Napisano 26 Luty 201510 l Witajcie Moja sprawa dotyczy modelowania do animacji ale pozwólcie ze napisze w tym temacie. Wyznaczono mi zrobienie animacji (konkretnie przejazd kamerą w statycznych interiorach). Mam za sobą parę książek, kursów i renderow ale taki temat robie pierwszy raz. Pytanie: W niektórych miejscach sceny są schody (parter - piętro). To jest potencjalne miejsce gdzie nadchodzą na siebie sufit/podłoga + boki ze schodow + murki na poręcze. Wiem ze należy unikać stykajacych/nachodzących na siebie ścianek. Aby nie dopuscic do takiej sytuacji snapowalem scianki na siebie a następnie odsunalem vertexy tak aby w kazdym przypadku przerwa miedzy nadchodzącymi obiektami wynosila 0,1 do 0,2 Renderuje fragment w wersji AmbientOcclusion i okazuje się ze w tych miejscach nie jest dobrze - są przeniki. Na wszelki wypadek włączyłem odsuwanie ścianek Secondary ray bias w globalach ale tez nic. Co zrobić aby tego uniknąć Z góry dzięki za odp
Napisano 27 Luty 201510 l Ścianki mogą się przenikać (pod kątem). Ścianę można spokojnie wsunąć w sufit i w podłogę. Jedynie nie mogą się przenikać na płasko (wyobraź sobie dwie kartki cienkiego papieru leżąca jedna na drugiej - tego nie wolno). To niezależnie czy animacja czy nie. Oczywiście że są przeniki, jeśli między ściankami masz odstęp... Snapować też możesz, jeśli masz sufit, może się dokładnie stykać z podłogą powyżej (bez odstępu i bez płasko nachodzących na siebie bocznych ścianek). Edytowane 27 Luty 201510 l przez Ania