razor Napisano 1 Październik 2004 Share Napisano 1 Październik 2004 Cześć, potrzebuję waszej pomocy. Do tej pory wystarczało mi ustawienie 5 swiateł (omni, o różnych parametrach) jedno centralnie nad i 4 na 4stronach świata. Co dawało całkiem niezgorszy efekt. Teraz jednak potrzebuję realistycznego (albo bardzo ładnego), światła do mojej sceny. Będę wdzięczny za porady, wskazówki i sugestie. Podejrzewam że nie tylko mi się to przyda...... POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cochise Napisano 1 Październik 2004 Share Napisano 1 Październik 2004 Proponuje uzycie sklylight, w helpie jest opisane jak dziala. W celu uzyskania wysokiego realizmu to oczywiscie proponuje uzyc ktoregos z sysytemow renderowania innego niz skanline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 1 Październik 2004 Share Napisano 1 Październik 2004 Rozumiem ze w gre wchodzi tylko scanline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 1 Październik 2004 Share Napisano 1 Październik 2004 Jezeli w maxie powyzej 5 to mozesz uzyc radiosity, i tego drugiego rendera ktore daja calkiem znosny efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 1 Październik 2004 Share Napisano 1 Październik 2004 Chyba już o tym było na forum niedawno Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razor Napisano 4 Październik 2004 Autor Share Napisano 4 Październik 2004 Głównym moim dylematem jest to czy użyć jakiegoś systemu oświetlenia (e.t skylight) czy zestawu pozycjonowanych świateł o odpowiednich barwach. Co do silnika renderowania, to używam scanline i tego drugiego (nie pamiętam nazwy :P) które są standardowo w max'ie, oraz v-ray'a którego bardzo lubię, ale nie wiem czy się nadaje do takich scen ze światłem dziennym na otwartych przestrzeniach. Po sprecyzowaniu moich oczekiwań, czekam z nadzieją na podpowiedzi. to Vorek - "Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)" Jadę na max'ie 6, czy to co proponujesz wystarczy aby to wyglądało w miarę przekonująco... ? Aha, coby nie zakładać noweko tematu i forum nie zaśmiecać to odrazu tu sie zapytam - jaki render najlepiej użyć do wnętrz, chodzi o typowe wnętrza mieszkań i.e. pokój z kominkiem -nastrojowe światło, oświetlona kuchnia- jasne żywe 'realistyczne' kolory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 4 Październik 2004 Share Napisano 4 Październik 2004 Mental sie to nazywa, poszukaj watek o wyborze renderera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 4 Październik 2004 Share Napisano 4 Październik 2004 hmmm ale o jaką scenke ci chodzi - outdoor czy pomieszczenie?? jak outdoor to chociazby scanline'em + raytracer można ladny efekt uzyskać, np. skylight o standardowym lekko niebieskim kolorku i multiplerku 0,5 - 0,6 + directional leciutko żółte i też 0,5 - 0,6. jak dasz np po 0,6 to ogólnie wyjdzie lekko (ładnie) prześwietlony render - czyli ładny słoneczny dzień :) a jak wnętrze to trzeba by GI uruchomić - też w scanline + raytrace można :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razor Napisano 6 Październik 2004 Autor Share Napisano 6 Październik 2004 dzięki javior za podpowiedź :) ...coś w advanced lightning warto majstrować jeszcze przy tym przykładzie co podałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się