczy trzeba też sobie poukładać w głowie.

Jeśli ktoś chce robić ilustracje, to wcale nie musi korzystać ze zdjęć, nie musi nawet używać komputera. Przykład Mike Butkus.

 

Ważne jest też żeby pamiętać że praca ze zdjęciami to tylko kolejna umiejętność którą należy rozwijać (jeśli jest taka potrzeba)

żadna fotografia czy komputerowy trik nie zastąpi umiejętności rysowania i opanowania podstaw.

 

Chodzi mi najbardziej o odejście od schematu że zdjęcia są złe a ten kto ich używa jest oszustem. Na wszystko jest czas i miejsce. Jeśli coś może usprawnić pracę to dlaczego z tego nie korzystać?

Napisano (edytowane)

mi sie bardziej to podoba http://i.imgur.com/OpUT3DM.jpg

na tym drugim te budynki w oddali wygladaja jak domki dla lalek, bo to ogromne budowle, a brak perspektywy powietrznej sprawil, ze wydają sie byc bardzo blisko, tylko po prostu male yoyoyoyo noł ofens jak to mówią na fejsbuku

Edytowane przez Rozpu
Napisano

troche za duzo masz foto manipulacji a za malo samego mattepaintingu. bardziej nazwal bym to kolazem.

Sam mattepainting polega na realistycznym malowaniu gdzie mozesz poslugiwac sie zdjeciami jako referencjami lub wykorzystac zdjecia jezeli przemalujesz je do zintegrowania z reszta twojego rysunku.

 

Jezeli juz chodzi o sam kolaz, w niektorych miejscach zdjecia masz powklejane dosc niechlujnie w innchy, zdjecia wklejone odstaja oswietleniem od reszty (inny kierunek oswietlenia, inne poziomy czerni i bieli, inna kolorystyka od otoczenia, w innych nie trzyma sie proporcja oraz perspektywa).

Czasami takie kolaze wykorzystywane sa jako prezentacja idei i pomysly masz calkiem ciekawe. Wycwicz sobie warsztat, skup sie na rysunku, i szczegolnie na perspektywie oraz analizie swiatlocienia.

Napisano

Dzięki Rozpu za wagi, myślę że jeszcze to poprawie.

 

tmdag: wielkie dzięki za krytykę, bedę o tym pamiętał. Jak zauważyłeś warsztatowo jeszcze kuleje, ale na pewno będę nad sobą pracował.

Jeśli chodzi o to czy to kolaż czy matte, to ciężko mi dyskutować, ja spotkałem się z "teorią" że się nie maluje w matte. Pewnie jestem w błędzie :)

 

Jeszcze raz dzięki.

Napisano

Fajnie że założyłeś oddzielną teczkę właśnie chciałem się dowiedzieć coś więcej o matte i proszę taki temat :) przeczytałem wasze posty i już wiem więcej! ^^ DZIĘKI! Mnie osobiście najbardziej podoba się 3 :)

Napisano
Sam mattepainting polega na realistycznym malowaniu gdzie mozesz poslugiwac sie zdjeciami jako referencjami lub wykorzystac zdjecia jezeli przemalujesz je do zintegrowania z reszta twojego rysunku.

 

??

mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? Bo szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę o malowaniu matte. Wszystkie matte które widziałem w ciągu kilku ostatnich lat, były kolażami 3d i 2d fotki+ ewentualnie 5-10% podmalówki.

Napisano

z tego co pamietam w wywiadzie kuciara mówił o matte że to połączenie malarstwa z fotami takie, w ktorym nie da sie odróznic co jest domalowane a co dofocone

Napisano

@tahashmen, wielkie dzięki zarówno za wątek, jak i za ostatniego linka. Prace są naprawdę super. Sam od jakiegoś czasu dłubię coś co ja nazywam matte paintingiem, ale sam nie wiem jak to co robię ma się do prawdziwego MP, takiego zdatnego do wykorzystania w filmie/animacji.

Wątek mnie "pobudził" :D Pozdro!

Napisano (edytowane)

tak, matte to malowanie, o tym mogla by sie wypowiedziec bardziej moja dziewczyna (senior mattepainter - https://www.linkedin.com/profile/view?id=100378212). Jasne, ze w wielu przypadkach mozna sobie dopomagac zdjeciami gdzie trzeba by przemalowac oswietlenie ale tez sa mattepaintingi ktore nic nie maja z rzeczywistoscia i wowczas zdjecia Ci nie pomoga.

 

 

??

mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? Bo szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę o malowaniu matte. Wszystkie matte które widziałem w ciągu kilku ostatnich lat, były kolażami 3d i 2d fotki+ ewentualnie 5-10% podmalówki.

 

W powaznych produkcjach, matte to 100% malowanie. Zdjecia moga byc uzywane jako referencje. Nawet prawnie nie mozesz uzyc zdjecia z internetu, ale to juz inny temat.

Tak, czasami uzywa sie zdjec (jako PODMALOWANEJ referencji) ale nie przekroczylo by to 50%.

To co widzimy w tym watku to fotokolaz ale nie mattepainting.

Edytowane przez tmdag
Napisano (edytowane)

tmdag>// Skad ty bierzesz te wszystkie procenty w swoich wypowiedziach oraz inne informacje ktore z rzeczywistoscia nie maja niczego wspolnego? Chyba ze dyskutujemy tu o slownikowych definicjach. Wtedy faktycznie 'matte painting' jest klasycznym malarstwem pod postprodukcje obrazu. W dzisiejszych czasach jednak nie maluje sie juz na szkle w tych wszystkich nowoczesnych produkcjach. Uzywa sie komputerow wtedy nazywamy to 'digital matte painting'. Wykorzystuje sie fotografie cyfrowe a nawet 3d w dmp. Co prawda sciaganie obrazkow z google lub uzywanie obrazkow z CGtextures to najzwyklejsze lamerstwo ale zazwyczaj studia dysponuja baza fotografii z planu lub z innych miejsc wykonanych przez fotografa zatrudnionego w firmie lub supervisora. Fotografie te wrecz musza byc uzywane w pipeline poniewaz sa supervisorzy ktorzy nawet nie chca slyszec o rysowaniu czegos albo wkladaniu w ujece dmp oteksturowanych obiektow 3d. Wola zeby dmp uzywalo fotografii poniewaz zaden model i tekstura nie da ci tego co odpowiednie uzycie fotografii. Czyste malowanie dzisiaj byloby najzwyklejsza strata czasu i calkowicie nieoplacalne dla domow postprodukcyjnych ktore jednoczesnie maja po 9 projektow w roku. BA! Od paru lat tak zwani digital matte painterzy wrecz ustawiaja obiekty we Vue przygotowane przez dzial 3d. Tak robi np Whiskytree lub Digital Domain:

W przypadku Whiskytree maja wlasny soft przypomoinajacy nieco edytor z gry. Gdy zostaniesz zatrudniony w ten sposob jako digital matte painter spokojnie mozesz sobie dodac do stanowiska drugie nazywane zazwyczaj: Environment TD. Umiejetnosc malowania i rysowania jest wymagana za pare lat jednak dmp bedzie juz calkowicie laczone z umiejetnoscia pracy w srodowisku 3d. Czesto jest rowniez wymagana umiejetnosc programowania w pythonie. To co robi takashmen w pracach na pierwszej stronie jest jak najbardziej droga w odpowiednim kierunku. Edytowane przez norden

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności