Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Jak w 3ds zrobić tak aby nałożona tekstura na obiekt robiła go przezroczystym w miejscu gdzie na teksturze rzeczywiście przezroczystość jest. Obraz mam zapisany w .tif ,obsługuje on alphe jednak gdy nałożę to na obiekt to miejsce przezroczystości jest czarne. Czy da się tak wgl zrobić? W ten sposób zaoszczędziłbym masę poly.

Pozdrawiam.

P.S. Oglądałem troche poradników o alpha channel w 3ds itd. żadne natomiast mi nie odpowiedział na moje pytanie.

P.S.2. Chcę uzyskać taki efekt http://themodders.org/index.php?topic=23374.20

Edytowane przez Quatrosss

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co pamiętam w maxie potrzebujesz dodać osobno czarno białą mapę z alphą w maps -> opacity. Ale zależy to też od silnika jakim renderujesz.

Napisano

Chyba z samego tifa max nie zaczyta kanału alpha, o ile mnie pamięć nie myli.

Ale tak jak wspomniał @ETA, zrób sobie taką biało-czarną mapkę. To co białe będzie w maxie widoczne, a to co czarne niewidoczne. Wrzucasz w Opacity i hula.

Napisano
  • Autor

Dziękuję wam z całego serca, gdzieś mi się rzuciła w oczy ta czarnobiała mapka czyli powinno zadziałać.

Napisano

Musisz stworzyć 2ie mapy, 2a osobne pliki - tekstura diffuse (color) i opacity/transparency (odpowiadająca za przeźroczystość)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności