Dziuba Napisano 20 Grudzień 2014 Napisano 20 Grudzień 2014 (edytowane) Witajcie, w między czasie trwania drugiej pracy wrzucam wypociny kuchni. Dupy nie urywa ale uważam, że nie jest też tragicznie. Projekt nie mój, w scenie zaiwaniony piekarnik, reszta własna radosna twórczość. Wszelakie komentarze i propozycje bardzo mile widziane :) Edytowane 20 Grudzień 2014 przez Dziuba
Dziuba Napisano 20 Grudzień 2014 Autor Napisano 20 Grudzień 2014 Dorzucam widok z drugiej strony z zapytaniem. Przy górnych szafkach są widoczne 3 oczka wpuszczone w sufit. Dają one światło dla sceny jak i odbicia, ale brak mi efektu smugi światła na frontach jak np. w poniższym linku. Miałby ktoś pomysł jak to zrobić? Same światła to vray meshe double sided z Multiplerem ustawionym na 10. http://www.bohome.pl/wp-content/uploads/2012/10/Projektowanie-wn%C4%99trz-K%C5%82odzko-Wroc%C5%82aw_projektant-wn%C4%99trz_BoHome_12.jpg
skalpel3d Napisano 20 Grudzień 2014 Napisano 20 Grudzień 2014 Musisz zastosować vray ies z podpiętym plikiem typu ies który zawiera informacje na temat kształtu poświaty jaką daje dany promiennik światła Na drugim ujeciu masz rozjechany fov w kamerze jak masz kłopot z kadrowaniem i deformacjami wykorzystaj funkcji clipping w kamerze , jak dla mnie to tu jest za bardzo błyszcząco
szeyker89 Napisano 20 Grudzień 2014 Napisano 20 Grudzień 2014 Od ostatniego zdjęcia zeza można dostać hehe. Za oknem za bardzo prześwietlona mapa hdri. Kafle między szafkami w kuchni za bardzo doswietlone. Co do spotów to tak jak wyżej światło vray ies. Na YT jest fajny tutorial i podana stronka z mapami ies. Do wyboru do koloru. Ale nie podam teraz linku ponieważ nie pamiętam. A na przedostatnim zdjęciu widzę błyski w spotach dorabiane. Te kafle przy oknem za duże odbicie mają. Nienaturalne. Lepszy był by mat. Reszta nice a szczególnie tarakota na podłodze. Pozdro.
Dziuba Napisano 20 Grudzień 2014 Autor Napisano 20 Grudzień 2014 (edytowane) Co do "zeza" w przedostatnim zdjęciu ;) to ustawiałem kamerę parę razy ale tak, aby złapać dolny narożnik witryny wyszło mi tylko w ten sposób. Kafle na ścianach to są w gruncie rzeczy 3 rodzaje białych/brązowych szkiełek, które odbijają/są matowe/mienią się na inny kolor, ustawienie tego jest istną gehenną - jak na prostej ścianie zrobić 2 tysiące kafli aby mieniły się kolorami i jest to również max tego co udało mi się osiągnąć jak na razie. Dzięki za podpowiedź w sprawie ies - na pewno zagłębię się w temat - oraz uwagi. edit:// jakiś pomysł jak naprawić prześwietlone tło okna? tam jest zwykła mapka wrzucona na plane bez zadnych dodatkowych modyfikatorow. Edytowane 20 Grudzień 2014 przez Dziuba
skalpel3d Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 (edytowane) Najlepiej dać teksturę do materiału vraylightmtl dzięki temu będziesz mógł panować nad światłem obrazka za oknem ,albo skorzystać z mapki proceduralnej color correction :) w kamerze masz opcje clipping możesz dzięki niej wystawić kamerę np za pomieszczenie nie deformować parametrów ogniskowej przez dostajesz rozciągniecie obrazu clipping pozwali ci na ustalenie dwóch płaszczyzn jednej odkąd kamera widzi i drugiej dokąd widzi. Co do ies to tu znajdziesz bardzo przydatne narzędzie do nich włącznie ze scriptem pod maxa http://www.photometricviewer.com/1_4_Download.html natomiast jeśli chodzi o bazy plików ies i ltd ( te ostatnie można przekontrastować przy pomocy powyższego programu na ies) znajdziesz np na stronach producentów oświetlenia: http://www.kanlux.pl/pl/download/fotometryka http://www.spotline.pl/modele3d ( po wypełnieniu formularza dostaniesz link do bibliotek pliki ltd ) http://www.eclipselightinginc.com/pages/download/photometric-ies-files.php http://www.americanelectriclighting.com/Library/Photometry/default.asp?path=/American_Electric_Lighting http://www.usa.lighting.philips.com/connect/tools_literature/photometric_data_1_a.wpd http://www.lumec.com/products/luminaires/ http://www.cooperindustries.com/content/public/en/lighting/resources/design_center_tools/photometric_tool_box.html Edytowane 21 Grudzień 2014 przez skalpel3d
Dziuba Napisano 21 Grudzień 2014 Autor Napisano 21 Grudzień 2014 Dzięki za materiały. Na razie wygląda to tak sobie, spowodowane to jest o ile zdążyłem zauważyć przez HSV w color mappingu. Jak daje reinharda jest znacznie lepiej ale prześwietla mi inne materiały. Poniżej 2 podglądy, rzeczone IES ustawiłem nad obrazem i w oczkach w suficie.
