Quatrosss Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 (edytowane) Witam. Jak w 3ds zrobić tak aby nałożona tekstura na obiekt robiła go przezroczystym w miejscu gdzie na teksturze rzeczywiście przezroczystość jest. Obraz mam zapisany w .tif ,obsługuje on alphe jednak gdy nałożę to na obiekt to miejsce przezroczystości jest czarne. Czy da się tak wgl zrobić? W ten sposób zaoszczędziłbym masę poly. Pozdrawiam. P.S. Oglądałem troche poradników o alpha channel w 3ds itd. żadne natomiast mi nie odpowiedział na moje pytanie. P.S.2. Chcę uzyskać taki efekt http://themodders.org/index.php?topic=23374.20 Edytowane 4 Styczeń 2015 przez Quatrosss
ETA Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Z tego co pamiętam w maxie potrzebujesz dodać osobno czarno białą mapę z alphą w maps -> opacity. Ale zależy to też od silnika jakim renderujesz. 1
Nathanielxd Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Chyba z samego tifa max nie zaczyta kanału alpha, o ile mnie pamięć nie myli. Ale tak jak wspomniał @ETA, zrób sobie taką biało-czarną mapkę. To co białe będzie w maxie widoczne, a to co czarne niewidoczne. Wrzucasz w Opacity i hula. 1
Quatrosss Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Dziękuję wam z całego serca, gdzieś mi się rzuciła w oczy ta czarnobiała mapka czyli powinno zadziałać.
Pleszer Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Musisz stworzyć 2ie mapy, 2a osobne pliki - tekstura diffuse (color) i opacity/transparency (odpowiadająca za przeźroczystość)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się