SCA Napisano 17 Styczeń 2015 Napisano 17 Styczeń 2015 Witam. Probuje w 3dsmax wykonac wizualizacje kuchni jaką chce w najbliższym czasie zrobić. Zamieszczam wykonany render ale nie jest on doskonały. Chodzi mi konkretnie o białe prześwietlenia na szafkach jak i na czajniku. Render jest w nocnym oświetleniu na vrayu. Gdzie popełniam błąd i nad czym należałoby jeszcze popracować. Render jest bez pp w photoshopie. Zdjęcia zawierają ustawienia aparatu i świateł w scenie
xypnise Napisano 17 Styczeń 2015 Napisano 17 Styczeń 2015 Nie znam vray z maxa, ale zwiększyłbym subd shemi, włączył lc retrace i zmienił przy okazji kolor mapping na hsv exponential.
SCA Napisano 17 Styczeń 2015 Autor Napisano 17 Styczeń 2015 Zmieniłem color maping na hsv tez robilem z ta opcja ale przy bialych punktach pomoglo wlaczenie sub pixel mapping. Gdzie jest opcja ta co opsiales subd semi?
skalpel3d Napisano 17 Styczeń 2015 Napisano 17 Styczeń 2015 podbij subdivids w świetle, wyłączyłbym na tym etapie filtr aa a do finalnego skorzystałbym albo z Area albo z Mitchela , dopasuj moc świateł, zmień teksturę kamienia bo jest nieładna i widać na niej szwy powtórzenia. W color mappingu raczej na początek zastosowałbym Reinharda
SCA Napisano 17 Styczeń 2015 Autor Napisano 17 Styczeń 2015 (edytowane) Dzieki. Tak wyszedl próbny render po włączeniu sub pixel mapping. W antialiasing używam VrayLanczosFilter. Kamień owszem sama textura nie jest zła tylko nie dałem jej na równy box tylko powyciągałem pare poligonów i powieliłem dlatego tak wygląda zdaje sobie z tego sprawe i zmienie to. Dlaczego na początek reinhard? W świetle chodzi o shape subdivs? Edytowane 17 Styczeń 2015 przez SCA
skalpel3d Napisano 17 Styczeń 2015 Napisano 17 Styczeń 2015 tak o shape subdivs. Reinhard jest bardzo wygodnym modelem color mappingu system pomiędzy linearem a exporentialem. Kamera wygląda że ma deformacje optyczną , możesz skorzystać z opcji clipping w kamerze, daje ci ona możliwość wystawiania np kamery za pomieszczenie a równocześnie na ustawienie punku od którego i do którego kamera widzi bez deformowania widoku przy pomocy zmiany ogniskowej, dwa sprawdź zbiegi w kamerze Guess vert tilt
SCA Napisano 18 Styczeń 2015 Autor Napisano 18 Styczeń 2015 Dzieki za podpowiedzi i wyjaśnienia. Nad czym powinienem pracować aby światła wyglądały bardziej realistycznie chodzi mi teraz o oświetlenie dzienne bo to co uzyskuje jest "masakryczne". Widok za oknem jest zwykłym planem i bitmapa i ogólnie lepiej go raczej dodać w photoshopie. Oświetlenie vraysun. W oknie vraylight. Czy moje materiały zastosowane są kiepskiej jakości, textury pobieram z vray-materials.de. Napewno ustawienia aparatu są złe ale wychodziły mi starsznie prześwietlone renedery na żółto. Z samymi ustawieniami aparatu tzn chodzi mi o clipping jeszcze nie próbowałem ale napewno spróbuje.
SCA Napisano 30 Styczeń 2015 Autor Napisano 30 Styczeń 2015 Witam. W tym momencie scena wygląda tak. Załączam ujęcia bez obróbek żeby było widać oświetlenie. Nie wiem czy to już bliżej końca ale osobiście bardziej mi odpowiada niż poprzednie ale teraz mam problem bo jest dość jasno i jeszcze nie umiem znaleść odpowiedniego ustawienia. światło vraysun i w oknach vraylights. W kamerze zmieniłem field of view i myślę, że teraz lepiej to wygląda. Nad czym jeszcze popracować wszelkie komentarze mile widziane
skalpel3d Napisano 30 Styczeń 2015 Napisano 30 Styczeń 2015 Nad ustawieniami color mappingu, szczególnie że ujęcia masz odrobinę przepalone jeśli zastosowałeś Reinharda popracuj burn value, elementy nad którymi należy popracować to same materiały praktycznie większość wygląda tak samo z wyjątkiem dzbanka z sokiem, nie korzystaj z czystej bieli tylko stosuj bardzo jasny szary 210-230 na skali szarości
SCA Napisano 30 Styczeń 2015 Autor Napisano 30 Styczeń 2015 Zmieniłem według porad kolor ścian, dałem texture na czajnik i na papier wiszący na ścianie czy mniej więcej o to chodziło żeby nadać zróżnicowanie w texturach? Próbowałem reinhard ale jest jeszcze gorzej i robiłem na expoential i bright multipler 0,5 dark multipler 0,8 i gamma 2,2 Ale mam pytanie czy jest taka zasada, że scene oświetla się mimo vraysun i w oknach vraylight światłem np. w mojej scenie z halogenów lub lampek nad stołem, vrayies? Pytam ponieważ w tych renderach ich nie wyłączyłem i pewnie dlatego tak jasno wyszło ale jak czytam o gotwych pracach albo widze tutoriale to nieraz pojawiają się te światła. Wyłączyłem je i mam taki efekt na jednym ujeciu multiplier vraylight za oknem 10, a na drugim 30 tylko na niskich ustawieniach renderu.
jacekszy0 Napisano 30 Styczeń 2015 Napisano 30 Styczeń 2015 (edytowane) Nie jestem specjalistą ale jako, że nie specjalnie przepadam za VRaySunem to możesz spróbować też świecić HDRką wpiętą w VRayLight typu dome bodajże i sprawdzić zależnie od wpiętej mapy czy oświetlenie Ci podpasuje czy też nie. Zależnie od mapy masz wtedy albo bardzo rozmyte cienie albo bardziej ostre. Ew zawsze wtedy możesz je też wyostrzyć przez lekki vraysun podlinkowany do hdrki. Na mój gust to balans bieli powinieneś też skorygować bo wszystko wpada w czerwienie jakieś :) tylko nie dałem jej na równy box tylko powyciągałem pare poligonów - Zdecydowanie lepiej jak zastosujesz displacement ;) mniej żmudnej pracy a efekty lepsze (no tylko dłużej się liczy :D niż powyciągane parę poly) Edytowane 30 Styczeń 2015 przez jacekszy0
SCA Napisano 7 Luty 2015 Autor Napisano 7 Luty 2015 Zastosowałem displacement i efekt jest taki. Z oświetleniem się nie bawiłem jeszcze ale kiedyś wcześniej już stosowałem inne, faktycznie warto i to sprawdzić może pomoże mi to w walce z przepaleniami. Mam pytanie odnośnie odbicia tego co jest za oknem. Chodzi mi konkretnie o odbicie w szybie wiszącej szafki, które ujęcie jest prawidłowe i co należy poprawić w tym odbiciu jeśli bedzie to na którym widać odbitą bitmape bo nieładnie wychodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się