hegran Napisano 3 Luty 2015 Napisano 3 Luty 2015 (edytowane) Witam Szanownych Forumowiczów :) Może na wstępie kilka słów o sobie. Moje zainteresowanie grafiką 3D pojawiło się stosunkowo niedawno, więc i doświadczenie jest bardziej niż skąpe. Do tej pory raczej zajmowało mnie działanie w obszarze 2D, jednak ZBrush to zmienia. Ten program, na swój sposób, zafascynował mnie i stąd moja obecność tu, na forum. Myślę, że to miejsce odpowiednie, aby móc nauczyć się obsługi tego programu i być zadowolonym z rezultatów, jakie przy jego pomocy można osiągać. Do rzeczy więc. Pierwsza moja praca w tym programie, to wymyślony portrecik męski, który prezentuję poniżej. Pomagałem sobie różnego rodzaju tutorialami z netu i jakoś poszło. Jak na pierwszy raz, to nieskromnie przyznam, że raczej jestem zadowolony, choć z pewnością nie uniknąłem błędów :) A teraz praca z którą mam kłopot. Postanowiłem "ambitnie" odtworzyć w tym programie popiersie Nefretete (na podstawie fotografii z sieci). I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie jej naszyjnik z którym za wszystkie skarby świata nie potrafię sobie poradzić. Podpowiedzcie więc, jak go zrobić? Czy muszę mozolnie "rzeźbić" każdy jego element, czy jest jakiś prostszy sposób? Poniżej praca na obecnym etapie... bez tego nieszczęsnego naszyjnika. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź. Z góry przepraszam, jeśli zrobiłem coś nie tak :rolleyes: Acha, byłbym zapomniał. Dysponuję dość starą wersją programu (3.5 R3) wiec z pewnością nie posiada on wielu funkcji wersji nowszych. Gdyby jednak udało się jakoś to zmajstrować opierając się na jego możliwościach, byłoby fajnie :) .......................... edit Pisząc "naszyjnik" chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo równie dobrze może to być fragment jej sukni lub inny element stroju. Aby uniknąć nieporozumień wstawiam fotkę tego popiersia. Edytowane 4 Luty 2015 przez hegran
flamaster69 Napisano 13 Luty 2015 Napisano 13 Luty 2015 Ja bym zrobił tak że: - zduplikować popiersie - odciąć tak żeby został tylko 'naszyjnik - poprawić topologię obiektu żeby linie biegły wzdłóż tych 'równoleżników' - wrzucić do innego programu (np blender, 3dsmax) i ekstrudować poligony po uprzednim uformowaniu - wrzucić z powrotem do zbrush.
W Art Napisano 13 Luty 2015 Napisano 13 Luty 2015 a może po prostu zrobić kilka takich pędzli i użyć go w zbrushu ?
diabelt Napisano 13 Luty 2015 Napisano 13 Luty 2015 Ja bym wzrucił popiersie do maxa i tam użył odpowiednich narzędzi. Wtedy wystarczy wymodelować po jednym kawałku i automatycznie rozmieścić na powierzchni popiersia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się