Skocz do zawartości

Alpha channel/transparent object


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Jak w 3ds zrobić tak aby nałożona tekstura na obiekt robiła go przezroczystym w miejscu gdzie na teksturze rzeczywiście przezroczystość jest. Obraz mam zapisany w .tif ,obsługuje on alphe jednak gdy nałożę to na obiekt to miejsce przezroczystości jest czarne. Czy da się tak wgl zrobić? W ten sposób zaoszczędziłbym masę poly.

Pozdrawiam.

P.S. Oglądałem troche poradników o alpha channel w 3ds itd. żadne natomiast mi nie odpowiedział na moje pytanie.

P.S.2. Chcę uzyskać taki efekt http://themodders.org/index.php?topic=23374.20

Edytowane przez Quatrosss
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co pamiętam w maxie potrzebujesz dodać osobno czarno białą mapę z alphą w maps -> opacity. Ale zależy to też od silnika jakim renderujesz.

  • Confused 1
Napisano

Chyba z samego tifa max nie zaczyta kanału alpha, o ile mnie pamięć nie myli.

Ale tak jak wspomniał @ETA, zrób sobie taką biało-czarną mapkę. To co białe będzie w maxie widoczne, a to co czarne niewidoczne. Wrzucasz w Opacity i hula.

  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności