Gajowy Napisano 3 Styczeń 2015 Napisano 3 Styczeń 2015 Hej! Chciałem się dowiedzieć czy max oferuje coś co byłoby wygodniejsze do nadawanie kilku materiałów na obiekt niż to co ja do tej pory umiem. Więc, jeśli chciałem jakiejś części obiektu dać inny materiał, jedynym wyjściem było nadanie mu materiału Blend, tego maxowego. Ten z vraya podejrzewam że działa na tej samej zasadzie. Bawienie sie z id, i nakładanie masek. Czy jest na to jakaś inna, wygodniejsza opcja? W Zbrushu jest to rozwiązane świetnie, można malować materiałem, strasznie to ułatwia robotę. WIem, że tego nie uświadczę ale moze jest coś prostszego? :)
Sok Napisano 3 Styczeń 2015 Napisano 3 Styczeń 2015 W materiałach standard 3ds maxa masz Mulit/Sub-Object. Do danych poligonów obiektu przypisujesz konkretne ID a w multi/sub-object do danego ID podpinasz VRayMtl. A malować po obiekcie możesz exportując model do Photoshopa. Na Youtubie jest nie mało tutoriali do tego. Prościej się chyba nie da, a jeśli się da to z chęcią się tego dowiem :)
Temporal Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Jesli masz zmapowany obiekt to w 3dsmaxie masz vievport canvas, ktory pozwala na malowanie, prace na warstawach jak w phtoshopie, rozne pedzle, klonowania itd.
Gajowy Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Mapowanie i tekstury robie w 3d coat, podszedł mi ten program :) Teraz mnie oświeciło że w Zbrushu maluje się po poly a nie po teksturze :) Czyli w maxie mozna sprayem pozaznaczać i na jedno wyjdzie. Przypisywanie do Id jest spoko gdy materiał ma pokryć cały poly, czasami chce się jakiś element na teksturze :) No nic, więc pozostaje dalej Blend i zabawa z maskami :)
Temporal Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Jeszcze vertex paint zostaje, wtedy jest identycznie jak w zbrushu (jak sie myle, to niech ktos mnie poprawi)
Gajowy Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Sciągnąłem Substance Paintera i tam jest taka możliwość o jaką mi chodzi. Można normalnie malować materiałem po meshu i zapisuje się to automatycznie do map. Później eksport do maxa i teoretycznie powinno coś z tego wyjść :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się