Fililoco Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 Witam,mam problem z poprawnym nałożeniem tekstury na profil jak w załączniku.Mógłby mi ktoś wyłożyć łopatologicznie jak to zrobić,aby tekstura szachownicy rozkładała się równo na całym profilu.Nie jest to nic konkretnego,powiedzmy,że muszę nałożyć taką teksturę a profil ten, jest elementem pewnej całości.Próbuję w Unwrap UVW z różnymi tutorialami ale nie rozkłada się ona tak jak powinna.Jak zmapować niepłaską powierzchnie
pecet Napisano 24 Grudzień 2014 Napisano 24 Grudzień 2014 Zależy jak wygląda siatka tego elementu, ale tak na oko to Unwrap UVW > Zaznaczyć wszystki polygony> kliknąć quick planar map >Open UV Editor > mając zaznaczone wszystkie polygony, klknąć 'quick peel'. Jeżeli jeszcze siatka nie rozłożyła się równomiernie to w UV edytorze tool > relax > sprawdzamy opcje relax by polygon lub relax by edge. Do takich prostych elementów jak w pokazałeś powinno wystarczyć. Przy bardziej skomplikowanych bryłach trzeba przed 'quick peel' odpowiednio podzielić lub/i ponacinać siatkę.
Fililoco Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Napisano 24 Grudzień 2014 Przerobiłem już dziesiątki kombinacji,zgodnie z różnymi tutorialami i nie wychodziło tak jak powinno,dla tego postanowiłem skorzystać z tego forum.Wydawało mi się,że przy takim prostym elemencie wystarczy kilka kliknięć,jeśli przy złożonych postaciach wyglądało to,na tutkach,na w miarę prostą sprawę. Robiłem wszystko po kolei jak mi doradził "pecet" i wychodziło mi coś takiego:
Fililoco Napisano 25 Grudzień 2014 Autor Napisano 25 Grudzień 2014 Więc,metodą prób i błędów,udało mi się osiągnąć zamierzony efekt,nie wiem czy zrobiłem to profesjonalnie i pewnie jest inny sposób ale udało się. Przy zaznaczonych wszystkich poligonach -> straighten selection -> relax -> wyrównanie wertexów w pionie(każdy pion oddzielnie)
jacekszy0 Napisano 27 Grudzień 2014 Napisano 27 Grudzień 2014 Jeśli mnie wzrok nie myli to przecież w tym printscreenie (4krokowym) gdzie zrobiłeś Quick Planar Map (1 krok) miałeś już dobrze ułożone wszystko. Wystarczyło tylko lekko przekręcić mapowanie (rotate w unwrapie) by było równe i ew. przeskalować trochę żeby było gęściej ;) ale skoro już sobie poradziłeś tak to bez różnicy.
Fililoco Napisano 27 Grudzień 2014 Autor Napisano 27 Grudzień 2014 Rotate w unwrapie nic nie dawało,ponieważ szachownica,patrząc z góry, układała się w prostej linii a nie po łuku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się