Skocz do zawartości

Jak zmapować niepłaską powierzchnie


Fililoco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z poprawnym nałożeniem tekstury na profil jak w załączniku.Mógłby mi ktoś wyłożyć łopatologicznie jak to zrobić,aby tekstura szachownicy rozkładała się równo na całym profilu.Nie jest to nic konkretnego,powiedzmy,że muszę nałożyć taką teksturę a profil ten, jest elementem pewnej całości.Próbuję w Unwrap UVW z różnymi tutorialami ale nie rozkłada się ona tak jak powinna.Jak zmapować niepłaską powierzchnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zależy jak wygląda siatka tego elementu, ale tak na oko to Unwrap UVW > Zaznaczyć wszystki polygony> kliknąć quick planar map >Open UV Editor > mając zaznaczone wszystkie polygony, klknąć 'quick peel'. Jeżeli jeszcze siatka nie rozłożyła się równomiernie to w UV edytorze tool > relax > sprawdzamy opcje relax by polygon lub relax by edge. Do takich prostych elementów jak w pokazałeś powinno wystarczyć. Przy bardziej skomplikowanych bryłach trzeba przed 'quick peel' odpowiednio podzielić lub/i ponacinać siatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem już dziesiątki kombinacji,zgodnie z różnymi tutorialami i nie wychodziło tak jak powinno,dla tego postanowiłem skorzystać z tego forum.Wydawało mi się,że przy takim prostym elemencie wystarczy kilka kliknięć,jeśli przy złożonych postaciach wyglądało to,na tutkach,na w miarę prostą sprawę.

Robiłem wszystko po kolei jak mi doradził "pecet" i wychodziło mi coś takiego:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc,metodą prób i błędów,udało mi się osiągnąć zamierzony efekt,nie wiem czy zrobiłem to profesjonalnie i pewnie jest inny sposób ale udało się.

Przy zaznaczonych wszystkich poligonach -> straighten selection -> relax -> wyrównanie wertexów w pionie(każdy pion oddzielnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie wzrok nie myli to przecież w tym printscreenie (4krokowym) gdzie zrobiłeś Quick Planar Map (1 krok) miałeś już dobrze ułożone wszystko. Wystarczyło tylko lekko przekręcić mapowanie (rotate w unwrapie) by było równe i ew. przeskalować trochę żeby było gęściej ;) ale skoro już sobie poradziłeś tak to bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności