Skocz do zawartości

Daylight system - realistyczne światło dzienne


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, potrzebuję waszej pomocy.

Do tej pory wystarczało mi ustawienie 5 swiateł (omni, o różnych parametrach) jedno centralnie nad i 4 na 4stronach świata. Co dawało całkiem niezgorszy efekt.

Teraz jednak potrzebuję realistycznego (albo bardzo ładnego), światła do mojej sceny.

 

Będę wdzięczny za porady, wskazówki i sugestie.

 

Podejrzewam że nie tylko mi się to przyda......

 

 

POZDRO

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuje uzycie sklylight, w helpie jest opisane jak dziala. W celu uzyskania wysokiego realizmu to oczywiscie proponuje uzyc ktoregos z sysytemow renderowania innego niz skanline.

Napisano

Chyba już o tym było na forum niedawno

 

Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)

Napisano

Głównym moim dylematem jest to czy użyć jakiegoś systemu oświetlenia (e.t skylight) czy zestawu pozycjonowanych świateł o odpowiednich barwach.

 

Co do silnika renderowania, to używam scanline i tego drugiego (nie pamiętam nazwy :P) które są standardowo w max'ie, oraz v-ray'a którego bardzo lubię, ale nie wiem czy się nadaje do takich scen ze światłem dziennym na otwartych przestrzeniach.

 

Po sprecyzowaniu moich oczekiwań, czekam z nadzieją na podpowiedzi.

 

 

to Vorek - "Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)"

 

Jadę na max'ie 6, czy to co proponujesz wystarczy aby to wyglądało w miarę przekonująco... ?

 

 

Aha, coby nie zakładać noweko tematu i forum nie zaśmiecać to odrazu tu sie zapytam - jaki render najlepiej użyć do wnętrz, chodzi o typowe wnętrza mieszkań i.e. pokój z kominkiem -nastrojowe światło, oświetlona kuchnia- jasne żywe 'realistyczne' kolory.

Napisano

hmmm ale o jaką scenke ci chodzi - outdoor czy pomieszczenie?? jak outdoor to chociazby scanline'em + raytracer można ladny efekt uzyskać, np. skylight o standardowym lekko niebieskim kolorku i multiplerku 0,5 - 0,6 + directional leciutko żółte i też 0,5 - 0,6. jak dasz np po 0,6 to ogólnie wyjdzie lekko (ładnie) prześwietlony render - czyli ładny słoneczny dzień :)

a jak wnętrze to trzeba by GI uruchomić - też w scanline + raytrace można :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności