Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć, potrzebuję waszej pomocy.

Do tej pory wystarczało mi ustawienie 5 swiateł (omni, o różnych parametrach) jedno centralnie nad i 4 na 4stronach świata. Co dawało całkiem niezgorszy efekt.

Teraz jednak potrzebuję realistycznego (albo bardzo ładnego), światła do mojej sceny.

 

Będę wdzięczny za porady, wskazówki i sugestie.

 

Podejrzewam że nie tylko mi się to przyda......

 

 

POZDRO

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuje uzycie sklylight, w helpie jest opisane jak dziala. W celu uzyskania wysokiego realizmu to oczywiscie proponuje uzyc ktoregos z sysytemow renderowania innego niz skanline.

Napisano

Rozumiem ze w gre wchodzi tylko scanline

Napisano

Chyba już o tym było na forum niedawno

 

Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)

Napisano
  • Autor

Głównym moim dylematem jest to czy użyć jakiegoś systemu oświetlenia (e.t skylight) czy zestawu pozycjonowanych świateł o odpowiednich barwach.

 

Co do silnika renderowania, to używam scanline i tego drugiego (nie pamiętam nazwy :P) które są standardowo w max'ie, oraz v-ray'a którego bardzo lubię, ale nie wiem czy się nadaje do takich scen ze światłem dziennym na otwartych przestrzeniach.

 

Po sprecyzowaniu moich oczekiwań, czekam z nadzieją na podpowiedzi.

 

 

to Vorek - "Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)"

 

Jadę na max'ie 6, czy to co proponujesz wystarczy aby to wyglądało w miarę przekonująco... ?

 

 

Aha, coby nie zakładać noweko tematu i forum nie zaśmiecać to odrazu tu sie zapytam - jaki render najlepiej użyć do wnętrz, chodzi o typowe wnętrza mieszkań i.e. pokój z kominkiem -nastrojowe światło, oświetlona kuchnia- jasne żywe 'realistyczne' kolory.

Napisano

Mental sie to nazywa, poszukaj watek o wyborze renderera.

Napisano

hmmm ale o jaką scenke ci chodzi - outdoor czy pomieszczenie?? jak outdoor to chociazby scanline'em + raytracer można ladny efekt uzyskać, np. skylight o standardowym lekko niebieskim kolorku i multiplerku 0,5 - 0,6 + directional leciutko żółte i też 0,5 - 0,6. jak dasz np po 0,6 to ogólnie wyjdzie lekko (ładnie) prześwietlony render - czyli ładny słoneczny dzień :)

a jak wnętrze to trzeba by GI uruchomić - też w scanline + raytrace można :P

Napisano
  • Autor

dzięki javior za podpowiedź :)

...coś w advanced lightning warto majstrować jeszcze przy tym przykładzie co podałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.