Jump to content

Dziuba

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

About Dziuba

  • Rank
    Member
  1. Hej, pierwszy render od dołu przedstawia zamysł salonu, drugi to zmiana na prośbę. Oba one nie będą już zmieniane. Ostatni to łazienka, w której zajdą jeszcze zmiany m.in. po prawej rolety rzymskie i toaletka na prawo od okna. Część modeli kupna, część moja, projekt nie mój :)edit:\\załadowałem na odwrót obrazki to i poprawiłem opis ^_^
  2. Hej, w sumie ujęcie skończone (potrzebne tylko jedno dla mieszkania), ale ląduje w WiP jako, że nie jest to jeszcze na tyle dobre, aby zaśmiecać galerię :) Wszystkie spostrzeżenia a propos wizualizacji mile widziane!
  3. @stormwind tylko to jest robione w 2 płaszczyznach a nie w 3 :) przeniosłem co było do środka ale efekt ten sam, ino na środku. edit: wymiarach*
  4. na dobrą sprawę nie, usunąłem nawet wszystkie elementy sceny i wszystko co możliwe narzędziami do czyszczenia a projekt nadal zapisywał się potwornie długo. Co więcej sprawa dotyczyła tylko tego jednego w takim stopniu (w reszcie pomogło czyszczenie animacji itd.). Z ciekawostek po przesiadce na nowszego maxa czas nadal jest długi ale zauważalnie szybszy niż w starszej :) zauważyłem też, że przy renderze w nowszej wersji wyskakuje błąd v-ray jakiejś mapy, natomiast uporczywe szukanie jej nie odniosło skutku, słowem nie występowała w projekcie a pokazywało, że jest niepoprawna. Być może tu leży przyczyna.
  5. Hej, mam problem jak na screenie poniżej. Jest to widok z boku, praktycznie każdy punkt projektu jest na innej wartości osi Z, projekt robiony normalnie w CADzie jak i masa innych, z którymi nie było problemów. Czy ktoś może się spotkał i wie jak temu zaradzić?
  6. Dziuba

    Plamy

    Hej, wrócę trochę do tematu, poniżej w linku render poglądowy, ustawienia dałem takie same jak parę postów wyżej przy czym uwzględniłem propozycje skalpel3d (za wyjątkiem zmiany na brute force), w scenie jedyne światło to słońce. Słowem nie wiem co się dzieje
  7. @mitic: tylko, że dysk stoi już od około roku, do miesiąca wstecz wszystko banglało, ba, stare projekty nadal chodzą bez zarzutu. @polka dot: odznaczone Ogólnie z ciekawostek, które zauważyłem projekt zapisuje się najpierw jako plik tymczasowy (nic dziwnego), system widzi je jako plik CADowski(to już dziwne) ale sam proces tworzenia tego pliku to dosłownie sekunda. Przypadkiem akurat byłem w folderze podczas zapisu, przy 2 minutach zwiechy tworzenie samego pliku wygląda następująco, tworzy się plik tymczasowy o małej wadze, potem powiedzmy minuta nic, w ciągu sekundy plik rośnie do "normalnej" wielkości, znów minuta niczego i max wraca do życia. Problem ten pojawił się wraz z brakiem wczytywania tekstu z automatu do materiałów...a może te kilkadziesiąt dodatkowych user path tak zmula?
  8. Hej, są jakieś ograniczenia na wersje maxa? Skrótem, nie odpala mi się :) edit://okej, poszło :) edit2:// poszło, ale niestety nie pomogło, wywaliłem tylko xrefy, cała reszta była na "0"
  9. Hej, kolejny "problem" :) Mam scenkę, około 1.5gb łącznej wagi (od groma dodatków, duża ilość otwartych szaf itd.). Problem polega na tym, że czas zapisu tej sceny trwa nawet kilka minut, to samo gdy próbuję dorzucić coś nowego, model wczytuje się parę minut. Dysk samsung 950 pro 256gb więc powinien taką scenkę zapisać w 2sec a nie 2min jak nie lepiej... "najcięższy" model waży około 70mb edit:// zrobiłem test i wywaliłem wszystkie modele z zewnątrz, zostały tylko ściany i proste meble, szafy, szafki, regały itd. Scena ważyła po zapisie niemal 500mb, czas to przeszło minuta. Na oko taka scena powinna ważyć nie więcej niż 100mbi zapisać się w ułamku sekundy
  10. Dziuba

    Nie wczytuje bitmap

    Hej, ten akurat nie działa (strona padła) natomiast skorzystałem z innego, który wrzuca wszystkie bitmapy ze sceny do 1 folderu w projekcie i dodaje je do trackera, na około trochę no ale.. :)
  11. Dziuba

    Nie wczytuje bitmap

    Nie wiedziałem :( Nie mniej w asset tracker muszę pokazywać palcem każda mapę po kolei, parę modeli i mam kilkadziesiąt sztuk do dodania... Nadal nie wiem jednak czemu max sam nie zaczytuje bitmap :(
  12. Dziuba

    Nie wczytuje bitmap

    Ogólnie sprawa wygląda tak, że z racji natłoku modeli mam jeden folder w formie biblioteczki, z którego wszystko przerzucam do projektów. Wszystko ciągle siedzi pod tymi samymi ścieżkami dostępu więc max powinien ładnie czytać jak to było do tej pory. O ile mi wiadomo każdy projekt w maxie zapisuje bitmapy, które dostał w formie np. x/foldersceny/tekstury gdzie pod "x" możemy wstawić co chcemy... Do tej pory wszystko grało, w starych projektach nadal wszystkie bitmapy się ładnie wczytują, natomiast teraz od 2 projektów w kółko muszę podawać ścieżkę i odpalać scenę na nowo (co wychodzi szybciej niż ręcznie odświeżanie).
  13. wydaje mi się, że ten render z prawej był obrabiany w PS, w tym z lewej da się wyciągnąć kolory w parę sekund :P wydaje mi się, że też kwestia ujęcia, próbka jest robiona bardziej od góry, przez co widzimy więcej zielonego
  14. Dziuba

    Nie wczytuje bitmap

    tak, wtedy już wszystko działa. nie mniej przy aktualnie 50 modelach w scenie mój user path wygląda...na duży :)
  15. Dziuba

    Nie wczytuje bitmap

    Hej, od pewnego czasu 3ds z gotowych modeli nie zasysa mi bitmap Duża część to takie modele, które używałem już wielokrotnie i nie było problemów, teraz natomiast muszę albo ręcznie podać ścieżkę gdzie znajdują się bitmapy i potem w każdym materiale kliknąć "show shaede material in viewport" albo ręcznie wybierać każdą bitmapę... ktoś może spotkał i zna rozwiązanie? edit:// zapomniałem wspomnieć, że jak odpale sam plik z modelem to nie ma problemu, wszystko ładnie działa
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy