Napisano 19 Styczeń 201510 l Witam :) Forum przeglądam od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz postanowilem zdecydować się załozyć swój temat. Z 3D do czynienia mam od niezbyt dawna, robione jak do tej pory głównie w wolnych chwilach. Teraz mając odrobine wolnego czasu i chęci zdecydowałem sie przycisnąć temat i zabrać do nauki. Wszelkie uwagi mniejsze i wieksze mile widziane :d Aktualnym modelem nad którym spędziłem ostatnie godziny jest bandyta inspirowany Max Maxem/Wasteland.
Napisano 21 Styczeń 201510 l Autor Z glowami mam chyba najwiekszy problem. Nie wiem co jest nie wporzadku, bo z jednej strony staram sie odwzorowac anatomie, z drugiej zawsze wyglada dziwnie, a odwzorowanie czyjejs glowy stanowi dla mnie bariere nie do przekroczenia.
Napisano 21 Styczeń 201510 l Poka tą głowę frontalnie, z profilu, z dołu (pod kątem) i góry. Wtedy można pokusić się o jakąś ocenę co jest nie tak. Ta tutaj w sumie nie jest zła. Gdyby jeszcze dosypać fakturę skóry i mikrodetal byłoby całkiem spoko
Napisano 21 Styczeń 201510 l Autor Ok, zrzucilem kompilacje wszystkich rzutow. Ogarne wszystkie detale i sprawdze czy to cos pomoze :d
Napisano 21 Styczeń 201510 l Więc tak - najpoważniejszy zarzut do tej główki to taki, że jest ona bardzo taka "defaultowa". Bez jakiegoś charakterystycznego rysu, cechy. Jakby ją JimLee narysował ;P Na początek można by złamać ta kłującą oko symetrię. Ludzka twarz nie jest idealnie symetryczna (tak, tak, w tym momencie trzeba się pożegnać z opcją "symmetry") Kolejna sprawa to zły wymiar gałki ocznej względem tęczówki. Jest taka zasada -> Twoja tęczówka jest za mała względem gałki. Poniżej zestawienie - po lewej wzornik nałożony na Twoją rzecz, po prawej - wzornik o rozmiarach mniej więcej w jakich powinien być Wbrew pozorom, gałka oczna jest bardzo mała. Okiełznanie jej i odpowiednie obudowanie sculptem od razu daje tchnienie w całość Brwi powinny być bardziej męskie, bo obecne są kobiece (no chyba że koleś był właśnie na depilacji, to pardon ) W ogóle to fajne rzeczy na tej stronie -> https://www.anatomy4sculptors.com/anatomy.php?menu=194&sub=201
Napisano 22 Styczeń 201510 l Moim zdaniem jak na "od niezbyt dawna" to masz bardzo dobre prace;) ja dopiero zaczynam(w sumie w tym tyg zaczałem:D) i chciałbym za jakiś czas zaprezentować prace podobną poziomem do Twojej i powiedzieć "3d zajmuje sie od niezbyt dawna". Czas pokaże :) 3mam kciuki:D nie jestem ekspertem, ale moim zdaniem masz potencjał :D Pozdrawiam;)
Napisano 22 Styczeń 201510 l Autor Więc tak - najpoważniejszy zarzut do tej główki to taki, że jest ona bardzo taka "defaultowa". Bez jakiegoś charakterystycznego rysu, cechy. Jakby ją JimLee narysował ;P Na początek można by złamać ta kłującą oko symetrię. Ludzka twarz nie jest idealnie symetryczna (tak, tak, w tym momencie trzeba się pożegnać z opcją "symmetry") Kolejna sprawa to zły wymiar gałki ocznej względem tęczówki. Jest taka zasada -> Twoja tęczówka jest za mała względem gałki. Poniżej zestawienie - po lewej wzornik nałożony na Twoją rzecz, po prawej - wzornik o rozmiarach mniej więcej w jakich powinien być Wbrew pozorom, gałka oczna jest bardzo mała. Okiełznanie jej i odpowiednie obudowanie sculptem od razu daje tchnienie w całość Brwi powinny być bardziej męskie, bo obecne są kobiece (no chyba że koleś był właśnie na depilacji, to pardon ) W ogóle to fajne rzeczy na tej stronie -> https://www.anatomy4sculptors.com/anatomy.php?menu=194&sub=201 Dzieki wielkie za pomoc i linka. Strona naprawde konkretna, a nie mialem o niej wczesniej pojecia :d Niestety widze ze brak mi czesto wyczucia co prowadzi do smiesznych efektow, nie wiem czy to kwestia braku praktyki, ale o ile takie "defaultowe" glowy wychodza mi jako tako (przypominaja ludzi), to rzezbienie podobizn prawdziwych osob jest dla mnie wrecz niemozliwe. Potrafie spedzic nad jedna glowa caly dzien, a twor jest podobny do nikogo. Poprawie wszystko wg zalecen i wrzuce gotowca. Jeszcze raz dzieki :d Moim zdaniem jak na "od niezbyt dawna" to masz bardzo dobre prace;) ja dopiero zaczynam(w sumie w tym tyg zaczałem:D) i chciałbym za jakiś czas zaprezentować prace podobną poziomem do Twojej i powiedzieć "3d zajmuje sie od niezbyt dawna". Czas pokaże :) 3mam kciuki:D nie jestem ekspertem, ale moim zdaniem masz potencjał :D Pozdrawiam;) Dzieki :D To od "niedawna" to moze byla lekka przesada, bo w sumie bawilem sie tym bardzo "casualowo" mozna powiedziec - troche hard surface, troche organicznych, itd przy okazji idac na latwizne olewajac podstawy anatomii etc. Ogolne podstawy ogarnialem od ponad roku, kiedy to zdarzalo mi sie usiasc raz w tygodniu i przy czyms tam podlubac :D Tym razem przysiadlem z nastawieniem, ze nie odpuszcze. Powodzenia i nie poddawaj sie :d Edytowane 22 Styczeń 201510 l przez gongal
