Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,mam problem z poprawnym nałożeniem tekstury na profil jak w załączniku.Mógłby mi ktoś wyłożyć łopatologicznie jak to zrobić,aby tekstura szachownicy rozkładała się równo na całym profilu.Nie jest to nic konkretnego,powiedzmy,że muszę nałożyć taką teksturę a profil ten, jest elementem pewnej całości.Próbuję w Unwrap UVW z różnymi tutorialami ale nie rozkłada się ona tak jak powinna.Jak zmapować niepłaską powierzchnie

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zależy jak wygląda siatka tego elementu, ale tak na oko to Unwrap UVW > Zaznaczyć wszystki polygony> kliknąć quick planar map >Open UV Editor > mając zaznaczone wszystkie polygony, klknąć 'quick peel'. Jeżeli jeszcze siatka nie rozłożyła się równomiernie to w UV edytorze tool > relax > sprawdzamy opcje relax by polygon lub relax by edge. Do takich prostych elementów jak w pokazałeś powinno wystarczyć. Przy bardziej skomplikowanych bryłach trzeba przed 'quick peel' odpowiednio podzielić lub/i ponacinać siatkę.

Napisano
  • Autor

Przerobiłem już dziesiątki kombinacji,zgodnie z różnymi tutorialami i nie wychodziło tak jak powinno,dla tego postanowiłem skorzystać z tego forum.Wydawało mi się,że przy takim prostym elemencie wystarczy kilka kliknięć,jeśli przy złożonych postaciach wyglądało to,na tutkach,na w miarę prostą sprawę.

Robiłem wszystko po kolei jak mi doradził "pecet" i wychodziło mi coś takiego:

Napisano
  • Autor

Więc,metodą prób i błędów,udało mi się osiągnąć zamierzony efekt,nie wiem czy zrobiłem to profesjonalnie i pewnie jest inny sposób ale udało się.

Przy zaznaczonych wszystkich poligonach -> straighten selection -> relax -> wyrównanie wertexów w pionie(każdy pion oddzielnie)

Napisano

Jeśli mnie wzrok nie myli to przecież w tym printscreenie (4krokowym) gdzie zrobiłeś Quick Planar Map (1 krok) miałeś już dobrze ułożone wszystko. Wystarczyło tylko lekko przekręcić mapowanie (rotate w unwrapie) by było równe i ew. przeskalować trochę żeby było gęściej ;) ale skoro już sobie poradziłeś tak to bez różnicy.

Napisano
  • Autor

Rotate w unwrapie nic nie dawało,ponieważ szachownica,patrząc z góry, układała się w prostej linii a nie po łuku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności