Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, potrzebuję waszej pomocy.

Do tej pory wystarczało mi ustawienie 5 swiateł (omni, o różnych parametrach) jedno centralnie nad i 4 na 4stronach świata. Co dawało całkiem niezgorszy efekt.

Teraz jednak potrzebuję realistycznego (albo bardzo ładnego), światła do mojej sceny.

 

Będę wdzięczny za porady, wskazówki i sugestie.

 

Podejrzewam że nie tylko mi się to przyda......

 

 

POZDRO

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 6,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponuje uzycie sklylight, w helpie jest opisane jak dziala. W celu uzyskania wysokiego realizmu to oczywiscie proponuje uzyc ktoregos z sysytemow renderowania innego niz skanline.

Napisano

Rozumiem ze w gre wchodzi tylko scanline

Napisano

Chyba już o tym było na forum niedawno

 

Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)

Napisano
  • Autor

Głównym moim dylematem jest to czy użyć jakiegoś systemu oświetlenia (e.t skylight) czy zestawu pozycjonowanych świateł o odpowiednich barwach.

 

Co do silnika renderowania, to używam scanline i tego drugiego (nie pamiętam nazwy :P) które są standardowo w max'ie, oraz v-ray'a którego bardzo lubię, ale nie wiem czy się nadaje do takich scen ze światłem dziennym na otwartych przestrzeniach.

 

Po sprecyzowaniu moich oczekiwań, czekam z nadzieją na podpowiedzi.

 

 

to Vorek - "Wrzucasz światło skylight do scenki (obojętenie gdzie) potem Render -> Advenced ligthing -> Light tracer (o ile masz maxa 5 i wyżej)"

 

Jadę na max'ie 6, czy to co proponujesz wystarczy aby to wyglądało w miarę przekonująco... ?

 

 

Aha, coby nie zakładać noweko tematu i forum nie zaśmiecać to odrazu tu sie zapytam - jaki render najlepiej użyć do wnętrz, chodzi o typowe wnętrza mieszkań i.e. pokój z kominkiem -nastrojowe światło, oświetlona kuchnia- jasne żywe 'realistyczne' kolory.

Napisano

Mental sie to nazywa, poszukaj watek o wyborze renderera.

Napisano

hmmm ale o jaką scenke ci chodzi - outdoor czy pomieszczenie?? jak outdoor to chociazby scanline'em + raytracer można ladny efekt uzyskać, np. skylight o standardowym lekko niebieskim kolorku i multiplerku 0,5 - 0,6 + directional leciutko żółte i też 0,5 - 0,6. jak dasz np po 0,6 to ogólnie wyjdzie lekko (ładnie) prześwietlony render - czyli ładny słoneczny dzień :)

a jak wnętrze to trzeba by GI uruchomić - też w scanline + raytrace można :P

Napisano
  • Autor

dzięki javior za podpowiedź :)

...coś w advanced lightning warto majstrować jeszcze przy tym przykładzie co podałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności