Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Przedstawiona scena poniżej po renderze jest przepalona zwłaszcza przy oknach gdzie jest wstawione Vray light a ustawienia ich jest na multiple 5 wiec nie wiele stad zdziwienie. Może ktoś wie co jest odpowiedzialne za tak przepalone rendery?

2pyon74.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
  skalpel3d napisał:
vraylight ustw w nim opcje skyportal +simple

A nie powinno nas najpierw zainteresować czy jest jakies enviro za tymi światłami? Bo kolega dzes nigdzie o tym nie wspomniał. Czy w złą stronę kombinuje?

Napisano

Chyba jednak w złą ☺ jeśli przy invisible w świetle ma tak jasno za oknem to albo ma sky w enviro albo ustawione jest ono na kolor biały, no może być jeszcze spalony obrazek na plejnie ☺

Napisano

Jeśli w ostatnim pokazanym renderze poza zmianą multipliera na 2, dalej jest odchaczone inbisible to jak najbardziej źle myślę. To stwierdzenie, że invisible nie pomogło jakoś tak mi zasugerowało że dzes jednak wyłączył tą opcję [emoji14]

Napisano (edytowane)

Ponizej efekt po zmianie i wszystkie ustawienia.

Fajnie zrobilo sie jasniej po zaznaczeniu Skylight portal + simple po calosci ale i baaardziej przepalenie :)

6ehr40.jpg

Edytowane przez dzes
Napisano

ustawione jak o opisie z innego posta:

skyportal włączoną, do environmentu wrzuć mapkę vraysky, color mapping ustaw na Reinharda:

gamma -2,2

multiplier-1

burn value-0,02

clamp output-3

włączony sub pixel mapping

mode: color mapping only ( no gamma)

kamere ustawisz sobie w takim przypadku na:

f- number -8

shuter speed- 4

iso 100

efekt tutaj :

nadal prześwietlone,a może źle że nie mam szyb w oknach?:) albo może jak w tym sąsiednim poscie nie ustawiać materiałów na typowo biel ?

20u677l.jpg

Napisano

ty za oknem jeśli dobrze kojarzę po materiałach masz jakiś obrazek z tłem schowaj go albo usuń ze sceny na moment ustawiania oświetlenia albo zejdź parametrem w vraylightmtl do 1. Ogólnie nie ustawia się 100% bieli tylko daje się jasny szary przy vrayu to jest zakres pomiędzy 210-230 na skali szarości, co do szyb to na pewno zmienią ci rozchodzenie się światła we wnętrzu. Nie wiem czy bym tez nie wciągnął sceny przez import merge do nowej najpierw grupując obiekty które na pewno mają się w niej znaleźć w ten sposób możesz dosyć szybko wykluczyć jakiegoś śmiecia w scenie. Ale na początek zrób render bez obiektu za oknem. Ostatecznie wrzuć scenę na serwer to się do niej zerknie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności