tr000tyl Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 Witam Jak zapobiec powtarzaniu się mapy w tle? Czy to wina mapy? Czy jest za mała (1024x1024piks)? Do wykonanie żwirku użyłem vraydisplacementmod. Z góry dziękuje za pomoc.
norden Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 (edytowane) Nie wiem czy ci to pomoze i czy nie ma lepszego sposobu. Ja bym po prostu zrobil takich map kamyczkow z 16 roznych ktore jako tako ustawione obok siebie pasuja po czym zmapowalbym to na np. trojkatach rownobocznych ktore mialyby poobracane mapowanie. Po prostu musialbys przygotowac sobie taka specjalna siatke/grida by rozbic powtarzalnosc wraz z odlegloscia. To moj sposob i ja tak robie. Pewnie inni maja inne sposoby i robia jeszcze inaczej. Sir Roger Penrose rowniez pracuje nad takimi rzeczami. Akurat w jego przypadku chodzi mu o cos innego niz grafika ; ] ale mozna spokojnie przenosic matematyczne twory ku chwale CGI. Tu masz teorie tego o czym mowie: http://en.wikipedia.org/wiki/Penrose_tiling Tu jest fajny przyklad: http://4.bp.blogspot.com/-Lirl-t6GOcs/UryZn3ir6PI/AAAAAAAAAbo/7bbKE8aTj4U/s1600/KiteDomino.png A tu masz wiecej obrazkow: https://www.google.pl/search?q=sir+roger+penrose&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=s4O-VNf9IIT4UIyHgcAF&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1129#safe=off&tbm=isch&q=penrose+tiles&imgdii=_ Edytowane 20 Styczeń 2015 przez norden
satach Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 nie wiem jak by to wyszło z displacem, ale może: materiał compisite. Na jednej warstwie tekstra kamyczków 1 Na drugiej warstwie tekstura kamyczków 2 + maska noise. Wygeneruje ci mapę z obszarami losowo przenikającymi się. Pytanie jak Displace będzie ywglądać na przejściu pomiędzy jedną mapą a drugą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się