Napisano 25 Grudzień 201410 l Witam. Wymodelowałem dany samochodzik, wyrenderowałem z alpha channel z białym backgroundem+ cienie+ pare render elementów. Samochód wklejony na tle zdjęcia w photoshopie. Parę rzeczy w post produkcji zrobiłem- ściągnąłem -15 saturacji z samochodu (by nasycenie pasowało do tła), poprawiłem cień, bo ten wyrenderowany na materiale shadow matte był bardziej szary niż ciemny (1- jak mogłem to wyrenderować dobrze, by kolor cienia mi odpowiadał?). Przez białe tło przy renderowaniu musiałem ściąć 1 pixel z obramowania samochodu. 2. Co mogłem zrobić lepiej i jak ? 3. Proszę mi doradzić co mogę zrobić jeszcze by kompozycja wyglądała jeszcze bardziej realnie. Nie chodzi mi tu o kwestie modelowania- jeszcze większej szczegółowości. Proszę o porady na poziomie post produkcji, bo właśnie z tego chcę się doszkolić. Plik do ściągnięcia: https://www.dropbox.com/s/xuyxn38lgd98oa2/FINAL.png?dl=0 Dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 25 Grudzień 201410 l przez satach
Napisano 25 Grudzień 201410 l Zaprzyjaźnij się z filtrem camera raw correction (szczególnie z opcja poprawek pędzelkiem), którą powinieneś mieć w photoshopie jeśli masz wersje cs6 i wyższą, pobaw się krzywymi, balansem kolorów,wykorzystaj gradienty, pamiętaj że warstwy mają rożne rodzaje oddziaływania nie tylko (standard i screen ). Napisz jakie render elementy wyrenderowałeś popracuj nad materiałem lakieru i felg :)
Napisano 28 Grudzień 201410 l Autor dzięki za odpowiedź. Co dokładniej masz na myśli poprzez poprawienie lakieru ? Chciałbym, żeby był lekko matowy tak jak teraz. Powiadasz, iż powinienem dodać powłokę ? Jak w vray car paint ? Do felg faktycznie nie dodałem żanego specjalnego materiału. Zabieram się zaznajomieniem się z filtrem o jakim mi napisałeś. Jeśli chodzi o render elementy to takie podstawowe jak relf/ refra ilumination, raw shadow wire color i coś tam jeszcze. Będę renderować jeszcze raz po poprawie materiału, więc jakbyś mógł mi podsunąć render elementy jakie warto wyrenderować i naprowadzić w jaki sposób jaki powinienem użyć.
Napisano 28 Grudzień 201410 l Co do samego materiału lakieru to bym zastosował vrayblend i do niego dopiero sobie wpiął materiał vraycarpaint. Natomiast jesli chodzi o render element warto wyrenderowac vrayextratex z wpięta do niego mapka fallof potem możesz ją wykorzystać jako maskę warstwy np w krzywych albo balansie kolorów
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto