Highlander Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 Hej, tutoriali w sieci jak na lekarstwo więc pytam Was. Renderuje sobie dom, dobrze wykonany dobrze zmapowany... nie robie w maxie trawy, bo jakby jej dobrze nie wykonać to i tak prawdziwa na zdjęciu jest lepsza... w jaki sposób moge wstawić dom w zdjęcie by zachować cienie by wygladało to realistycznie ? próbowałem vray camera match ale albo cos robie nie tak, albo to nie ta opcja... prosiłbym o pomoc, lub po prostu o tutka, nawet po włosku byle bym miał punkt odniesienia. Ewentualnie jest specjalny program do tego ?
Dynamico Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 Zobacz może to, w drugiej połowie masz exterior: https://www.youtube.com/watch?v=ynfUaC2oxdg Ogólnie zapoznaj się z vraymtlwrapper.
Highlander Napisano 23 Grudzień 2014 Autor Napisano 23 Grudzień 2014 Ok dzięki za link, coś ruszyło :) A jak jeżeli sobie ustawie w viewporcie zdjęcie, ustawie materiały i obiekt, wyrenderować to samo co w viewport ? jak dam jak enviromnet mape ten sam obrazek co w viewporcie, to w renderze pokażę się ten obraz ale jako mapa sferyczna, czyli rozciągnięty, zamazany i tylko mała jego część..
Dynamico Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 Wykorzystaj kanał Alpha jako maskę np. w PS i podstaw tło w postprodukcji. Tu masz jeszcze jeden tut. Co prawda po rosyjsku ale obraz też powinien dużo wyjaśnić.
Highlander Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Napisano 24 Grudzień 2014 Ok rozumiem o co chodzi z Alpha i post produkcją ale przegladając tutoriale i robiąc dokladnie to co na nich, im zawsze wychodzi po renderze to co w viewporcie, a mi: Render i Viewport:
ApaczoS Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 (edytowane) Raz, że masz źle ustawiony obrazek to i perspektywę masz źle. Powinno być mniej więcej tak: - obrazek 2: render - obrazek 3: vieport - obrazek 4: klikasz prawym na plane'a>vray properties>ustawiasz - obrazek 5: enviro map Jak chcesz mieć odbicia na obiekcie to ten sam obrazek ustawiasz na enviro>spherical enviro>przeciągasz do>reflection/refraction enviro override w zakladce Vray Enviro Druga sprawa, że słońce pada z prawej strony, nie z lewej, na tym konkretnym zdjęciu ;) Obrazek 06. Edytowane 24 Grudzień 2014 przez ApaczoS
Highlander Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Napisano 24 Grudzień 2014 (edytowane) Dzięki, tło już się zgadza, natomiast w jaki sposób ustawić dokładnie perspektywe ? bo widzę, że masz "linie pomocniczne" ? :) I jak włączyć opcje by enviro działało mi to które ustawie o opcjach rendera vray ? bo tylko i wyłącznie reaguje mi na zmiane enviroment map w -> rendering ->enviro. Co kolwiek ustawie w render setup to jest nieaktywne, mimo właczonego GI Edytowane 24 Grudzień 2014 przez Highlander
ApaczoS Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 To jest grid i plane. Nie ma tam linii pomocniczych :) Co do tła, to tło renderuje się z Rendering>Enviro a jak dodatkowo chcesz mieć odbicia to wrzucasz ten sam obrazek do vray enviro, o czym mówiłem wcześniej. Perspektywę możesz sobie ustawić albo ręcznie i dodać kamerę albo poprzez Perspective match, obrazek 08.
Highlander Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Napisano 24 Grudzień 2014 Ok wszystko jasne, dzięki wielkie za wyczerpującą pomoc !:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się