Dziuba Napisano 12 Styczeń 2015 Autor Napisano 12 Styczeń 2015 Witajcie, poniżej kolejny podgląd z tego samego projektu. Chrom wygląda do d* ale catmull w AA daje mi straszne artefakty przy lampie wiszącej.. Materiał sofy wygląda również dziadowsko, ale nie mam pomysłu jak zrobić go ładniej a nie znalazłem żadnych tutków?
Kir4 Napisano 12 Styczeń 2015 Napisano 12 Styczeń 2015 Ja u siebie sofy nie widzę praktycznie, cała czarna. Zero speculara. Potrenuj nad modelami, oraz nad elewacją bo widać prześwity świateł w ścianach. Dywan do wymiany całkowicie nie pasuje, za grube " Frędzle " Stolik wygląda mało naturalnie, lewa górna część stolika jakby lewitowała, naturalnie stworzyć taki stolik byłoby nie możliwe według mnie i nie praktyczne. Komin ma odbicie dziwne jakby był malowany farbą olejną. Noga od stolika wygląda jak lustro, zdecydowanie za wysokie odbicie. Żyrandol również wygląda mało naturalnie zmieniłbym całkowicie żyrandol. Telewizor mało realistycznie wygląda ten wlepiony obrazek tvp jest zbyt niskiej jakości a odbicie pada mało naturalnie specular za wysoki i poziom nasycenia kontrastu jest zdecydowanie za niski, i proporcję telewizora myślę że też nie wyszły tak jak miało wyjść. Myślę że jak wytrenujesz oko i umiejętność wzrokowca to powojujesz, powodzenia !
skalpel3d Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 u mnie natomiast widać że kanapa jest brązowa widać że coś nieładnego dziej się z modelem szczególnie oparcia pogięta siatka i rozczepienia na krawędziach, Te dziury o których Kir wspomniał to przynajmniej według mnie wyglądają jak wnęki z podświetleniami a nie dziury w geometrii ale to zapewne rozstrzygnie autor sceny :)Catmul nie tylko na lampie daje rożne nieciekawe efekty także na uchwytach szafkowych pod tv. Jest to mocno niewdzięczny i wymagający filtr AA, wymaga dobre zgrania parametrów oświetlenia w scenie, kolejna sprawa nie masz nad nim kontroli, potrafi dobrze wydłużyć czas renderu, jeśli zamierzasz poeksperymentować z użyciem filtrów AA korzystaj z tych które pozwalają na manipulacje ich zachowaniem. Co do TV wrzuć teksturę do vraylightmtl i nadaj światłu lekko niebieskawy kolor jak by nie patrzył telewizory świecą :). Kominek nie emituje ci tez światła a warto by było bo miałbyś dodatkowe fajne efekty wizualne np dodatkowe refleksy na obiektach nie mówiąc już ze dodaje to wnętrzu ciepłego światła, ogólnie w tym kominku dzieje się coś nie tak ogień wygląda jak tekstura na szybie, natomiast na drugiej szybie nie masz go w ogóle. Jaką metodą zrobiłeś ogień?
Dziuba Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Napisano 13 Styczeń 2015 Hej, może od początku mniej więcej :) Tak, w listwach przysufitowych jest wpuszczona taśma led - będzie miało to znaczenie jak na ściany wjedzie tapeta. Kanapa winna być ciemno brązowa - faktycznie skopany jest model, niestety zaimportowany z zewnątrz, będę musiał pokombinować bądź stworzyć własną od podstaw. Dywan to /jaś shaggy/ stąd długie włosie. Zarówno stolik jak i lampy są produkowane hurtowo. Własnie w momencie jak pisał skalepel3d robił się podgląd ze świecącym TV ;). Chromy faktycznie zbyt odbijające, dodałem rozmycie na poziomie ,97 i jest już ok. Filtr AA użyty do powyższej sceny to lanczos, catmull dawał artefakty a przy kombinowaniu z mitchell - netravali chromy zrobiły się mocno rozmyte :( Ogień w kominku to tekstura wrzucona na płaszczyznę będącą "przekątną" względem obydwu szyb. Nie mam pojęcia czemu widać to tylko na jednej szybie! Są to zwykłe szyby bez głębszej ingerencji w ustawienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się