Napisano 22 Styczeń 201510 l rzezbienie podobizn prawdziwych osob jest dla mnie wrecz niemozliwe A robisz taką głowę od zera na podstawie referencji ? Jeśli tak, to zmień trochę zasady gry i jako bazy używaj już jakiejś własnoręcznie wymodelowanej głowyj. Anatomie masz już wtedy okiełznaną i jedyne co trza zrobić to zmodyfikowac bryłe, rozsunać, zmiejszyc/zwiekszyć oczy, kształt nosa zmodyfikować itd. A jeśli masz problem z "zobaczeniem" co jest nie tak i dlaczego model nie przypomina referencji, to niech Cię wyręczy printscreen i fotoszop. Ja tak czasem robię. Robię printa z ZBrusha wklejam do PS nad referencje, zmnijeszam/zwiększam krycie i patrzę gdzie się nie zgadza. EDIT: Oczywiście można to zrobić bezpośrednio w ZBrushu za pomocą Spotlight'a, ale ta metoda zawsze mnie wkurzała, bo za każdym razem trzeba było spasować albo referencje z obiektem, albo obiekt z referencją, a tak - print i do szopa (mając oczywiście wcześniej zapisane widoki/rzuty za pomocą SaveView) Edytowane 22 Styczeń 201510 l przez STRZYG
Napisano 24 Styczeń 201510 l Autor A robisz taką głowę od zera na podstawie referencji ? Jeśli tak, to zmień trochę zasady gry i jako bazy używaj już jakiejś własnoręcznie wymodelowanej głowyj. Anatomie masz już wtedy okiełznaną i jedyne co trza zrobić to zmodyfikowac bryłe, rozsunać, zmiejszyc/zwiekszyć oczy, kształt nosa zmodyfikować itd. A jeśli masz problem z "zobaczeniem" co jest nie tak i dlaczego model nie przypomina referencji, to niech Cię wyręczy printscreen i fotoszop. Ja tak czasem robię. Robię printa z ZBrusha wklejam do PS nad referencje, zmnijeszam/zwiększam krycie i patrzę gdzie się nie zgadza. EDIT: Oczywiście można to zrobić bezpośrednio w ZBrushu za pomocą Spotlight'a, ale ta metoda zawsze mnie wkurzała, bo za każdym razem trzeba było spasować albo referencje z obiektem, albo obiekt z referencją, a tak - print i do szopa (mając oczywiście wcześniej zapisane widoki/rzuty za pomocą SaveView) Jak do tej pory staralem sie tworzyc nowa glowe od podstaw w ramach treningu. Problemem z referencjami jest dla mnie zawsze perspektywa... Rozne zdjecia maja roznie ujeta perspektywe i inny kat widzenia. Przerzucajac podobizne z roznych fotografii o roznych katach efekt czesto bywa mocno abstrakcyjny :d W miedzy czasie zaczalem tworzyc glowe z mysla o calej postaci - Ash Williams (Bruce Campbell) z Evil Dead. Wydaje mi sie, ze - wyjatkowo - jakies podobienstwo da sie zauwazyc. Edytowane 24 Styczeń 201510 l przez gongal
Napisano 25 Styczeń 201510 l W tym portrecie to ewidentnie nos nie leży. Wygląda jak u M. Jakcsona. Za ostre krawędzie. Śmiem twierdzić, że za bardzo starasz się łapać formę na wysokich SubdivisionLevel. Widać to szczególnie na dolnych powiekach. Doradzałbym łapać formę, objętość i "obłość" na niższych wartościach gęstości siatki, nawet gdy jest bardzo duża pixeloza i niewiele widać. Jesli chodzi o msculptowanie włosów, to kilka dni temu wpadłem na całkiem konkretny tut ->
Napisano 25 Styczeń 201510 l Autor Z tym lapaniem formy na wysokich subd to nie moge sie nie zgodzic, niestety. Byc moze sa to "stare" przyzwyczajenia, kiedy nie mialem absolutnie pojecia co robie i robilem wszystko po swojemu... Nie mniej nie wiem do konca jak sobie z tym poradzic, bo zawsze albo zabraknie topologii (zwlaszcza w okolicach oczu, uszu i nosa) i robi sie balagan albo po przejsciu na wyzsze subdivision wszystko co blokowalem na nizszym subd traci forme...
Napisano 30 Styczeń 201510 l Autor Wzialem sie za cialo. Nie jestem pewien proporcji etc. Zawsze cos wyglada nie do konca w porzadku :d Brak reki oczywiscie nie bez powodu :d
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto