Napisano 4 Styczeń 201510 l Witam. Jak w 3ds zrobić tak aby nałożona tekstura na obiekt robiła go przezroczystym w miejscu gdzie na teksturze rzeczywiście przezroczystość jest. Obraz mam zapisany w .tif ,obsługuje on alphe jednak gdy nałożę to na obiekt to miejsce przezroczystości jest czarne. Czy da się tak wgl zrobić? W ten sposób zaoszczędziłbym masę poly. Pozdrawiam. P.S. Oglądałem troche poradników o alpha channel w 3ds itd. żadne natomiast mi nie odpowiedział na moje pytanie. P.S.2. Chcę uzyskać taki efekt http://themodders.org/index.php?topic=23374.20 Edytowane 4 Styczeń 201510 l przez Quatrosss
Napisano 4 Styczeń 201510 l Z tego co pamiętam w maxie potrzebujesz dodać osobno czarno białą mapę z alphą w maps -> opacity. Ale zależy to też od silnika jakim renderujesz.
Napisano 4 Styczeń 201510 l Chyba z samego tifa max nie zaczyta kanału alpha, o ile mnie pamięć nie myli. Ale tak jak wspomniał @ETA, zrób sobie taką biało-czarną mapkę. To co białe będzie w maxie widoczne, a to co czarne niewidoczne. Wrzucasz w Opacity i hula.
Napisano 4 Styczeń 201510 l Autor Dziękuję wam z całego serca, gdzieś mi się rzuciła w oczy ta czarnobiała mapka czyli powinno zadziałać.
Napisano 5 Styczeń 201510 l Musisz stworzyć 2ie mapy, 2a osobne pliki - tekstura diffuse (color) i opacity/transparency (odpowiadająca za przeźroczystość)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto