Skocz do zawartości

Powtarzająca się mapa w tle


tr000tyl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy ci to pomoze i czy nie ma lepszego sposobu. Ja bym po prostu zrobil takich map kamyczkow z 16 roznych ktore jako tako ustawione obok siebie pasuja po czym zmapowalbym to na np. trojkatach rownobocznych ktore mialyby poobracane mapowanie. Po prostu musialbys przygotowac sobie taka specjalna siatke/grida by rozbic powtarzalnosc wraz z odlegloscia. To moj sposob i ja tak robie. Pewnie inni maja inne sposoby i robia jeszcze inaczej.

 

Sir Roger Penrose rowniez pracuje nad takimi rzeczami. Akurat w jego przypadku chodzi mu o cos innego niz grafika ; ] ale mozna spokojnie przenosic matematyczne twory ku chwale CGI.

Tu masz teorie tego o czym mowie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Penrose_tiling

Tu jest fajny przyklad:

http://4.bp.blogspot.com/-Lirl-t6GOcs/UryZn3ir6PI/AAAAAAAAAbo/7bbKE8aTj4U/s1600/KiteDomino.png

A tu masz wiecej obrazkow:

https://www.google.pl/search?q=sir+roger+penrose&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=s4O-VNf9IIT4UIyHgcAF&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1129#safe=off&tbm=isch&q=penrose+tiles&imgdii=_

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak by to wyszło z displacem, ale może:

materiał compisite. Na jednej warstwie tekstra kamyczków 1

Na drugiej warstwie tekstura kamyczków 2 + maska noise. Wygeneruje ci mapę z obszarami losowo przenikającymi się. Pytanie jak Displace będzie ywglądać na przejściu pomiędzy jedną mapą a drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności