Skocz do zawartości

modelowanie scianek dla animacji


TRYKY3D

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Moja sprawa dotyczy modelowania do animacji ale pozwólcie ze napisze w tym temacie.

Wyznaczono mi zrobienie animacji (konkretnie przejazd kamerą w statycznych interiorach). Mam za sobą parę książek, kursów i renderow ale taki temat robie pierwszy raz.

Pytanie:

W niektórych miejscach sceny są schody (parter - piętro). To jest potencjalne miejsce gdzie nadchodzą na siebie sufit/podłoga + boki ze schodow + murki na poręcze. Wiem ze należy unikać stykajacych/nachodzących na siebie ścianek.

Aby nie dopuscic do takiej sytuacji snapowalem scianki na siebie a następnie odsunalem vertexy tak aby w kazdym przypadku przerwa miedzy nadchodzącymi obiektami wynosila 0,1 do 0,2

 

 

Renderuje fragment w wersji AmbientOcclusion i okazuje się ze w tych miejscach nie jest dobrze - są przeniki.

 

 

Na wszelki wypadek włączyłem odsuwanie ścianek Secondary ray bias w globalach ale tez nic.

 

 

Co zrobić aby tego uniknąć

 

Z góry dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ścianki mogą się przenikać (pod kątem). Ścianę można spokojnie wsunąć w sufit i w podłogę. Jedynie nie mogą się przenikać na płasko (wyobraź sobie dwie kartki cienkiego papieru leżąca jedna na drugiej - tego nie wolno).

To niezależnie czy animacja czy nie.

Oczywiście że są przeniki, jeśli między ściankami masz odstęp...

Snapować też możesz, jeśli masz sufit, może się dokładnie stykać z podłogą powyżej (bez odstępu i bez płasko nachodzących na siebie bocznych ścianek).

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności